Zosinus schreef:geledu schreef:Nu even serieus, je ziet in deze sfeer dat er kinderen , soms echt nog heel jong, dagelijks weggebracht worden.
Natuurlijk heb je voorbeelden dat het maar een of twee dagen zijn of dat de dag een stuk korter is, maar dan nog.
Als ik dit zie dan kan ik met de beste wil van de wereld echt niets begrijpen van mensen die dit zo doen.Die hun kinderen naar zo'n instelling brengen.
En zeker als je ziet dat het soms hel jonge baby's zijn.
Als je kinderen hebt dan stop je met werken of je werkt een of twee dagen zodat ouders of schoonouders een rol kunnen vervullen in het opvangen van je kind(eren).
Maar ach, ik zal ook met deze opmerking wel weer als hopeloos ouderwets gezien worden maar dat zij dan zo.

:
Een karikatuur is natuurlijk makkelijk te bekritiseren. Ik zou eerst maar eens binnen gaan kijken in plaats van conclusies te verbinden aan het wegbreng- en ophaalritueeel.
Ik ken veel ouders die hun kind 2 tot 4 dagen per week naar de kinderopvang sturen. Die slagen er allemaal prima hun kind op te voeden. In Frankrijk en in Scandinavie is het ook niet meer dan normaal dat je je kind naar de kinderopvang brengt. Dat zijn landen waar kinderen over het algemeen beleefder zijn dan in Nederland. Wetenschappelijk onderzoek slaagt er absoluut niet in om eenduidig te concluderen dat kinderopvang slechter is dan moeders die thuis blijven.
Met andere woorden: jouw mening is niet meer dan een sentiment. Dat mag, maar dan stoort het me wel dat woorden als dumpplaats in de mond neemt. Dat vind ik nogal grof.
Hoewel ik het uiteraard vervelend vind dat ik je stoor met mijn opmerkingen, neem ik deze niet terug omdt ik het met volle overtuiging zo zie.
Als je kinderen krijgt heb je als ouders de plicht om er voor te zorgen en ze optevoeden naar de leer die naar de godzaligheid is.
Buiten dit argument om wil ik ook nog wijzen op een praktisch probleem.
De psychische nood bij kinderen en jongeren, de ontsporingen , de probleem gevallen zijn nog nooit zo groot geweest als heden ten dage.
Maar volgens de publieke media en de politiek , kan het overal aan liggen behalve aan de kinderopvang.
Als eenvoudige jongeman vind ik dit een oogkleppen beleid, ze willen gewoon niet erkennen dat het opvoeden door derden niet in het belang van het jonge kind is.
Stel voor dat een vd Laan of een Halsema en al die andere geemancipeerde vrouwen eens zouden moeten stoppen met werken om de kinderen thuis op te voeden, dat zou een minderwaardige dagvulling zijn.

:
Ook dit alles is weer de geest van de tijd, het even gelijk willen zijn,het zelf uitmaken wat ik doe, onafhankelijk,het niet kunnen opofferen voor je gezin; voortvloeiend wat in het Paradijs al is begonnen.