Kerkdiensten

Duuk

Bericht door Duuk »

refdag@19-05-2001 schreef:Hij wist hoe de legering van de gemeente was, of mensen in een ware bekommering leefden, een ontsluiting hadden meegemaakt of voor wie het een opgeloste zaak mocht zijn
Dit soort taalgebruik sluit niet aan bij wat ik in Gods Woord lees. Bij ontsluiting denk ik toch veel meer aan wat vrouwen meemaken bij hun weeën. Dan weet ik ook wel wie een ontsluiting hebben meegemaakt.
Miscanthus

Bericht door Miscanthus »

limosa schreef: Ik mag soms in de nacht van zaterdag op zondag de meeste ontsluiting hebben. ... Wat we van deze tijd kunnen zeggen, is dat het doorbrekend werk zo weinig beluisterd wordt. Het volk wordt weggenomen. Maar wat komt erbij? Dát is het probleem”, zo klinkt het resoluut.
[/quote]

" ...ik ben maar alleen over gebleven..."
Elia dacht dat ook. Maar als je de boeken dichtlaat dan lees je niet dat er nog 7000 zijn..... en dan komen er ook niet meer bij.
Eigenlijk is dat een aanklacht tegen de Heere dat Hij Zijn Woord zo krachteloos laat. Dan heb je als herder toch weinig vertrouwen in je Zender en Zijn Woord dat levend is en scherp.?
Afgewezen

Bericht door Afgewezen »

Dank je, limosa.
Toch zou ik ook graag de visie van Oude Paden hierop eens horen.
freek

Bericht door freek »

Duuk schreef:
refdag@19-05-2001 schreef:Hij wist hoe de legering van de gemeente was, of mensen in een ware bekommering leefden, een ontsluiting hadden meegemaakt of voor wie het een opgeloste zaak mocht zijn
Dit soort taalgebruik sluit niet aan bij wat ik in Gods Woord lees. Bij ontsluiting denk ik toch veel meer aan wat vrouwen meemaken bij hun weeën. Dan weet ik ook wel wie een ontsluiting hebben meegemaakt.
Misschien bedoelde Petrus dit met zijn aanklacht tegen al die ingewikkelde dogmatiek. Ik snap hier eerlijk gezegd niets van!!
Oude Paden

Re: kerkdiensten?

Bericht door Oude Paden »

Oude Paden schreef:Soms kom ik er wel eens achter als de kerkdienst al geweest is dat Ds. X of Y in Z was.

Het lijkt me wel fijn om dit topic te gebruiken om diensten die bij jouw bekend zijn te plaatsen.

Het startschot:

Gouda GGiN Gerbrandyweg:

vanavond Ds. A. van Voorden 19.30
22 augustus: Ds. G. Mouw 19.30
10 oktober: Ds. J. Roos 19.30
1 november (Dankdag) 10.00 en 19.30 Stud. A. Geuze
Even mezelf corrigeren:

Op Dankdag is Stud Geuze in Gouda om 10.30 en 18.30 i.v.m. het houden van 2 kerkdiensten i.p.v. 3
Klavier

Bericht door Klavier »

Hij wist hoe de legering van de gemeente was, of mensen in een ware bekommering leefden, een ontsluiting hadden meegemaakt of voor wie het een opgeloste zaak mocht zijn
Zover ik weet is dit een voorbeeld van terminologie die eerst in de tweede helft van de 19e eeuw is ontstaan. Kenmerkend voor die tijd was het gevoelsmatig denken. (de cultuur uit die tijd wordt ook wel aangeduidt als 'romantiek') Ik denk dan ook dat deze wijze van uitdrukken een 'kind van haar tijd' was.
Mister
Administrator

Bericht door Mister »

een ontsluiting hadden meegemaakt
Ik denk hierbij echt toch aan iets héél anders... :roll:
HHKtE

Bericht door HHKtE »

memento schreef:
refo schreef:Dit wordt toch een rommeltje. Alles boven elkaar en ieder overzicht ontbreekt.
Nog even geduld, dan kan je alle kerktijden op RefoWebsite.nl zien, ook de weekdiensten. De kerktijden waar ik niet aan kan komen, kan je daar dan zelf invoeren.

