Vrouw overlijdt na slangenbeet in kerkdienst

Klavier

Bericht door Klavier »

Bert Mulder schreef:Die kerk behoord God's Woord te brengen, in plaats van God te verzoeken.
Evenwel staat de tekst uit Markus er niet voor niets.
En is het letterlijk gebleken bij Paulus.
Hoe moeten we dat zien?
In het teken van de eerste Woordverkondiging, net als de andere wonderen uit de tijd van de eerste gemeentes?
Kaw
Contacteer:

Bericht door Kaw »

Klavier schreef:
Bert Mulder schreef:Die kerk behoord God's Woord te brengen, in plaats van God te verzoeken.
Hoe moeten we dat zien?
In het teken van de eerste Woordverkondiging, net als de andere wonderen uit de tijd van de eerste gemeentes?
Er is wel een verschil: Paulus overkwam een slangenbeet en hier wordt het ritueelmatig opgezocht.
Jezus zou ook worden opgevangen door engelen als Hij zich van de tempel af zou werpen, toch heeft Hij het niet gedaan.
Ariene

Bericht door Ariene »

Klavier schreef:
Hoe moeten we dat zien?
Ik als eenvoudig mens ga er vanuit dat God het beschermend bedoelt. Paulus is ook bewaard bij een schipbreuk, maar dat houdt niet in dat wij dan als gemeente tijdens een flinke storm moeten gaan varen om ons geloof te beproeven. Ik stel me voor dat we het kunnen vergelijken met mensen die tijdens een epidemie uit liefde tot God en de naaste voor mensen zorgen en zelf gespaard blijven voor deze ziekte.
Klavier

Bericht door Klavier »

Kaw schreef:
Klavier schreef:
Hoe moeten we dat zien?
Er is wel een verschil: Paulus overkwam een slangenbeet en hier wordt het ritueelmatig opgezocht.
Jezus zou ook worden opgevangen door engelen als Hij zich van de tempel af zou werpen, toch heeft Hij het niet gedaan.
Mee eens. Maar dan blijft de vraag: Is het letterlijk bedoelt als teken zoals het bij Paulus voorkwam en kan dit nog steeds?
De verzoekende 'methode' om Gods Woord te bewijzen is dwaas. Gods Woord moet je niet bewijzen. Het bewijs is Gods Woord juist zelf.
Kan het zijn dat anno 2006 zendelingen op deze wonderlijke wijze worden bewaard om Gods Woord te kunnen verkondigen?
Of is het in Paulus vervuld?
Klavier

Bericht door Klavier »

Ariene schreef:
Klavier schreef:
Hoe moeten we dat zien?
Ik als eenvoudig mens ga er vanuit dat God het beschermend bedoelt. Paulus is ook bewaard bij een schipbreuk, maar dat houdt niet in dat wij dan als gemeente tijdens een flinke storm moeten gaan varen om ons geloof te beproeven. Ik stel me voor dat we het kunnen vergelijken met mensen die tijdens een epidemie uit liefde tot God en de naaste voor mensen zorgen en zelf gespaard blijven voor deze ziekte.
Dat is in de 17e eeuw bewezen! Inderdaad. De Dordtse Synode was ten tijde van een levensgevaarlijke epidemie. En de Synode is er niet voor afgebroken. Het heeft door mogen gaan.
Kaw
Contacteer:

Bericht door Kaw »

Klavier schreef:
Kaw schreef:
Klavier schreef:
Hoe moeten we dat zien?
Mee eens. Maar dan blijft de vraag: Is het letterlijk bedoelt als teken zoals het bij Paulus voorkwam en kan dit nog steeds?
De verzoekende 'methode' om Gods Woord te bewijzen is dwaas. Gods Woord moet je niet bewijzen. Het bewijs is Gods Woord juist zelf.
Kan het zijn dat anno 2006 zendelingen op deze wonderlijke wijze worden bewaard om Gods Woord te kunnen verkondigen?
Of is het in Paulus vervuld?
Wonderen gebeuren nog steeds en overal. Ik geloof niet in bijbelgrenzen of tijdsgrenzen. Ik geloof wel dat de zending meer in aanraking komt met wonderen dan de gemiddelde gemeente in Nederland.
Klavier

Bericht door Klavier »

Kaw schreef:Ik geloof wel dat de zending meer in aanraking komt met wonderen dan de gemiddelde gemeente in Nederland.
De wonderen in de Bijbel zijn ook vooral in zendingssituaties, als je het goed bekijkt. Gods Woord werd bij de openbaring van de Messias in het vlees ondersteund met wonderen en tekenen.
De Heere Jezus Zelf deed wonderen, De dicipelen, de apostelen.
Allemaal daar waar het Evangelie geplant werd.
Zo bezien, kan ik het begrijpen dat het daar waar Gods Woord eenmaal verkondigd is geweest, de bijzondere tekens ook niet nodig zijn. De wonderen versterkten de waarheid van het Woord.
Om aan te geven dat daarop vertrouwd mag worden. Dat het van God Zelf komt. En nu we dat weten mogen we helemaal op Gods Woord vertrouwen. En kan de inhoud eerst waarde gaan krijgen.
Als het Woord zelf niet wordt erkent, wat heeft de boodschap van het Woord dan nog te zeggen?
Het plaatsen van de kandelaar gaat zo gepaard met wonderen en krachten.
De vraag is of als de kandelaar is weggenomen de mensen opnieuw deze wonderen en krachten krijgen. De kandelaar wordt alleen weggenomen als het Woord verloochend wordt door het niet zuiver te bewaren. Dan blijven de vruchten weg. Dan wordt het donker. Een kandelaar geeft immers licht.
Of een kandelaar een 2e keer gegeven wordt aan een volk dat reeds het Woord heeft, maar niet erkent, vraag ik me af. Denkend aan degenen die de wonderen propageren als vergeten stuk van de reformatie.
refo

