De hoed van de dominee
En de Daniel begon nog wel zo mooi met de verslaggeving van het appelwoord van ds van der Heiden, gehouden op de jubileumavond.BJD schreef:idd. Ik heb het ook herlezen, nog eens herlezen. Onbegrijpelijk....Aquilla schreef:dan hebben jullie z'n stukje in de Daniël nog niet gelezen zeker met de titel "Zing een lied. Of niet". Ik heb het nu drie keer gelezen en ook bij de derde keer rol ik echt van m'n stoel van verbazing; wat een nonsens wordt daar neergeschreven en wat doet hij daar onzettend onrecht aan de inhoud van een aantal liederen....
Ik zat op een gegeven moment ook op de grond. Ook van mij stoel gevallen...
Da's dan weer eenzijdig van dhr. Post. Er zal vast meer gezongen worden dan de genoemde liederen.Pim schreef:Triest artikel in de Daniël idd.
We moeten deze liederen maar niet meer zingen, want ze zijn erg eenzijdig en/of oppervlakkig:
- Abba Vader
- Heer' ik kom tot U
- Als een hert dat verlangt naar water
Eenzijdig, in de zin dat er van 'de drie stukken' (HC) maar 1 of 2 aan de orde komen..... In bijvoorbeeld "Heer' ik kom tot U" gaat het niet over Gods toorn en het woordje genade komt er niet in voor.
:
Laatst gewijzigd door wim op 23 okt 2006, 14:30, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: De hoed van de dominee
Kan iemand dat effe scannen en publiceren? Ik ben wel benieuwd.Ariene schreef:Iemand gelezen?
De hoed van de dominee.
RD van zaterdag
Welbeschouwd door Dhr. Post
Uit mijn hart gegrepen!
Leuk stuk!
Ja beste mensen,
ik heb het artikel ook gelezen. En eerlijk gezegd vond ik het een ronduit belachelijk stuk.
Waar maakt deze man zich druk om? De column viel mij ook op. Ik heb het voorgelegd aan mijn familieleden (nog voordat dit topic er was) en eerlijk gezegd was ons aller conclusie dat het RD eens beter moet screenen op columnisten en de inhoud van columns (zoals men eerder een dominee een column liet schrijven....ook erg...). De hoed zal zeker nog spelen in bepaalde kerken maar het lijkt mij een vrij inhoudsloos gebeuren om daarover een column toe te staan. Bovendien zegt deze man vrijwel niks positiefs, behalve dan wat gezanik over één element van één sub-sub-cultuurtje, zelfs binnen groot deel RD-achterban is dit achterhaald dacht ik? En verder vond ik zijn toonzetting vrij opruiend en respectloos richting die mensen en groeperingen die zich wél willen vasthouden aan bepaalde kleedgewoontes (zoals andere ref-culturen die ook hebben, waarom daar geen meer algemene kritiek op?).
Verder lijkt het haast alsof deze heer (ik ken hem noch zijn achtergrond, maar hij zal ook wel uit orthodoxe hoek komen?) nogal aandacht voor zichzelf wil vragen en uit is op populareit, iets wat hem lukt gezien bepaalde reacties hier?
Ik laat de laatste tijd het RD veel meer liggen eerlijk gezegd en vind het NRC een verademing....Had ik veel eerder aan moeten beginnen. Veel betere wetenschaps-, cultuurbijlagen, etc. Het enige positieve aan het RD vind ik het kerknieuws en de boekbesprekingen van Calvinistische boeken (reden waarom ik ook het RD nog lees). En de Magneet pagina vind ik leuk
ik heb het artikel ook gelezen. En eerlijk gezegd vond ik het een ronduit belachelijk stuk.
Waar maakt deze man zich druk om? De column viel mij ook op. Ik heb het voorgelegd aan mijn familieleden (nog voordat dit topic er was) en eerlijk gezegd was ons aller conclusie dat het RD eens beter moet screenen op columnisten en de inhoud van columns (zoals men eerder een dominee een column liet schrijven....ook erg...). De hoed zal zeker nog spelen in bepaalde kerken maar het lijkt mij een vrij inhoudsloos gebeuren om daarover een column toe te staan. Bovendien zegt deze man vrijwel niks positiefs, behalve dan wat gezanik over één element van één sub-sub-cultuurtje, zelfs binnen groot deel RD-achterban is dit achterhaald dacht ik? En verder vond ik zijn toonzetting vrij opruiend en respectloos richting die mensen en groeperingen die zich wél willen vasthouden aan bepaalde kleedgewoontes (zoals andere ref-culturen die ook hebben, waarom daar geen meer algemene kritiek op?).
Verder lijkt het haast alsof deze heer (ik ken hem noch zijn achtergrond, maar hij zal ook wel uit orthodoxe hoek komen?) nogal aandacht voor zichzelf wil vragen en uit is op populareit, iets wat hem lukt gezien bepaalde reacties hier?
Ik laat de laatste tijd het RD veel meer liggen eerlijk gezegd en vind het NRC een verademing....Had ik veel eerder aan moeten beginnen. Veel betere wetenschaps-, cultuurbijlagen, etc. Het enige positieve aan het RD vind ik het kerknieuws en de boekbesprekingen van Calvinistische boeken (reden waarom ik ook het RD nog lees). En de Magneet pagina vind ik leuk

Inhoudelijk kan ik me er goed in vinden. De toonzetting getuigt echter van weinig 'gevoel voor gevoeligheden' in de lezerskring van het RD. De toonzetting had m.i. wat zachtmoediger mogen zijn.Ariene schreef:Iemand gelezen?
De hoed van de dominee.
RD van zaterdag
Uit mijn hart gegrepen!
Leuk stuk!
Het was nogal 'werelds' van column-vorm;
Een refoforummer zonder het RD ?? Je moet jeBJD schreef:Kan iemand dat effe scannen en publiceren? Ik ben wel benieuwd.Ariene schreef:Iemand gelezen?
De hoed van de dominee.
RD van zaterdag
Uit mijn hart gegrepen!
Leuk stuk!

Ga je eens snel abonneren !
Ja ik ook. Zo volg ik er even helemaal niks van.BJD schreef:Kan iemand dat effe scannen en publiceren? Ik ben wel benieuwd.Ariene schreef:Iemand gelezen?
De hoed van de dominee.
RD van zaterdag
Uit mijn hart gegrepen!
Leuk stuk!
Scan dat artikel even, misschien raak ik overtuigd en word ik abonnee.geledu schreef:Een refoforummer zonder het RD ?? Je moet jeBJD schreef:Kan iemand dat effe scannen en publiceren? Ik ben wel benieuwd.Ariene schreef:Iemand gelezen?
De hoed van de dominee.
RD van zaterdag
Uit mijn hart gegrepen!
Leuk stuk!:
Ga je eens snel abonneren !