Dan kunnen mensen meteen die kerktijden gebruiken om bv een kerk in hun buurt te zoeken waarop op een bepaalde dag/tijd een dienst is. Ideaal voor het zoeken van een weekdienst in je omgeving.
Hoe ver is het met de vermelding op REfoweb???
Gian

Bericht door Gian »

Je kan donderdags toch gewoon de lijst met kerktijden kopieeren van het RD?
Hedendaagse bijbelstudie is voor een belangrijk deel het elimineren van theologische contradicties.
Marnix

Bericht door Marnix »

Niet iedereen heeft het RD :) En vaak is het juist nodig als je het RD niet hebt. Ik ben een weekje op vakantie of zo en zoek een kerk in de omgeving. De krant ligt thuis op de mat... en ik wil toch wel graag weten wanneer er diensten zijn en waar in de buurt allemaal.
Do not waste time bothering whether you ‘love’ your neighbor; act as if you did. As soon as we do this we find one of the great secrets. When you are behaving as if you loved someone, you will presently come to love him."
memento

Bericht door memento »

HHKtE schreef:
memento schreef:
refo schreef:Dit wordt toch een rommeltje. Alles boven elkaar en ieder overzicht ontbreekt.
Nog even geduld, dan kan je alle kerktijden op RefoWebsite.nl zien, ook de weekdiensten. De kerktijden waar ik niet aan kan komen, kan je daar dan zelf invoeren.

Dan kunnen mensen meteen die kerktijden gebruiken om bv een kerk in hun buurt te zoeken waarop op een bepaalde dag/tijd een dienst is. Ideaal voor het zoeken van een weekdienst in je omgeving.
Hoe ver is het met de vermelding op REfoweb???
Zodra ik tijd heb, ga ik er aan werken. Ik heb iig toestemming van de HHK om de kerktijden van hun website te gebruiken. Ik zal dan meteen een optie inbouwen, om zelf kerktijden te plaatsen...

Ik volgende maand een afspraak met het RD, waar ik ze ook zal vragen om hun (online) kerktijden te mogen gebruiken. Ik verwacht van niet, maar niet geschoten altijd mis zullen we maar zeggen...
Afgewezen

Bericht door Afgewezen »

Klavier schreef:
Hij wist hoe de legering van de gemeente was, of mensen in een ware bekommering leefden, een ontsluiting hadden meegemaakt of voor wie het een opgeloste zaak mocht zijn
Zover ik weet is dit een voorbeeld van terminologie die eerst in de tweede helft van de 19e eeuw is ontstaan. Kenmerkend voor die tijd was het gevoelsmatig denken. (de cultuur uit die tijd wordt ook wel aangeduidt als 'romantiek') Ik denk dan ook dat deze wijze van uitdrukken een 'kind van haar tijd' was.
Misschien goed om nieuwe termen te bedenken die hetzelfde uitdrukken. :wink:
geledu

Bericht door geledu »

Laat ik ook eens mee doen aan de laatste tijd gebruikelijke BVP.

Donderdag 10 mei , 19:45 hoopt Ds P.L. Bazen (predikant in Picture Butte, Canada) voor te gaan in de Gereformeerde Gemeente van Capelle a/d Ijssel.
Adres : kerkgebouw "Elim", Merellaan 346, Capelle a/d Ijsel.

BVP : buitenlandse voorgangers promotie. :wink:
Unionist

Bericht door Unionist »

geledu schreef:Laat ik ook eens mee doen aan de laatste tijd gebruikelijke BVP.

Donderdag 10 mei , 19:45 hoopt Ds P.L. Bazen (predikant in Picture Butte, Canada) voor te gaan in de Gereformeerde Gemeente van Capelle a/d Ijssel.

Engels of Nederlands?
geledu

Bericht door geledu »

Unionist schreef:
geledu schreef:Laat ik ook eens mee doen aan de laatste tijd gebruikelijke BVP.

Engels of Nederlands?
Je hebt de SB weer niet goed gelezen !! :? :wink:

De dienst is in het engels.
Gesloten