Ben hier nu druk aan bezig. Meer mensen die het lezen/hebben gelezen?
Ja, ben ook in het bezit van het boek.Jongere schreef:
Ben hier nu druk aan bezig. Meer mensen die het lezen/hebben gelezen?
Ooit wel eens gehoord van een homeopatisch (huis-) arts?? Die zijn er dus wel degelijk. Maar A. Vogel was géén Dr. maar een kruidenkenner die zijn opgedane ervaringen verwerkte in zgn "geneesmiddelen", die later vervolmaakt werden door anderen.Eppie schreef:Afgewezen schreef:1. J.A. Saarberg 'Der pelgrims metgezel' (levensbeschrijving van J.C. Philpot)
2. W. à Brakel, 'Het geloof en haar (=zijn) kenmerken' (uit de Redelijke Godsdienst)
3. A. Vogel, 'De natuur wijst de weg'
Is/was meneer Vogel nu homeopaat of natuurgeneeskundige?
Die laatste toevoeging is niet correct. Wel zijn er anderen die in het voetspoor van dr. Vogel zijn verder gegaan.Labyrinth schreef:Maar A. Vogel was géén Dr. maar een kruidenkenner die zijn opgedane ervaringen verwerkte in zgn "geneesmiddelen", die later vervolmaakt werden door anderen.
Doctorstitels zijn ook te koop, en eredoctoraten worden soms aan de meest vreemde figuren uitgereikt.Afgewezen schreef:Verder was dr. Vogel wel degelijk een dr., maar dan 'honoris causa': hij kreeg een eredoctoraat in de medische botanie van een Californische universiteit.
Wanneer er meer naar een man als dr. Vogel werd geluisterd, zouden de kosten in de gezondheidszorg ongetwijfeld minder stijgen dan ze nu doen!
Ik heb hem gekocht en gelezen.Marnix schreef:Ik heb net het boek "Gilead" kado gegeven aan mijn moeder... als ze hem uit heeft ga ik hem denk ik ook maar lezen, schijnt een bijzonder mooi en goed boek te zijn. Werd door recensist Enny de Bruin (RD) "de verrassing van het afgelopen jaar, misschien zelfs wel het afgelopen decennia" genoemd. Het boek kreeg in 2004 de de Pulitzer Prize voor fictie -zeker niet de eerst de beste literaire erkenning- en de National Book Critics Circle Award 2004.
Jij bent vast lid van de Vereniging tegen de Kwakzalverij!Hendrikus schreef:Doctorstitels zijn ook te koop, en eredoctoraten worden soms aan de meest vreemde figuren uitgereikt.Afgewezen schreef:Verder was dr. Vogel wel degelijk een dr., maar dan 'honoris causa': hij kreeg een eredoctoraat in de medische botanie van een Californische universiteit.
Wanneer er meer naar een man als dr. Vogel werd geluisterd, zouden de kosten in de gezondheidszorg ongetwijfeld minder stijgen dan ze nu doen!
Dokters zijn lang niet altijd doctor (vaker niet dan wel, de meesten zijn doctorandus).
Alternatieve genezers, zowel de goedwillenden als de charlatans, zijn maar wàt blij met de gereformeerde gezindte, want nergens verwacht men zoveel heil van strijkers, krakers, sapjes en weet ik wat al niet als in "onze kringen".