CU'er Rouvoet gaat rappend op kiezers jacht

Is dit een verantwoorde manier om kiezers te winnen ?

Een van prachtige en verantwoorde manier om nieuwe kiezers te bereiken.
19
37%
Een door en door geseculariseerde manier om stemmen te winnen
32
63%

Totaal aantal stemmen: 51

Zosinus

Bericht door Zosinus »

Gian schreef:Rap is nou niet direct de meest onschuldige muziek. Om daar een spotje mee te assioceren om christenjongeren aan te trekken vind ik raar.
Het gaat toch om de manier hoe het gebruikt wordt. Je hebt natuurlijk de meest vreselijke vormen van rap, maar je hebt ook goed gebruik. Dit geldt voor elke muzieksoort. Ik vind het zelf grappig dat rap het dichten onder jongeren helemaal gerevitaliseerd heeft.
Unionist

Bericht door Unionist »

Gian schreef:Rap is nou niet direct de meest onschuldige muziek. Om daar een spotje mee te assioceren om christenjongeren aan te trekken vind ik raar.
Is klassiek onschuldiger dan rap?

@Adrianus,
Ben jij soms stiekum Arie Boomsma (zou kunnen qua naam) die als SGP-provocateur in de CU geïnfiltreerd is?

Kun je bovendien aangeven waarom de CU wel Veluwse christenjongeren zou mogen trekken en geen chiistenjongeren uit de BIjlmer?
Bij 7500 postings kom ik weer terug (en af en toe tussendoor als ik zin heb)
Marnix

Bericht door Marnix »

Ach heden, een beat op de achtergrond. Dat is toch wel heeeeel slecht. :)

Volgens mij wisten jullie allang dat de CU niet zo conservatief en van 300 jaar geleden is zoals de SGP... dus ik snap de commotie niet zo.

Overigens ken ik een aantal niet-christenen die CU gaan stemmen, de CU richt zich natuurlijk op christenen maar probeert ook kiezers van buitenaf te trekken. Prima toch dat dit met een wat moderner muziekje enzo gaat en niet met een orgel waarbij een SGP'er op hele noten prachtig Nederlands van een paar honderd jaar terug zingt.
Do not waste time bothering whether you ‘love’ your neighbor; act as if you did. As soon as we do this we find one of the great secrets. When you are behaving as if you loved someone, you will presently come to love him."
geledu

Bericht door geledu »

Unionist schreef:Ik vind de keuzemogelijkheid wat zwartwit.
Dat bergrijp ik , want ik snap heel goed dat de CU'ers nu hun best gaan doen om dit goed te gaan praten, terwijl als ze eerlijk zijn het niet kunnen begrijpen dat de CU zoiets doet.
Van mij had dat liedje niet gehoeven, en van het overgrote deel van de achterban ook niet, volgens mij. Maar de partij biedt ook ruimte aan hen die hun christen-zijn anders beleven.
Ik ben ook bang dat ze hier mee een groot gedeelte van hun achterban van hun vervreemden.

Mochten er meelezende bezwaarde CU'ers zijn : Bij de SGP bent u van harte welkom :wink:
Migrantenchristenen bijvoorbeeld. Evangelische broeders en zusters. Jij mag vanuit je refoleunstoel dat geseculariseerde christenen noemen, maar waarom heb jij het alleenrecht om te bepalen wat 'verantwoord' is en wat 'geseculariseerd'?
Ik mag dat gelukkig niet alleen bepalen, maar het verast mij telkens weer op wat voor een wijze hier op refoforum zaken die krom zijn recht gepraat worden.

Een aantal jaren geleden had de SGP een filmpje op het web staan waarin Van der Vlies zei: Wij zijn gewoon de beste partij. Nee, dát getuigt van ootmoed.
Wat de uitspraak van vd Vlies betreft : hieruit blijkt juist alleen maar weer dat hij een eerlijke politicus is.
Maar het gaat er in deze discussie niet over of het wel of geen ootmoed is, maar of het een christelijke manier is om je zo te profileren.

En als ik dan dit initiatief zie danvraag ik me af : wat is er nog voor verschil in comminucatie richting de potentiele kiezer tussen een seculiere en een christelijke partij ?