Bericht door refo »

Klavier schreef:
Ariene schreef:
Klavier schreef:
Hoe moeten we dat zien?
Dat is in de 17e eeuw bewezen! Inderdaad. De Dordtse Synode was ten tijde van een levensgevaarlijke epidemie. En de Synode is er niet voor afgebroken. Het heeft door mogen gaan.
Dat was tijdens de vertaling van de Bijbel.
Klavier

Bericht door Klavier »

refo schreef: Dat was tijdens de vertaling van de Bijbel.
Dank voor de correctie. Is juist.
Kaw
Contacteer:

Bericht door Kaw »

Klavier schreef:
Kaw schreef:Ik geloof wel dat de zending meer in aanraking komt met wonderen dan de gemiddelde gemeente in Nederland.
De wonderen in de Bijbel zijn ook vooral in zendingssituaties, als je het goed bekijkt. Gods Woord werd bij de openbaring van de Messias in het vlees ondersteund met wonderen en tekenen.
De Heere Jezus Zelf deed wonderen, De dicipelen, de apostelen.
Allemaal daar waar het Evangelie geplant werd.
Zo bezien, kan ik het begrijpen dat het daar waar Gods Woord eenmaal verkondigd is geweest, de bijzondere tekens ook niet nodig zijn. De wonderen versterkten de waarheid van het Woord.
Om aan te geven dat daarop vertrouwd mag worden. Dat het van God Zelf komt. En nu we dat weten mogen we helemaal op Gods Woord vertrouwen. En kan de inhoud eerst waarde gaan krijgen.
Als het Woord zelf niet wordt erkent, wat heeft de boodschap van het Woord dan nog te zeggen?
Het plaatsen van de kandelaar gaat zo gepaard met wonderen en krachten.
De vraag is of als de kandelaar is weggenomen de mensen opnieuw deze wonderen en krachten krijgen. De kandelaar wordt alleen weggenomen als het Woord verloochend wordt door het niet zuiver te bewaren. Dan blijven de vruchten weg. Dan wordt het donker. Een kandelaar geeft immers licht.
Of een kandelaar een 2e keer gegeven wordt aan een volk dat reeds het Woord heeft, maar niet erkent, vraag ik me af. Denkend aan degenen die de wonderen propageren als vergeten stuk van de reformatie.
Er gebeuren een hoop verborgen wonderen hoor... Ook op plaatsen die het helemaal niet meer verdienen. Je zou ze bevindelijke wonderen kunnen noemen ;)
Klavier

Bericht door Klavier »

Kaw schreef: Er gebeuren een hoop verborgen wonderen hoor... Ook op plaatsen die het helemaal niet meer verdienen. Je zou ze bevindelijke wonderen kunnen noemen ;)
Wonderen van genade geschieden in het verborgene maar openbaren zich als een lichtend licht en een zoutend zout!
Gelukkig is het er nog!
Hoewel ik alle kenmerken van onze westerse maatschappij van dit moment in deze tekst meen te herkennen:
En het licht der kaars zal in u niet meer schijnen; en de stem eens bruidegoms en ener bruid zal in u niet meer gehoord worden; want uw kooplieden waren de groten der aarde, want door uw toverij zijn alle volken verleid geweest.
Laten we niet lauw zijn, want dan wordt de kandelaar echt weggenomen!
J.C. Philpot

Bericht door J.C. Philpot »

Voor wie een kerkdienst met snakehandling wil zien:
http://www.youtube.com/watch?v=vMP-CQ_bvSM

Als je ongeveer op de helft ben beginnen ze met de slangen. Enjoy het filmpje :cry:
Mariavt

Bericht door Mariavt »

'k Heb het filmpje gezien. Afschuwellijk :cry: :cry: :cry: ......
Alleen wie door de duisternis van de nacht is gegaan, kan het licht van de morgen naar waarde schatten !

He will wipe away every tear from their eyes. Death shall be no more, neither shall be mourning nor crying nor pain anymore, for the former things have passed away. Revelation 21:4
Lambertus

Bericht door Lambertus »

Sorry hoor maaruh...?????????

1e vind ik dit geen dienst
2e ze lopen zelf te "spelen" met slangen
3e kan er dus geen moeite mee hebben
4e ik von het het meer een discotheek dan een kerk!
J.C. Philpot

Bericht door J.C. Philpot »

Lambertus schreef:1e vind ik dit geen dienst
Tsja, zo noemen ze het zelf wel...
Lambertus schreef:2e ze lopen zelf te "spelen" met slangen
Dat klopt, met giftige slangen nog wel. En wel met beroep op een tekst uit de bijbel (Marc. 16:17-18, En degenen, die geloofd zullen hebben, zullen deze tekenen volgen: in Mijn Naam zullen zij duivelen uitwerpen; met nieuwe tongen zullen zij spreken, Slangen zullen zij opnemen; en al is het, dat zij iets dodelijks zullen drinken, dat zal hun niet schaden; op kranken zullen zij de handen leggen, en zij zullen gezond worden.)
Lambertus schreef:3e kan er dus geen moeite mee hebben
Ik wel, dit hoort niet in een kerkdienst. En verder mag je je niet moedwillig in gevaar begeven (denk aan het antwoord van Jezus in de woestijn, toen de duivel hem ook op basis van een bijbeltekst verzocht om van het dak van de tempel te springen. De Heere antwoorde met de tekst: Gij zult den HEERE, uw God, niet verzoeken)
Lambertus schreef:4e ik von het het meer een discotheek dan een kerk!
Vind ik inderdaad ook, maar niet overal verlopen kerkdiensten zo geordend als in Nederland...
Plaats reactie