hemel

Jerusjah

hemel

Bericht door Jerusjah »

Heeft iedereen dezelfde mate van geluk in de hemel? Worden mensen die gestorven zijn om hun geloof anders beloond dan een christen die lauw leeft ( maar wel een kind van God is)?
misschien een stomme vraag,maar toch...
refo

Bericht door refo »

Wat zegt de Bijbel over de hemel?
uitgeworpen

Re: hemel

Bericht door uitgeworpen »

Jerusjah schreef:Heeft iedereen dezelfde mate van geluk in de hemel? Worden mensen die gestorven zijn om hun geloof anders beloond dan een christen die lauw leeft ( maar wel een kind van God is)?
Stom?
Weet ik niet, moet eerst mijn bijbel raadplegen...
Het gebed is de gouden sleutel die de poort der genade kan openen.
edele strijdster

Bericht door edele strijdster »

Zie jij de hemel als beloning?
Of begrijp ik je dan verkeerd?
Hartelijke groeten,
Edele Strijdster
Bert Mulder
Contacteer:

Bericht door Bert Mulder »

9 Maar gelijk geschreven is: Hetgeen het oog niet heeft gezien, en het oor niet heeft gehoord, en in het hart des22) mensen niet is opgeklommen, hetgeen God bereid heeft dien, die Hem liefhebben.
1 Te dierzelfder ure1) kwamen de discipelen tot Jezus, zeggende: Wie is toch de meeste2) in het Koninkrijk der hemelen?
2 En Jezus een kindeken tot Zich geroepen hebbende, stelde dat in het midden van hen;
3 En zeide: Voorwaar zeg Ik u: Indien gij u niet verandert3), en wordt gelijk de kinderkens,4) zo zult gij in het Koninkrijk der hemelen geenszins ingaan.
4 Zo wie dan zichzelven zal vernederen, gelijk dit kindeken, deze is de meeste in het Koninkrijk der hemelen.
5 En zo wie zodanig een kindeken ontvangt in Mijn Naam,5) die ontvangt Mij.
6 Maar zo wie een van deze kleinen, die in Mij geloven, ergert,6) het ware hem nutter, dat een molensteen aan zijn hals7) gehangen, en dat hij verzonken ware in de diepte der zee.
Mijn enige troost is, dat ik niet mijn, maar Jezus Christus eigen ben, Die voor mijn zonden betaald heeft, en zo bewaart, dat alles tot mijn zaligheid dienen moet; waarom Hij mij ook door Zijn Heilige Geest van eeuwig leven verzekert, en Hem voortaan te leven van harte willig en bereid maakt.
helma

Bericht door helma »

13 Maar wanneer gij een maaltijd zult houden, zo nood armen, verminkten,9 kreupelen, blinden;

14 En gij zult zalig zijn, omdat zij niet hebben, om u te vergelden; want het zal u vergolden worden10 in de opstanding der rechtvaardigen.11

Lukas 14 spreekt dus in ieder geval over een soort beloning ,
in de opstanding der rechtvaardigen
refo

Bericht door refo »

Nergens een hemel in de Bijbel? Heeft Kuitert dan gelijk in zijn brief aan ds Hegger?
helma

Bericht door helma »

Er is nog veel meer te vinden als je op zoek gaat:

Openbaringen 11:18 ook:
18 En de volken waren toornig geworden, en Uw toorn is gekomen, en de tijd der doden, om geoordeeld te worden, en om het loon te geven Uw dienstknechten, den profeten, en den heiligen, en dengenen, die Uw Naam vrezen, den kleinen en den groten; en om te verderven degenen, die de aarde verdierven.

Rom. 2:6,7:
6 Welke een iegelijk vergelden zal naar zijn werken;
7 Dengenen wel, die met volharding in goeddoen,heerlijkheid, en eer, en onverderfelijkheid zoeken, het eeuwige leven;

Matth. 25: 20-21;
21 En zijn heer zeide tot hem: Wel, gij goede en getrouwe dienstknecht!over weinig zijt gij getrouw geweest; over veel zal ik u zetten; ga in, in de vreugde uws heeren.

Lukas 6:23,35;
23 Verblijdt u in dien dag, en zijt vrolijk; want, ziet, uw loon is groot in den hemel;
35 Maar hebt uw vijanden lief, en doet goed, en leent, zonder iets weder te hopen; en uw loon zal groot zijn, en gij zult kinderen des Allerhoogsten zijn; want Hij is goedertieren over de ondankbaren en bozen.

Paulus moedigt ook aan om goede werken te doen het oog houdend op de beloning:
23 En al wat gij doet, doet dat van harte als den Heere en niet den mensen;
24 Wetende, dat gij van den Heere zult ontvangen de vergelding der erfenis; want gij dient de Heere Christus.

Hij liep zelf ook zijn wedloop met het oog op de prijs der roeping Gods
Filippenzen 3:13,14
14 Maar een ding doe ik, vergetende, hetgeen achter is, en strekkende mij tot hetgeen voor is, jaag ik naar het wit,tot den prijs der roeping Gods, die van boven is in Christus Jezus.

