Oudejaarsavond.

vlinder

Bericht door vlinder »

* ik vind vuurwerk zinloos
* ik vind oliebollen niet lekker
* thuis vond ik oudejaars avond nooit gezellig (altijd hetzelfde plechtig)
* nu ik getrouwd ben, heb ik nog geen oudejaaravond gevierd
* ik weet dus niet of ik het nu leuk ga vinden
* ik vind het zeker niet DE gezelligste avond van het jaar
* Meestal werk ik met oudejaars avond ben ik met Kerst tenminste vrij....(het nadeel van de zorg)
Een lepel vol vriendelijkheid helpt de ander om de waarheid te slikken.
Eppie

Bericht door Eppie »

Niks leuker dan op oudejaarsnacht van brandmelding naar brandmelding te rennen [sterretjes op de kamers] en na afloop een frietje te pikken [ook naar aanleiding van een brandmelding] op 100m hoogte van het vuurwerk te genieten en na afloop thuis te komen waar iederen onuitgeslapen zit te mokken
Maar wie ben ik?
Petrus

Bericht door Petrus »

vlinder schreef:* ik vind vuurwerk zinloos Kost je handen vol geld, kun je beter aan goede lectuur besteden :!:
* ik vind oliebollen niet lekker :shock: :shock: :shock:
* thuis vond ik oudejaars avond nooit gezellig (altijd hetzelfde plechtig) :shock: :shock: Was thuis vroeger, ook later met de kids, altijd beregezellig!!
* nu ik getrouwd ben, heb ik nog geen oudejaaravond gevierd Tjonge, hoe zou dát nou toch mogelijk zijn :mrgreen: )
* ik weet dus niet of ik het nu leuk ga vinden Vast wel, lekker met z'n tweeën, wijntje, lekker hapje, fijne muziek.....proost, daar gá je dan....
* ik vind het zeker niet DE gezelligste avond van het jaar (nóg niet, maar dat kómt nog wel!!!
* Meestal werk ik met oudejaars avond ben ik met Kerst tenminste vrij....(het nadeel van de zorg) andere job zoeken waar je én met Kerst én met de jaarwisseling vrij bent!!
Mara

Re: Oudejaarsavond.

Bericht door Mara »

De weersverwachting voor oudejaarsavond ziet er gunstig uit.
Tenminste, voor de vuurwerkhaters.
Regen en een krachtige tot harde wind.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Zita
Moderator

Bericht door Zita »

Mara schreef:De weersverwachting voor oudejaarsavond ziet er gunstig uit.
Ik weet niet waar je blij mee moet zijn. De kans is groot dat bij regen een hoop vuurwerk niet meteen afgaat en dat die rundjes het de alsnog proberen en dan de vuurpijl in hun oog schieten oid. Wat mij betreft knalt het in één keer goed.
Mara

Bericht door Mara »

Zita schreef:
Ik weet niet waar je blij mee moet zijn. De kans is groot dat bij regen een hoop vuurwerk niet meteen afgaat en dat die rundjes het de alsnog proberen en dan de vuurpijl in hun oog schieten oid. Wat mij betreft knalt het in één keer goed.
Wij zijn blij als het hard waait, anders blijft die smog zo tussen de huizen hangen.
En als de boel lekker natregent, valt er de volgende dag niet zoveel af te steken, tenzij ze het in huis hadden gelaten.
Maar het is hier vanaf vorige week al enorm knallen. Het meldpunt is af en toe onbereikbaar, overbelast.
Ik heb hier een paar gestresste katten. Ze willen niet eens meer naar buiten, alleen smorgens heel vroeg.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
MarthaMartha

Bericht door MarthaMartha »

Dan zit je nog weken met die ellende, van mij mag het allemaal in één nacht.
Als de moed je in de schoenen zinkt, ga dan eens op je kop staan!
Mister
Administrator

Bericht door Mister »

Ik ben voor een algeheel vuurwerkverbod. Te veel narigheid van gezien. Laat iedere plaats het maar centraal organiseren door een comité wat een half uurtje professioneel e.e.a. de lucht in knalt. En verder niet.
Dodo