Wat is bij de CU de volgende stap ............. ?
Oude-Waarheid

Bericht door Oude-Waarheid »

Marnix schreef:Ach heden, een beat op de achtergrond. Dat is toch wel heeeeel slecht. :)

Volgens mij wisten jullie allang dat de CU niet zo conservatief en van 300 jaar geleden is zoals de SGP... dus ik snap de commotie niet zo.

Overigens ken ik een aantal niet-christenen die CU gaan stemmen, de CU richt zich natuurlijk op christenen maar probeert ook kiezers van buitenaf te trekken. Prima toch dat dit met een wat moderner muziekje enzo gaat en niet met een orgel waarbij een SGP'er op hele noten prachtig Nederlands van een paar honderd jaar terug zingt.
Tja daarom gebruiken ze bij CU ook vaak de NBV die was je nog
vergeten Marnix :wink:
limosa

Bericht door limosa »

wat mij betreft een misser van de campagne-commissie, rap is de uiting van een wereld waar christenen niks te zoeken hebben, de CU slaat hier de plank echt heel erg mis, zo laden ze de verdenking op zich dat de verovering van het pluche het doel is dat de middelen heiligt
Unionist

Bericht door Unionist »

Als de SGP echt een eerlijke partij is, heb ik nog een prachtige verkiezingsslogan voor ze.

Jes. 65:5m "Houd u tot uzelven, en naak tot mij niet, want ik ben heiliger dan gij."
Bij 7500 postings kom ik weer terug (en af en toe tussendoor als ik zin heb)
BJD

Bericht door BJD »

Dus angst bepaalt jou mening :?: .
Angst is een slechte raadgever. :x

Ik hoop dat Christenunie met deze rap 25 zetels haalt.
Zou goed voor het land zijn, ook met rap.

Als dan SGP met de bewerking van psalm 108 ook 51 zetels haalt dan hebben we mooi een meerderheid!

Hoe meer zetels hoe beter. Als het dan gaat middels een weg die we weliswaar niet gewend zijn maar niet tegen de geboden ingaan is het mooi toch?
limosa

Bericht door limosa »

Unionist schreef:Als de SGP echt een eerlijke partij is, heb ik nog een prachtige verkiezingsslogan voor ze.

Jes. 65:5m "Houd u tot uzelven, en naak tot mij niet, want ik ben heiliger dan gij."
het is toch zeker niet zo dat we het ten koste van alles met deze CU-actie eens moeten zijn of zo?
Oude-Waarheid

Bericht door Oude-Waarheid »

limosa schreef:
Unionist schreef:Als de SGP echt een eerlijke partij is, heb ik nog een prachtige verkiezingsslogan voor ze.

het is toch zeker niet zo dat we het ten koste van alles met deze CU-actie eens moeten zijn of zo?
Gebruikt dan de SGP bijbelteksten bij de verkiezingen??
Heb het eigenlijk nooit gezien!! :wink:
refo

Bericht door refo »

Oude-Waarheid schreef:
limosa schreef:

Gebruikt dan de SGP bijbelteksten bij de verkiezingen??
Heb het eigenlijk nooit gezien!! :wink:
Gerechtigheid verhoogt een volk.
geledu

Bericht door geledu »

BJD schreef:
Dus angst bepaalt jou mening :?: .
Angst is een slechte raadgever. :x

Als het dan gaat middels een weg die we weliswaar niet gewend zijn maar niet tegen de geboden ingaan is het mooi toch?
De muziek keuze kan ik niet christelijk vinden.
Als mijn kinderen op een gegeven moment naar dit soort muziek zouden gaan luisteren (los van de inhoud) ben ik niet echt blij.

De oorsprong van de rap cultuur is nu niet direct christelijk te noemen.
Ik begrijp echt niet dat we tegenwoordig alle dingen zomaar accepteren.

Dus het is niet de angst die mijn mening bepaalt want m.i. zijn ze al "te ver" gegaan.
En met dit gegeven ben ik alleen benieuwd hoe ze zich in de toekomst op zullen stellen om de kiezer duidelijjk te maken dat ze ver van de SGP afstaan en dat ze te vergelijken zijn met een van de seculiere partijen.

