Wilders een 'vloekende politicus'

memento

Wilders een 'vloekende politicus'

Bericht door memento »

Parsifal beweerde in een andere topic het volgende:

Ferme uitspraak voor iemand die overweegt op een vloekende politicus zijn stem uit te brengen. (en verder ook niet al te Christelijk is).

Graag zou ik onderbouwing/bewijs willen voor de beschuldiging van vloeken (van parsifal, of iemand anders die weet waar hij t over heeft). Als dit daadwerkelijk zo is, is dat nl. voor mij een reden om niet op m te stemmen.
Hendrikus

Re: Wilders een 'vloekende politicus'

Bericht door Hendrikus »

memento schreef:Parsifal beweerde in een andere topic het volgende:

Ferme uitspraak voor iemand die overweegt op een vloekende politicus zijn stem uit te brengen. (en verder ook niet al te Christelijk is).

Graag zou ik onderbouwing/bewijs willen voor de beschuldiging van vloeken (van parsifal, of iemand anders die weet waar hij t over heeft). Als dit daadwerkelijk zo is, is dat nl. voor mij een reden om niet op m te stemmen.
Taalkundig wijst overigens de opmerking "en verder ook niet al te Christelijk is" terug naar de "iemand" (dus op jou) en niet op die vloekende politicus 8)
Petrus

Re: Wilders een 'vloekende politicus'

Bericht door Petrus »

Hendrikus schreef:
memento schreef:Parsifal beweerde in een andere topic het volgende:

Taalkundig wijst overigens de opmerking "en verder ook niet al te Christelijk is" terug naar de "iemand" (dus op jou) en niet op die vloekende politicus 8)
:mrgreen: :mrgreen:

Maar ik kan mij geen voorval herinneren (dat de pers op enigerlei wijze bereikt heeft) die zou kunnen leiden tot de conclusie dat die mijnheer Wilders vloekt of anderzins te kennen geeft niet christelijk te zijn (of het moet zijn dat hij zijn haar consequent verft, niet echt rechts-christelijk).

Maar "de pers" (schrijvend/filmend) is niet maatgevend én niet objectief.
refo

Bericht door refo »

In 2004 tijdens een interview met Thijs vd Brink op radio 1, de ochtenden. Hij had als stopwoordje Gods Naam. Thijs v.d. Brink zei er wat van en hij bood zijn excuses aan.

Hoe het sindsdien is, weet ik eigenlijk niet.
memento

Bericht door memento »

OK, tenzij het sindsdien echt veranderd is (voor zover ik weet heb ik geen vloek gehoord in de interviews/debatten die ik gehoord heb), krijgt hij mijn stem niet. Een vloekende politicus stemmen, dat kan ik niet verantwoorden.

Wordt dan denk ik niet stemmen, omdat ik tegen elke andere partij wel wat heb (of ze zijn progressief in het willen invoeren/bevorderen van anti-bijbelse dingen), óf ze zijn links. De SGP zie ik vanwege hun onrealistische ideeën over regeren geen serieuze optie...
marsm104
Contacteer:

Bericht door marsm104 »

Wilders heeft soms leuke ideeën. Zoals 18 graden in de gevangenis, boevenpakjes, strengere straffen etc. Maar in mijn ogen is het meer een schreeuw om aandacht. En helemaal christelijk is hij niet.

Als je zegt dat de SGP met oude ideeën rondloopt... blijft toch alleen CU over. Als ze op 5 zetels komen, kunnen ze misschien in de coalitie komen.

Altijd beter dan een geld-smijtend PvdA+SP+GL kabinet.
Met vriendelijke groet, Rick Marsman
memento

Bericht door memento »

Als je zegt dat de SGP met oude ideeën rondloopt... blijft toch alleen CU over. Als ze op 5 zetels komen, kunnen ze misschien in de coalitie komen.

Altijd beter dan een geld-smijtend PvdA+SP+GL kabinet.
Uhm, een kabinet met VVD, CDA en CU lijkt me niet echt logisch. En de andere optie, nl. PvdA, CDA en CU is ook links, en zal (afhankelijk van de grootte van het CDA) dus ook een geld-verslindend kabinet worden. Als ik Rouvoet hoor, dan heeft hij in elke hand een enorm gat, en de verhaaltjes van Bos, alhoewel iets minder, stemmen me ook niet gerust. Om over Halsema en Marijnnesen (alhoewel ik zijn ideeën over de zorg wel sympatiek vind) maar te zwijgen.

Nee, aangezien ik aandelen heb in Nederlandse bedrijven, hoop ik toch erg op een rechts kabinet.
Katie

Bericht door Katie »

memento schreef:OK, tenzij het sindsdien echt veranderd is (voor zover ik weet heb ik geen vloek gehoord in de interviews/debatten die ik gehoord heb), krijgt hij mijn stem niet. Een vloekende politicus stemmen, dat kan ik niet verantwoorden.

