CU'er Rouvoet gaat rappend op kiezers jacht

Is dit een verantwoorde manier om kiezers te winnen ?

Een van prachtige en verantwoorde manier om nieuwe kiezers te bereiken.
19
37%
Een door en door geseculariseerde manier om stemmen te winnen
32
63%

Totaal aantal stemmen: 51

Klavier

Bericht door Klavier »

Marnix schreef:Tja de gezindheid is allicht wel goed maar de muziek is te modern.
Marnix, je redeneert het woord wereldgelijkvormigheid weg en legt de nadruk op intentie. Het staat echter beide in Rom 12.
Laat de nadruk liggen op beide zaken. Kijk de kanttekeningen maar eens na in dat gedeelte.
Klavier

Bericht door Klavier »

Erasmiaan schreef:We kunnen er maar beter niet meer over reppen want we worden het toch niet eens.... ;)
En dat op een refoforum? Ben ik nou zo'n uitzonderlijke refo? :roll:
Marnix

Bericht door Marnix »

Nee, maar er zijn geen refo's die er geen moeite mee hebben. Dus dan word je het op een refoforum ook niet eens :)
Klavier schreef:
Marnix schreef:Tja de gezindheid is allicht wel goed maar de muziek is te modern.
Marnix, je redeneert het woord wereldgelijkvormigheid weg en legt de nadruk op intentie. Het staat echter beide in Rom 12.
Laat de nadruk liggen op beide zaken. Kijk de kanttekeningen maar eens na in dat gedeelte.
Het staat als oorzaak/gevolg is Romeinen 12. Paulus legt het wereldgelijkvormige uit en heeft het dan over de gezindheid. En maakt dat vervolgens duidelijk door concrete voorbeelden te noemen.
Do not waste time bothering whether you ‘love’ your neighbor; act as if you did. As soon as we do this we find one of the great secrets. When you are behaving as if you loved someone, you will presently come to love him."
Klavier

Bericht door Klavier »

Marnix schreef:Nee, maar er zijn geen refo's die er geen moeite mee hebben. Dus dan word je het op een refoforum ook niet eens :)
Klavier schreef:
Het staat als oorzaak/gevolg is Romeinen 12. Paulus legt het wereldgelijkvormige uit en heeft het dan over de gezindheid. En maakt dat vervolgens duidelijk door concrete voorbeelden te noemen.
Sorry Marnix, je stelt hier wereldgelijkvormigheid=gezindheid.
Het heeft zeker met elkaar te maken, maar niet op deze wijze.
Ik ken geen Bijbelverklaarder uit de reformatorische hoek die het zo uitlegt als jij. Ik zal het hier verder bij laten.
rekcor

Bericht door rekcor »

Klavier, ik ben het niet eens met de stelling dat een bepaalde kunstvorm door de wereld (lees: satan) gekaapt kan worden, en dat christenen zich daar vervolgens van af moeten houden.

Ik zou het juist omgekeerde beweging voor willen stellen: heel de schepping is van God en dus goed. Aan ons christenen de hoge taak om de cultuur te kerstenen. Met andere woorden: de verschillende kunstvormen weer te gebruiken waarvoor bedoeld zijn: de meerdere eer en glorie van onze Schepper.

Bovendien deel ik ook niet de mening dat de wortels van een bepaalde kunstvorm ervoor kunnen zorgen dat deze reddeloos verloren, en nooit meer op een goede manier te gebruiken is. Kunst en cultuur zijn in een voortdurende beweging en kunnen ook ten goede gekeerd worden.
geledu

Bericht door geledu »

Marnix schreef:En in vers 2 zegt Paulus: U moet uzelf niet aanpassen aan deze wereld,
Of liever in de Statenvertaling : En wordt dezer wereld niet gelijkvormig.
Gaan we het uiteindelijk toch nog eens worden ? :wink:
Memento schreef:OK, ik ga even op dezelfde manier redeneren:

De Terdege is fout, want de meeste bladen bevatten schunnige artikelen.

Het RD is fout, want meer dan 80% van de verkochte kranten wereldwijd zijn tabloids, met een grote naaktfoto erin.

De Saambinder is fout, want het overgrote deel van de kerkelijke bladen staat niet in de lijn van de nadere reformatie, ja, velen delen de ideeën van de reformatie geeneens...

Etc
Sorry memento, met dit soort voorbeelden sla je natuurlijk de plank volledig mis.
Dit gaat nergens over.

