Nogmaals, mij is het ontstaan en het doel van refoweb onbekend.
Petrus, dank voor uw reactie. Uw toelichting verklaart veel. Mijn insteek tegenover dit forum mag dus niet negatief zijn. Hooguit kritisch en zorgelijk, met de hoop en gebed dat dit forum samenbindend mag zijn in Christus Jezus onze Heere.Petrus schreef:Refoweb herbergt mensen, meest jongeren, van heel veel kerkrichtingen, alsook randkerkelijken die toch nog op enige wijze met "het geloof" verbonden zijn.
Het strikt orthodoxe reformatorische gedachtengoed is wel aanwezig, maar de hoofdmoot zit in de hoek van CDA-CU en links daarvan qua politiek krachtenveld.
Qua kerkverbanden moet je meer denken aan Herv.Ger. , PKN, GKv, CGK.
In put mij niet uit in volledigheid, maar meer een korte dwarsdoorsnede.
Ik ben daar zélf ook wel actief, maar voor 90% van de tijd ben ik op RF bezig.
Ongeveer 5% Refoweb
5% Rorate
90% Refoforum
Hoewel ik ook regelmatig een kritisch geluid laat horen op RefoForum ben ik blij dat er hier een totaal andere sfeer is als op Refoweb.jvdg schreef:Ik ben een vreemde in forumland. Al surfend kwam ik terecht bij refoweb. Met ultieme verbazing heb ik (helaas) kennis genomen met inzendingen van allerlei aard. Ik zag avaters, ik las oppervlakkige postings, lacherig, uitdagend en welhaast profaan van inhoud. Op refoforum kan ook veel worden afgedongen, maar doorgaans wordt op respectvolle wijze met elkaar omgegaan. Gebeurt dit niet, dan volgt bijna altijd correctie door moderators of mede-inzenders. Zoals ik het zie hoort de lettergreep refo niet in dit refoweb-forum thuis. Uit welke hoek waait daar de wind? Of ben ik te conservatief om dit forum recht te doen? Wat zijn jullie ervaringen?
Nogmaals, mij is het ontstaan en het doel van refoweb onbekend.
Geef eens een voorbeeld van dat "bedroefend" lage niveau?geledu schreef:Met enige regelmaat bekijk ik ook de vragen die op refoweb gesteld worden, ook daar vind ik het niveau soms bedroefend laag en sta ik er versteld van hoe serieus er op vulgaire vragen wordt ingegaan.
Als je een aantal vragen hebt doorgelezen dan hoef ik dat jou niet meer uit te leggen...Hendrikus schreef:Geef eens een voorbeeld van dat "bedroefend" lage niveau?geledu schreef:Met enige regelmaat bekijk ik ook de vragen die op refoweb gesteld worden, ook daar vind ik het niveau soms bedroefend laag en sta ik er versteld van hoe serieus er op vulgaire vragen wordt ingegaan.
En wat versta je onder vulgaire vragen?
Hendrikus: Met Geledu moet ik zeggen dat het voor mij heel bedroevend was. Ik ging van de refo-lading uit die niet blijkt uit dit forum. Ik heb me in eerste instantie aangemeld als gebruiker, maar "durfde" het niet aan om ook maar ergens op te reageren. Hendrikus: Neem en lees, dan zal jouw vraag beantwoord worden. Maar nogmaals: Laat ik niet al te wijs zijn, of al te rechtvaardig.Hendrikus schreef:Geef eens een voorbeeld van dat "bedroefend" lage niveau?geledu schreef:Met enige regelmaat bekijk ik ook de vragen die op refoweb gesteld worden, ook daar vind ik het niveau soms bedroefend laag en sta ik er versteld van hoe serieus er op vulgaire vragen wordt ingegaan.
Beetje slappe hap Geledu. Post gewoon wat links, dan weten we wat je bedoelt.geledu schreef:Als je een aantal vragen hebt doorgelezen dan hoef ik dat jou niet meer uit te leggen...Hendrikus schreef:Geef eens een voorbeeld van dat "bedroefend" lage niveau?geledu schreef:Met enige regelmaat bekijk ik ook de vragen die op refoweb gesteld worden, ook daar vind ik het niveau soms bedroefend laag en sta ik er versteld van hoe serieus er op vulgaire vragen wordt ingegaan.
óf al te rechtzinnig..................jvdg schreef: Laat ik niet al te wijs zijn, of al te rechtvaardig.
Je hebt gelijk! Ik was effe te vroom en zeker niet ootmoedig.Petrus schreef:óf al te rechtzinnig..................jvdg schreef: Laat ik niet al te wijs zijn, of al te rechtvaardig.
GIAN: Gewoon net als ik: surf naar refoweb. Neem kennis van wat daar plaatsvindt, en je begrijpt de "slappe hap" van Geledu.Gian schreef:Beetje slappe hap Geledu. Post gewoon wat links, dan weten we wat je bedoelt.geledu schreef:Als je een aantal vragen hebt doorgelezen dan hoef ik dat jou niet meer uit te leggen...Hendrikus schreef:Geef eens een voorbeeld van dat "bedroefend" lage niveau?geledu schreef:Met enige regelmaat bekijk ik ook de vragen die op refoweb gesteld worden, ook daar vind ik het niveau soms bedroefend laag en sta ik er versteld van hoe serieus er op vulgaire vragen wordt ingegaan.