Bericht door Dodo »

Hier pilletjes voor de hond, anders stopt het blaffen niet meer. Hij reageert op elke knal. De katten vinden het ook niks, maar omdat ze geluidloos lijden krijgen ze geen pilletje. De vogels maakt niet veel uit, zo lijkt het. Ik zie nooit veel reactie.
Ideaal zou zijn regen vanaf een uur of één of zo, dan is het ergste achter de rug en wat op de grond ligt wordt onbruikbaar.
MarthaMartha

Bericht door MarthaMartha »

Mister schreef:Ik ben voor een algeheel vuurwerkverbod. Te veel narigheid van gezien. Laat iedere plaats het maar centraal organiseren door een comité wat een half uurtje professioneel e.e.a. de lucht in knalt. En verder niet.
Prima, in Veenendaal graag op wat meer plaatsen, zodat we gewoon vanaf het zolderraam ofzo mee kunnen genieten....
Als de moed je in de schoenen zinkt, ga dan eens op je kop staan!
JolandaOudshoorn

Bericht door JolandaOudshoorn »

MarthaMartha schreef:
Dan zit je nog weken met die ellende, van mij mag het allemaal in één nacht.
Laat die harde wind maar zitten. Op omgevallen vuurpijlen zit ik niet te wachten.
En verder, vuurwerk is voor de meeste jongens gewoon leuk. Een keer in het jaar wat laten knallen en flitsen.
En als ouder moet je gewoon toezicht houden en ze leren hoe ze het verantwoord aan moeten steken.
Ik weet, mijn Verlosser leeft
Johann Gottfried Walther

Bericht door Johann Gottfried Walther »

Mister schreef:Ik ben voor een algeheel vuurwerkverbod. Te veel narigheid van gezien. Laat iedere plaats het maar centraal organiseren door een comité wat een half uurtje professioneel e.e.a. de lucht in knalt. En verder niet.
Eens
"Zie, de Heere is gekomen met Zijn vele duizenden heiligen, om gericht te houden tegen allen, en te straffen alle goddelozen onder hen, vanwege al hun goddeloze werken, die zij goddelooslijk gedaan hebben, en vanwege alle harde woorden, die de goddeloze zondaars tegen Hem gesproken hebben"
Cremar

Bericht door Cremar »

Ik ben tegen een vuurwerkverbod. Want een aantal jaar geleden stak ik ook vuurwerk af (misschien dit jaar weer). Als kind vond ik het geweldig! Met vriendjes zag je er dagenlang naar uit! Daarom ik zou het jammer vinden om ze dat te ontnemen. Zelf vuurwerk afsteken is veel leuker dan naar een vuurwerkshow gaan.

Maar ik snap jullie punt wel. Vuurwerk heeft veel nadelen: milieu, geweld tegen hulpverleners, schade, ongevallen of zelfs doden! Maar dit komt veelal door illegaal vuurwerk en daar zou veel meer controle op moeten zijn. Ik denk dat dit een mooie taak voor de EU is om illegaal vuurwerk uit te bannen. Zodat mensen hun illegale vuurwerk niet meer in het buitenland kunnen halen.
eilander
Moderator

Bericht door eilander »

Johann Gottfried Walther schreef:
Eens
+1
Bona Fide

Bericht door Bona Fide »

Cremar schreef:Ik ben tegen een vuurwerkverbod. Want een aantal jaar geleden stak ik ook vuurwerk af (misschien dit jaar weer).
Overdenk dit korte en kernachtige stukje eens en laat de waarheid hiervan op je inwerken. Dan kun onmogelijk meer tegen een vuurwerkverbod zijn.
http://www.digibron.nl/search/detail/01 ... prachtig/1
Een goede jaarwisseling, met bezinning en zonder vuurwerk, toegewenst.
Koop de waarheid en verkoop ze niet. (Spreuken 23 : 23a)
Plaats reactie