"Klavier " schreef:
Erasmiaan schreef:We kunnen er maar beter niet meer over reppen want we worden het toch niet eens....
Klavier schreef:En dat op een refoforum? Ben ik nou zo'n uitzonderlijke refo?
Klavier je bent in iedergeval niet de enige :wink: ik wordt zo zoetjes aan ook als uitzonderlijk gezien.

Geledu schreef:Wat ik niet begrijp is dat er hier wereldse rap muziek wordt goedgepraat.
Vind je het ook acceptabel als het een campagne spotje zou zijn in de sfeer van house muziek ?
Ook deze muziek kan zonder tekst of met een acceptabele tekst gemaakt worden , is er aan dit soort house muziek ook niets verkeerd ?
Hier heb ik van de vele voorstanders van rapmuziek nog geen antwoord op gehad.
Ik ben heel benieuwd of deze house muziek op dit refoforum ook verdedigd (is dit de goede terminologie Zosinus :?: ) wordt.
Mister
Administrator

Bericht door Mister »

Geledu schreef:Hier heb ik van de vele voorstanders van rapmuziek nog geen antwoord op gehad.
Voorstander van rapmuziek??? Dat is nooit gezegd, beste Geledu!
Schilder ons nu niet af als voorstanders... Mogelijk zou je zo'n muziekvorm kunnen gebruiken, je moet het niet gelijk veroordelen! Dát was mijn mening...
Zosinus

Bericht door Zosinus »

Geledu,

Die vraag naar house is op zich een goede. Ik heb er veel minder moeite mee als house afgekeurd wordt. Bij rap staat de tekst centraal. Door middel van rijm en metrum en ondersteund door ritme is het mogelijk om hele teksten te declameren. Wat dat betreft zie ik rap als een hedendaagse variant van een eeuwenoude kunstvorm. En net zoals we romans niet afwijzen omdat er ook veel slechte romans geschreven zijn of omdat de oorsprong van het genre niet deugt (wat in de 18e en 19e eeuw wel een argument was), zo hoeven we rap niet af te wijzen. Daarom denk ik dat Momentos voorbeeld wel hout snijdt. Maar zoals gezegd: house is anders. House is erop gericht om de luisteraar in trance te brengen. House brengt dus geen eye-opener, geen gedachten, slechts stemming.
rekcor

Bericht door rekcor »

geledu schreef:Hier heb ik van de vele voorstanders van rapmuziek nog geen antwoord op gehad.
Zodra jij inhoudelijk reageert op mijn - voor jou nog opstaande vragen/uitdagingen - in de posts van

- 19 Okt 2006 02:36 pm
- 18 Okt 2006 06:40 pm
- 18 Okt 2006 08:52 am

Zal ik inhoudelijk reageren op jouw vraag.

Voor niets gaat immers de zon op :wink:
geledu

Bericht door geledu »

rekcor schreef:
geledu schreef:Hier heb ik van de vele voorstanders van rapmuziek nog geen antwoord op gehad.
Zodra jij inhoudelijk reageert op mijn - voor jou nog opstaande vragen/uitdagingen - in de posts van

- 19 Okt 2006 02:36 pm
- 18 Okt 2006 06:40 pm
- 18 Okt 2006 08:52 am

Zal ik inhoudelijk reageren op jouw vraag.

Voor niets gaat immers de zon op :wink:
In zijn algemeenheid heb ik diverse keren gereageerd op jou bijdragen.
Wat me verbaasd is dat je nu eisen gaat stellen terwijl je gisteren nog schreef dat je er over na ging denken :
rector schreef:Mmm... daar moet ik nog even over nadenken...
(woe 18 okt 9.13)

Kom rector een man een man een woord een woord ! :wink:
Labyrinth

Bericht door Labyrinth »

Klavier schreef:Ben ik nou zo'n uitzonderlijke refo? :roll:
Ach.....je Klavierspel is wel eens een tikkeltje ánders dan de alhier gebruikelijk notatie........

maar, je weet toch óók dat de toon de muziek maakt? en alle hier op het forum aanwezige en onderscheiden instrumenten (lees: forummers) maken sámen best wel een mooi orkest, alleen die verschillende dirigenten hé??
Marnix

Bericht door Marnix »

