De DKO kan best aangepast worden, en dat moet soms ook. Zo hebben wij dan ook de DKO aangepast, vooral ook omdat we niet in Nederland zijn:Quote:
het is ook niet te volgens soms hier, de ene keer moet alles kunnen, een andere keer gaan we tot op de letter en de komma lezen en interpreteren om zo nog weer even de gereformeerde gezindte om de oren te slaan
Limosa,
Ik had het over de theorie, over hoe het volgens de regels zou moeten. Zoals ik al eerder duidelijk maakte, heeft een kerk idd te zorgen dat ze haar kerkorde strikt volgt, of deze aanpast. En wel omdat ze dat verschuldigd is aan de wet. Omdat wij leren dat we de wet moeten gehoorzamen, tenzij zij indruist tegen Gods woord, acht ik het gepast dat de kerk hier minder slordig mee omgaat.
Daarbij hoeft maar 1 gek het in zn hoofd te halen om die rechtzaak aan te spannen. Een rechter kan niets anders doen dan de kerk in het ongelijk stellen. Dit lijkt me absoluut schadelijk voor het imago van de kerk, en dus voor het evangelie van Christus!
Ik stel trouwens niet dat de kerk zich persee aan de DKO moet houden. Van mij mag ze best het DKO aanpassen, als daar een meerderheid van stemmen in de GS voor is.
http://www.prca.org/church_order.html