Wordt dan denk ik niet stemmen, omdat ik tegen elke andere partij wel wat heb (of ze zijn progressief in het willen invoeren/bevorderen van anti-bijbelse dingen), óf ze zijn links. De SGP zie ik vanwege hun onrealistische ideeën over regeren geen serieuze optie...
Alsof oppositie niet belangrijk is....

(En er worden ook wel eens amendementen of wetsvoorstellen van de SGP aangenomen...)
Laatst gewijzigd door Katie op 20 nov 2006, 18:08, 1 keer totaal gewijzigd.
Gian

Bericht door Gian »

Hij is een keer bij Andries Knevel geweest. Toen maakte Knevel hem attent op het misbruik van Gods naam.
Hedendaagse bijbelstudie is voor een belangrijk deel het elimineren van theologische contradicties.
memento

Bericht door memento »

Katie schreef:(En er worden ook wel eens amendementen of wetsvoorstellen van de SGP aangenomen...)
Natuurlijk, natuurlijk. Maar dat kunnen ze met één zetel ook wel...

Kijk, als de SGP een 'one-issue' partij zou zijn, die alleen zou opkomen voor de 'christelijke punten', zou ik ze stemmen. Het probleem is echter dat ze een compleet programma hebben, waar ik voor een groot gedeelte niet achter sta. Hetzelfde geld trouwens ook voor de CU.

PS> Jullie hebben me overtuigd door het noemen van voorbeelden over 'vloekende Wilders'. Ik ga ze niet luisteren (waarom zou ik mn ziel onnodig kwellen), maar geloof jullie op jullie woord.
Petrus

Bericht door Petrus »

Katie schreef:(En er worden ook wel eens amendementen of wetsvoorstellen van de SGP aangenomen...).
Ook van Wilders, helaas...........
marsm104
Contacteer:

Bericht door marsm104 »

memento schreef: Uhm, een kabinet met VVD, CDA en CU lijkt me niet echt logisch. En de andere optie, nl. PvdA, CDA en CU is ook links, en zal (afhankelijk van de grootte van het CDA) dus ook een geld-verslindend kabinet worden. Als ik Rouvoet hoor, dan heeft hij in elke hand een enorm gat, en de verhaaltjes van Bos, alhoewel iets minder, stemmen me ook niet gerust. Om over Halsema en Marijnnesen (alhoewel ik zijn ideeën over de zorg wel sympatiek vind) maar te zwijgen.

Nee, aangezien ik aandelen heb in Nederlandse bedrijven, hoop ik toch erg op een rechts kabinet.
Ik vind het 100x beter dat CU in een mogelijk kabinet komt, dan zat ze vanaf de zijlijn van alles roepen. Wat dacht je van zondagsarbeid, de zorg, zorg om arme landen etc. Als CU op een 'hoger' niveau kan meepraten, is dat toch 100% winst...

Daarom stem ik op CU :wink:
Met vriendelijke groet, Rick Marsman
Petrus

Bericht door Petrus »

memento schreef: Nee, aangezien ik aandelen heb in Nederlandse bedrijven, hoop ik toch erg op een rechts kabinet.
Ja, over de ruggen van Jan Modaal heen je, via de steeds hoger opgedreven winsten van bedrijven, verder verrijken...........is dát écht Christelijk handelen??

Nee, het aandelenspel hoort niet in Christelijke handen thuis.

Je dient op die wijze twéé Heren: God én de Mammon!!! Is dát niet wat God in Zijn Woord verwerpt?

Bedenk, en overweeg je aandelenspel nader......een rechtzinnig Christen kán niet God én de Mammom dienen..........hij zal de één dienen en de Ánder verwerpen..............
Gian

Bericht door Gian »

memento schreef: Nee, aangezien ik aandelen heb in Nederlandse bedrijven, hoop ik toch erg op een rechts kabinet.
Als dit je reden is om rechts te stemmen mag het kabinet van mij nog linkser dan links worden.
Hedendaagse bijbelstudie is voor een belangrijk deel het elimineren van theologische contradicties.
memento

Bericht door memento »

Gian schreef:
Als dit je reden is om rechts te stemmen mag het kabinet van mij nog linkser dan links worden.
Rechts gaat over het algemeen beter om met de economie. Zo zie je rechts vaak geen geld uitgeven wat er niet is, terwijl links daar geen problemen mee heeft.

Aandelen vertegenwoordigen de waarde van bedrijven. Als aandelen het slecht doen, gaat het slecht met de bedrijven, en dus uiteindelijk ook met de mensen die er werken (gedwongen ontslagen ed). Het is dus uiteindelijk een indicator van welvaart. Links denken is m.i. gewoon kortzichtig, omdat ze het belang van een goede economie onderschat.
Plaats reactie