Geledu schreef:]Of liever in de Statenvertaling : En wordt dezer wereld niet gelijkvormig.
Gaan we het uiteindelijk toch nog eens worden ?
Oh ja, de NBV is te modern he, net als muziek met beat ;)
Sorry memento, met dit soort voorbeelden sla je natuurlijk de plank volledig mis.
Dit gaat nergens over.
Kijk en daar heb ik wat moeite mee. Als het om iets gaat waar jij geen voorstander van bent roep je met grote verbaasde ogen waarom men hier toch zo stekeblind is en onreformatorisch dat we niet inzien dat zoiets toch echt niet kan. Noem je bijvoorbeeld iets anders waarbij men er niet zo mee omgaat, dan is het opeens totaaaaaaaal anders en wordt de plank volleeeeeeedig misgeslagen. Geeft wel aan dat je puur vanuit je eigen traditie en gevoel van wat wel en niet goed is redeneert. Dat verklaart ook waarom regels als "wordt niet wereldgelijkvormig" zo selectief worden toegepast.
Ik ben heel benieuwd of deze house muziek op dit refoforum ook verdedigd (is dit de goede terminologie Zosinus Question ) wordt.
Ik zou het niet mooi vinden.... maar goed, ik heb liever dat mensen naar house luisteren met goede teksten die ze op God wijzen, dan dat ze naar gewone house luisteren. Als iemand van house houdt en naar christelijke house luistert zou ik dat geen probleem vinden. Jij waarschijnljk wel want het is totaal niet je smaak. En je hoeft niet aan een housecultuur mee te doen als je het mooi vindt en er naar luistert.
Do not waste time bothering whether you ‘love’ your neighbor; act as if you did. As soon as we do this we find one of the great secrets. When you are behaving as if you loved someone, you will presently come to love him."
Klomp

Bericht door Klomp »

Geledu schreef:
Wat ik niet begrijp is dat er hier wereldse rap muziek wordt goedgepraat.
Vind je het ook acceptabel als het een campagne spotje zou zijn in de sfeer van house muziek ?
Ook deze muziek kan zonder tekst of met een acceptabele tekst gemaakt worden , is er aan dit soort house muziek ook niets verkeerd ?
Ik ben heel benieuwd of deze house muziek op dit refoforum ook verdedigd (is dit de goede terminologie Zosinus :?: ) wordt.
Het spotje gaat om de boodschap. Bij het rap spotje is de boodschap in de vorm van een rap, een manier van spreken. en staat er dan een beat onder..., wat dan ineens verderfelijk is.
Bij house denk ik, zoals al gezegd, ligt het toch anders. Bij house is tekst helemaaal niet belangrijk. Ok er staat ook een beat onder, maar dan wel een die tig keer zo snel is. De boodschap(als die er al is) is van minder belang.

Klomp
Hendrikus

Bericht door Hendrikus »

Labyrinth schreef:
Klavier schreef:Ben ik nou zo'n uitzonderlijke refo? :roll:
Ach.....je Klavierspel is wel eens een tikkeltje ánders dan de alhier gebruikelijk notatie........
't Zal wel Klavierskribo zijn :mrgreen:
olfie

Bericht door olfie »

Marnix schreef:[
Ik ben heel benieuwd of deze house muziek op dit refoforum ook verdedigd (is dit de goede terminologie Zosinus Question ) wordt.
Ik zou het niet mooi vinden.... maar goed, ik heb liever dat mensen naar house luisteren met goede teksten die ze op God wijzen, dan dat ze naar gewone house luisteren. Als iemand van house houdt en naar christelijke house luistert zou ik dat geen probleem vinden. Jij waarschijnljk wel want het is totaal niet je smaak. En je hoeft niet aan een housecultuur mee te doen als je het mooi vindt en er naar luistert.
Zou je housemuziek mooi kunnen vinden, of is het eerder verslavend (geld overigens ook voor andere muziek, tot martin mans toe)?
Is het twee kantjes vasthouden, het verslavend bonkend ritme, of de raggende gitaren, zo heerlijk aggressief, of dat opzwepende orgelgeluid.
Als je eerlijk bent tegenover jezelf, zou je dat allemaal los kunnen laten, verkopen, en Jezus alleen volgen.
NIETS van JEZELF of wat JE ZELF mooi vind overhouden?
En dan niet zeggen dat je toch mag genieten van wat God geeft, dat is ook waar, maar 'verkoop al gij hebt' is ook waar.
Kunnen we dat en willen we dat?
David bad zelfs nog "Heer' ai maak mij Uwe wegen..."
En wij denken het allemaal wel te weten, voor geen gevaren bloot te staan, geen verleidingen te hebben.
Geld dat niet voor al die verwerpelijke wereldgelijkvormige zaken?
Zijn Naam moet eeuwig eer ontvangen
Plaats reactie