Er zitten hier veel wijze mensen, even een vraag om advies
ik ben nu 23 en mijn studie gaat richting een afronding zo ongeveer, ik zit dan ook te denken om zo langzamerhand (eventueel parttime) werk te gaan zoeken. Misschien overstap naar accountancy (studeer nu meer algemene variant economie), misschien verder studeren én werken, op mezelf wonen, etc., etc...
Nu zijn er heel veel keuzes, ik word er soms gek van... Ik vind het ook best spannend om te gaan solliciteren, ik heb weinig (relevante) werkervaring en ben best verlegen van aard.
Misschien is bidden de enige mogelijkheid? Maar dan komt er geen brief uit hemel vallen....
Verder vraag ik mij af of ik alles als christen mag: bijv. een leuke vacature bij een beleggingsinstelling, wat misschien ook wel hectisch is, mag er in zo'n sfeer gewerkt worden? Misschien mág het wel, maar is het bevorderlijk voor jezelf? Maar hoe weet je dat bij voorbaat???
Zijn er misschien mensen die uit ervaring willen spreken? Hoe ben je zelf, als je ook voor zoiets of misschien véél ingrijpender beslissingen, gebeurtenissen etc.(trouwen, keuze levenspartner?) stond, mee omgegaan?
Merkte je daadwerkelijk dat het achteraf gezien anders verliep als je iets bij God had neergelegd??? (je weet niet wat er anders had kúnnen gebeuren, maar had je dat gevoel?).
Ik kan God nu niet alleen ter hulpe roepen nu ik hem nodig heb: hoe heilig je je hele leven? Hoe doe je dat concreet? Bij álles bidden neem ik aan? Steeds weer leven bij de Heere?
(Even een opmerking: geen discussies a.u.b. want die zijn er hier al veel te veel naar mijn zin (over dingen zoals hoed enzo, wat ik niet zo zie zitten), wat een van de redenen (naast drukte) is dat ik hier niet zoveel meer reageer, ik ben er wel achter gekomen dat het niet altijd goed is voor het geestelijk leven. Sorry als ik sommige dingen krom formuleer, of niet juist volgens jullie, probeer het alsjeblieft te vatten naar zijn intentie).
Alvast bedankt!!
Vincent