Bijbelstudie op dit forum?
- Christiaan
Bijbelstudie op dit forum?
Op andere fora, die ik wel eens gezien heb met een christelijke
achtergrond was er veelal een apart gedeelte op het forum
voor bijbelstudie.
Hier niet.
Zou dat wel een goed plan zij?
En dan bedoel ik een doorlopende bijbelstudie, of elke week een.
Natuurlijk zou iedereen er een kunnen openen. Maar ik bedoel stuctureel. Als vast onderdeel, steeds weer.
achtergrond was er veelal een apart gedeelte op het forum
voor bijbelstudie.
Hier niet.
Zou dat wel een goed plan zij?
En dan bedoel ik een doorlopende bijbelstudie, of elke week een.
Natuurlijk zou iedereen er een kunnen openen. Maar ik bedoel stuctureel. Als vast onderdeel, steeds weer.
Bij het lezen van de bijbel zijn twee fouten mogelijk: men neemt alles letterlijk of met vergeestelijkt alles (Blaise Pascal)
Wij zijn bedelaars, dat is waar. (Dr. Maarten Luther)
Maar daar werd nou juist geschreven:Tiberius schreef:Als je een onderwerp voor bijbel studie heb, kan je toch gewoon een topic openen?
Zoals bijvoorbeeld hier over de bekering van de Ninevieten.
:roll:Adrianus schreef:Ik stel voor dat dit topic wordt gesloten.
Alle inhoudelijke, schriftuurlijke argumenten over de bekering van de Ninevieten zijn - mede op basis van door memento en anderen aangereikte verklaringen - volgens mij eerder in dit topic uitgewisseld.
Wat door gravo hier en min of meer gelijktijdig ook elders op dit forum wordt geprobeerd is het geloof goeddeels onder te brengen onder de begrippen verstand en psychologie. Dat vind ik heel erg verontrustend. Ik meen het wanneer ik zeg dat de stap naar het atheïsme dan niet groot meer is.
Een verdere discussie hierover hoort m.i. niet in dit topic thuis, maar in het topic waarin verstand, geloof en gevoel aan de orde komen.
- Miscanthus
wie is Adrianus?Hendrikus schreef:Maar daar werd nou juist geschreven:Tiberius schreef:Als je een onderwerp voor bijbel studie heb, kan je toch gewoon een topic openen?
Zoals bijvoorbeeld hier over de bekering van de Ninevieten.:roll:Adrianus schreef:Ik stel voor dat dit topic wordt gesloten.
Alle inhoudelijke, schriftuurlijke argumenten over de bekering van de Ninevieten zijn - mede op basis van door memento en anderen aangereikte verklaringen - volgens mij eerder in dit topic uitgewisseld.
Wat door gravo hier en min of meer gelijktijdig ook elders op dit forum wordt geprobeerd is het geloof goeddeels onder te brengen onder de begrippen verstand en psychologie. Dat vind ik heel erg verontrustend. Ik meen het wanneer ik zeg dat de stap naar het atheïsme dan niet groot meer is.
Een verdere discussie hierover hoort m.i. niet in dit topic thuis, maar in het topic waarin verstand, geloof en gevoel aan de orde komen.
Wacht heel even, tot december.Hendrikus schreef:Die vraag werd elders ook al gesteld. Zullen we er een topic over openen? :mrgreen:Miscanthus schreef:wie is Adrianus?
Dan kunnen we in dit topic verder.
- Christiaan
Mijn lijkt een veel onbekender gedeelte intressanter.Labyrinth schreef:Zullen we dan beginnen met de Bergrede???? Genoeg stof tot nadenken en discussie.
Amos, Joël of de brief van Judas.
Bij het lezen van de bijbel zijn twee fouten mogelijk: men neemt alles letterlijk of met vergeestelijkt alles (Blaise Pascal)
-
Ik heb 'misschien' gestemd.
Het kan alleen wanneer deelnemers de knop omzetten en niet primair discussiëren, maar primair een bijdrage proberen te leveren.
Daarbij kun je anderen natuurlijk wel bevragen, maar het leveren van een eigen bijdrage is wel wezenlijk, anders draagt het niet bij tot de studie.
Ik denk eerlijk gezegd dat het te hoog gegrepen is.
Het kan alleen wanneer deelnemers de knop omzetten en niet primair discussiëren, maar primair een bijdrage proberen te leveren.
Daarbij kun je anderen natuurlijk wel bevragen, maar het leveren van een eigen bijdrage is wel wezenlijk, anders draagt het niet bij tot de studie.
- Christiaan
Niet veel vertrouwen in mij hé. We zouden een afspraak kunnen maken met één van de bazen. Dan moet een goede bijbelstudie mogelijk zijn.Zonderling schreef:Ik heb 'misschien' gestemd.