Heb je dan je doel bereikt ? :roll:
Dathenum

Bericht door Dathenum »

Marnix schreef:en van 300 jaar geleden is zoals de SGP...
Dat getuigt van grote onkunde wat betreft het reilen en zeilen van de SGP. Verder is het een inhoudsloze en populistische kreet.
jvdg

Bericht door jvdg »

Eerst een rappende ex-minister Donner en nu dus de CU.
De niet SGP stemmende christen die niet van rappen houdt, dit afkeurt en zich afkeert, heeft de keuze om alsnog SGP te stemmen danwel..... SP lijkt me wel wat.
Ik vraag me trouwens af wat de GPV bloedgroep hiervan vindt.
Marnix

Bericht door Marnix »

Dathenum schreef:
Marnix schreef:en van 300 jaar geleden is zoals de SGP...
Dat getuigt van grote onkunde wat betreft het reilen en zeilen van de SGP. Verder is het een inhoudsloze en populistische kreet.
Ik had niet zoveel zin om al te serieus hierop in te gaan... als mensen niet verder kunnen kijken dan hun cultuurneus lang is en alles waar een beat in zit als wereldgelijkvormig en verkeerd bestempelen kan ik ook wel een beetje ongenuanceerd reageren hoor.

De GPV-bloedgroep is niet anti, sommigen zullen het niet hun ding vinden.... maar snappen best dat jongeren weer anders zijn en niet-christenen ook :) Het feit dat het niet hun muziek is wil niet zeggen dat ze gelijk gaan lopen klagen, ze snappen wel dat de CU-doelgroep breder is dan de oudere garde van de GPV-bloedgroep.
Geledu schreef:De oorsprong van de rap cultuur is nu niet direct christelijk te noemen.
Ik begrijp echt niet dat we tegenwoordig alle dingen zomaar accepteren
Licht dat eens toe? Ik weet dat rap in de ghetto's is ontstaanen in eerste instantie uit Midden en Zuid-Amerika is overgewaaid. Ik weet dat minderheden, de arme laag van de bevolking va de VS er door een stem kreeg waar ze die eerst niet hadden. Zeg het eens, wat is er zo verkeerd aan? Ik weet alleen dat er nu hiphopculturen zijn die die verkeerd zijn... maar het is een muziekstijl die op zich neutraal is, maar waar goede en slechte artiesten in zijn. Maar ach, het sluit niet bij je cultuur aan dus veroordeel je het gewoon allemaal maar he. Lekker makkelijk. Net zo kortzichtig als wanneer je zou zeggen: Kerken zijn slecht want moet je eens kijken hoeveel satanskerken er zijn. Je snapt toch wel dat zo'n manier van zwart-wit-denken totaal onzinnig is? Wordt dan eens iets genuanceerder.
Dus het is niet de angst die mijn mening bepaalt want m.i. zijn ze al "te ver" gegaan.
En met dit gegeven ben ik alleen benieuwd hoe ze zich in de toekomst op zullen stellen om de kiezer duidelijjk te maken dat ze ver van de SGP afstaan en dat ze te vergelijken zijn met een van de seculiere partijen.
Dat bedoel ik met ongenuanceerd. De vraag is maar of men stemmen wil hebben van mensen die zo snel met hun oordeel klaar staan... en zo makkelijk mensen veroordelen op basis van eigen vormen enzo. Het is dan ook van de zotte wat je hier zegt. Een of ander iemand maakt een rapnummertje dat " Stem Rou" heet... een beat, met de tekst is verder niks mis, als je dit op een klassiek muziekje had gezet had je geen SGP' er er over gehoord. Nu is het een snel gesproken nummer met een beat er onder en oh oh oh wat staat de CU opeens ver van de SGP af. Als dat van dit soort dingen moet afhangen... zijn we echt kwijt wat ons ook alweer bindt... geen vormen en tradities maar Christus. Maar nee, zo'n rapnummertje zorgt me toch voor een kloof...
Limosa schreef:wat mij betreft een misser van de campagne-commissie, rap is de uiting van een wereld waar christenen niks te zoeken hebben, de CU slaat hier de plank echt heel erg mis, zo laden ze de verdenking op zich dat de verovering van het pluche het doel is dat de middelen heiligt
Ik ken anders genoeg goede hiphop.... of het werelds is wordt door de inhoud bepaald... niet door het feit dat het om een beat met pratende mensen gaat. Dat mensen ergens slecht mee omgaan maakt de muziekstijl nog niet slecht in zijn algemeen... en dat geldt ook voor klassiek en wat voor muziek dan ook.
Do not waste time bothering whether you ‘love’ your neighbor; act as if you did. As soon as we do this we find one of the great secrets. When you are behaving as if you loved someone, you will presently come to love him."
Plaats reactie