God is ons niets schuldig; maar Hij heeft dit Zelf beloofd
Katie

Bericht door Katie »

Jerusjah schreef:Heeft iedereen dezelfde mate van geluk in de hemel? Worden mensen die gestorven zijn om hun geloof anders beloond dan een christen die lauw leeft ( maar wel een kind van God is)?
Heeft bijv. 1 Kor. 3 hier iets mee te maken?

13 Eens iegelijks werk zal openbaar worden; want de dag zal het verklaren, dewijl het door vuur ontdekt wordt; en hoedanig eens iegelijks werk is, zal het vuur beproeven.
14 Zo iemands werk blijft, dat hij daarop gebouwd heeft, die zal loon ontvangen.
15 Zo iemands werk zal verbrand worden, die zal schade lijden; maar zelf zal hij behouden worden, doch alzo als door vuur.

In een preek heb ik weleens gehoord dat er inderdaad zogenaamde trappen zijn in verheerlijking, maar dat voor iedereen in de hemel het geluk vol, volmaakt is. De predikant gebruikte daarbij het beeld van bekers van verschillende grootte. De een is groter dan de ander, maar alle bekers zitten helemaal vol.
Al blijft het natuurlijk staan dat loon altijd genadeloon is!

Inderdaad nog de Bijbel er eens op naslaan!
Margriet
Contacteer:

Bericht door Margriet »

Ik denk aan Jezus... hoe hij de voeten waste.
Voor Jezus gold toch noch status noch goede werken\
Wat is de vraag???
Christian faith has to do less with what you know and more with whom you know, namely God and God in Christ. Rev. Martin E Marty
refo

Bericht door refo »

Het lijkt me dat je eerst de Bijbel moet naslaan over het feit of er een hemel is. Pas dan kun je je verdiepen in de mate van beloning.

Het viel me op dat Kuitert in de brief tegen ds Hegger schreef dat er helemaal geen hemel is. "Dat weet jij ook wel". Wat weten Kuitert (en Hegger?) wat wij niet weten? Hebben ze een andere Bijbel dan wij?
uitgeworpen

Katie schreef:
Heeft bijv. 1 Kor. 3 hier iets mee te maken?

13 Eens iegelijks werk zal openbaar worden; want de dag zal het verklaren, dewijl het door vuur ontdekt wordt; en hoedanig eens iegelijks werk is, zal het vuur beproeven.
14 Zo iemands werk blijft, dat hij daarop gebouwd heeft, die zal loon ontvangen.
15 Zo iemands werk zal verbrand worden, die zal schade lijden; maar zelf zal hij behouden worden, doch alzo als door vuur.

In een preek heb ik weleens gehoord dat er inderdaad zogenaamde trappen zijn in verheerlijking, maar dat voor iedereen in de hemel het geluk vol, volmaakt is. De predikant gebruikte daarbij het beeld van bekers van verschillende grootte. De een is groter dan de ander, maar alle bekers zitten helemaal vol.
Al blijft het natuurlijk staan dat loon altijd genadeloon is!

Inderdaad nog de Bijbel er eens op naslaan!
Ik kom ook bij wat jij hier aanhaalt 1 Kor 3. Is toch heel duidelijk?
uitgeworpen

refo schreef:Het lijkt me dat je eerst de Bijbel moet naslaan over het feit of er een hemel is. Pas dan kun je je verdiepen in de mate van beloning.
Voor veel christenen is het helemaal geen 'vraag' of er een hemel is :oops:
refo

Bericht door refo »

uitgeworpen schreef:
refo schreef:Het lijkt me dat je eerst de Bijbel moet naslaan over het feit of er een hemel is. Pas dan kun je je verdiepen in de mate van beloning.
Inderdaad, maar de stelligheid waarmee de heer K stelde dat er geen is, verbaasde me. Daar hoort toch een weerlegging bij. Het valt me op dat als het over hemel en hel gaat iedereen daar wel een verhaal bij heeft over hoe dat zal zijn, maar het zelden Bijbels onderbouwd wordt. Meer emotie dan Woord, zeg maar.
uitgeworpen

refo schreef:
uitgeworpen schreef:
Inderdaad, maar de stelligheid waarmee de heer K stelde dat er geen is, verbaasde me. Daar hoort toch een weerlegging bij. Het valt me op dat als het over hemel en hel gaat iedereen daar wel een verhaal bij heeft over hoe dat zal zijn, maar het zelden Bijbels onderbouwd wordt. Meer emotie dan Woord, zeg maar.
Misschien maakt de gedachte aan de 'hemel' of aan 'hemelse' dingen iemand wel emotioneel. Volgens mij staan er nu heel veel reakties op Jerusha's vraag die bijbels onderbouwd zijn.
Voeg gewoon jouw bijbelse onderbouwing er aan toe: Het gaat hier niet om de de heer K. en wat hij vind maar Jerusja's vraag.
Plaats reactie