Marnix schreef:[
Hier heb ik van de vele voorstanders van rapmuziek nog geen antwoord op gehad.
Ik ben heel benieuwd of deze house muziek op dit refoforum ook verdedigd (is dit de goede terminologie Zosinus Question ) wordt.
Ik zou het niet mooi vinden.... maar goed, ik heb liever dat mensen naar house luisteren met goede teksten die ze op God wijzen, dan dat ze naar gewone house luisteren. Als iemand van house houdt en naar christelijke house luistert zou ik dat geen probleem vinden. Jij waarschijnljk wel want het is totaal niet je smaak. En je hoeft niet aan een housecultuur mee te doen als je het mooi vindt en er naar luistert.
Zou je housemuziek mooi kunnen vinden, of is het eerder verslavend (geld overigens ook voor andere muziek, tot martin mans toe)?
Is het twee kantjes vasthouden, het verslavend bonkend ritme, of de raggende gitaren, zo heerlijk aggressief, of dat opzwepende orgelgeluid.
Als je eerlijk bent tegenover jezelf, zou je dat allemaal los kunnen laten, verkopen, en Jezus alleen volgen.
NIETS van JEZELF of wat JE ZELF mooi vind overhouden?
En dan niet zeggen dat je toch mag genieten van wat God geeft, dat is ook waar, maar 'verkoop al gij hebt' is ook waar.
Kunnen we dat en willen we dat?
David bad zelfs nog "Heer' ai maak mij Uwe wegen..."
En wij denken het allemaal wel te weten, voor geen gevaren bloot te staan, geen verleidingen te hebben.
Geld dat niet voor al die verwerpelijke wereldgelijkvormige zaken?