olfie schreef:Unionist schreef:
Reactie van de SGP'er: Ach, met onze stemmen tegen gaat het toch wel door.
Tja das wel een trieste reactie, maar om dan met deze meneer heel de SGP over een kam te scheren. Zeker er zijn zat 'schijnheiligen', maar dat is overal t zelfde liedje (kalkoense kippen ofzo toch

)
Zeg ik dat alle SGP'ers zo redeneren? 't Was maar een voorbeeld. En het was bovendien een SGP'er waar ik graag mee boom over politiek en zo.
Unionist schreef:
Nog even inhakend op het voorbeeld van Geledu: een echte christen zou van plaats ruilen met één van de krijgsgevangenen...
Want?[/quote]
Omdat zij Iemand volgen Die Zijn leven om terdoodveroordeelden te redden.
Unionist schreef:
Maar op de openingspost in te gaan: ik denk dat veel christelijke jongeren zich niet herkennen in de nestgeur van de SGP. Aan de ene kant het kerkje spelen op de vergaderingen, aan de andere kant het Wegwijssfeertje bij de jongeren.
Daar zit wat in, maar voelen ze zich dan wel thuis bij CDA/VVD? Waar zit dan het manco?
Moet de SGP het imago veranderen om kiezers te trekken?[/quote]
Dat een reformatorisch christen zich bij een niet-christelijke partij thuisvoelt is mij sowieso een raadsel. Maar wellicht sluit men de ogen voor iets bij de VVD of de PVV waar ze zich bij de SGP aan ergeren. Ik kwam vroeger weleens op een CDA-vergadering in mijn Gelderse geboortedorpje en daar voelde ik me op zich best thuis. Maar dat waren ook haast allemaal CGB-gereformeerden. In een stad als Apeldoorn voel ik me wat minder met het CDA verwant.
Ik denk dat als de SGP-afdelingen echt recht deden aan de breedte van de achterban, dat zij meer aantrekkingskracht had op de potentiële kiezers. Van der Vlies is een topper, maar als zijn speech voorafgegaan wordt door een opening van een half uur door een karikaturale voorzitter die graag dominee had willen worden en als er een ijzige stilte valt als je eens een afwijkend standpunt inneemt, dan lokt dat niet echt aan.
Ik heb 12 jaar lang bij de SGP gezeten, bij 3 verschillende afdelingen, zat op m'n 13e bij de Partijdag, zette me voor 100% in, maar ben uiteindelijk vooral op de partijcultuur afgeknapt. Iedere keer met kromme tenen op een vergadering en je billen samenknijpen als het raads- of statenlid zijn mond opendoet hou je niet eindeloos vol.
Unionist schreef:
Organiseer eens een volleybaltoernooi, houd eens een verantwoorde cabaretavond, ga survivallen samen met asielzoekers, ga darten met de lijsttrekker. Zoiets.
zijn leuke initiatieven waarmee je inderdaad een ander deel van de achterban ook kunt mobiliseren.
Unionist schreef:
Hè, dacht ik toen, zijn er kiezers waarvan wij niet willen dat ze SGP stemmen?!!
:mrgreen:[/quote]