hihihi, ik zit al een jaar achter eden firewall, en al die tijd gewoon naar RO kunnen luisteren, maar sinds een dag of twee ineens hélémáál NIKS meer........geen spatje geluid, en nu doet de WMP het tot overmaat van ramp het ook voor geen meter meer...........net zo min als de realPlayerTiberius schreef:Zit je soms achter een firewall, die niet alles doorlaat?
Zo niet, schakel dan ter test je Windows Firewall eens even uit.
(Niet vergeten weer aan te zetten, want anders ben je echt een kleine calimero in de grote, boze internet wereld. Dan ben je binnen 10 minuten geha(c)kt, althans je computer.)
Welke muziek beluister je nu? [3]
Zet anders die firewall eens even uit.Petrus schreef:hihihi, ik zit al een jaar achter eden firewall, en al die tijd gewoon naar RO kunnen luisteren, maar sinds een dag of twee ineens hélémáál NIKS meer........geen spatje geluid, en nu doet de WMP het tot overmaat van ramp het ook voor geen meter meer...........net zo min als de realPlayerTiberius schreef:Zit je soms achter een firewall, die niet alles doorlaat?
(Niet vergeten weer aan te zetten, want anders ben je echt een kleine calimero in de grote, boze internet wereld. Dan ben je binnen 10 minuten geha(c)kt, althans je computer.)
(Even een ik-durf-het-bijna-niet vraagje tussendoor: staan je speakers aan?

Nog een tip om er zeker van te zijn, dat je firewall geen roet in het eten gooit:
Open een commando-prompt en geeft het volgende commando:
telnet http://www.reformatorischeomroep.nl 8000 <Enter>
Als je firewall het probleem is, krijgt je de volgende foutmelding:
Could not open connection to the host, on port 8000: Connect failed
Staat je firewall wel goed, dan krijg je:
Welcome to Microsoft Telnet Client
Escape Character is 'Ctrl+]'
(Bij een Nederlandse Windows-versie krijg je andere teksten).
Open een commando-prompt en geeft het volgende commando:
telnet http://www.reformatorischeomroep.nl 8000 <Enter>
Als je firewall het probleem is, krijgt je de volgende foutmelding:
Could not open connection to the host, on port 8000: Connect failed
Staat je firewall wel goed, dan krijg je:
Welcome to Microsoft Telnet Client
Escape Character is 'Ctrl+]'
(Bij een Nederlandse Windows-versie krijg je andere teksten).
- Christiaan
Algemaild met info@reformatorischeomroep.nl.
gewoon even vragen.....dat moet lukken Petrus...
gewoon even vragen.....dat moet lukken Petrus...
Bij het lezen van de bijbel zijn twee fouten mogelijk: men neemt alles letterlijk of met vergeestelijkt alles (Blaise Pascal)
Wij zijn bedelaars, dat is waar. (Dr. Maarten Luther)
Wij zijn bedelaars, dat is waar. (Dr. Maarten Luther)
De firewall is gesitueerd op de centrale server van de huiseigenaar, op wiens server wij zijn aangesloten................
dus wij hebben daar geen vat op..................
maar het is toch wel vreemd dat je, na een jaar achter die firewall gezten te hebben, al die tijd gewoon naar wmp, RO en realplayer hebt kunnen luisteren, en nu ineens sinds twee dagen helemaal niks meer???
maar het is toch wel vreemd dat je, na een jaar achter die firewall gezten te hebben, al die tijd gewoon naar wmp, RO en realplayer hebt kunnen luisteren, en nu ineens sinds twee dagen helemaal niks meer???
Meestal moet je je van het systeembeheer van dat soort servers niet al te veel voorstellen.Petrus schreef:De firewall is gesitueerd op de centrale server van de huiseigenaar, op wiens server wij zijn aangesloten................
Veel meer dan een quasi-handig neefje zal dat wel niet zijn.
als je het stappenplan door wilt mailen, dan graag, want er op geen énkele audiosite geluid uit te persen................Tiberius schreef:En die tip van mij? Wat geeft die voor resultaat?
Om te kijken of je firewall wel connecties op poort 8000 accepteert.
Of is dat technisch te lastig voor je? Dan post ik wel even een stap-voor-stap lijstje.
Werken andere sites met audiostreaming wel? Kijk eens of Radio 1 bijvoorbeeld wel gewoon werkt.Petrus schreef:hihihi, ik zit al een jaar achter eden firewall, en al die tijd gewoon naar RO kunnen luisteren, maar sinds een dag of twee ineens hélémáál NIKS meer........geen spatje geluid, en nu doet de WMP het tot overmaat van ramp het ook voor geen meter meer...........net zo min als de realPlayerTiberius schreef:Zit je soms achter een firewall, die niet alles doorlaat?
Do not waste time bothering whether you ‘love’ your neighbor; act as if you did. As soon as we do this we find one of the great secrets. When you are behaving as if you loved someone, you will presently come to love him."
Probeer nu eerst eens een lokaal MP3-tje af te spelen.
In de directory C:\WINDOWS\MEDIA staat allicht wel iets dat geluid maakt.
Als dat niet werkt, kan het zijn dat je kabeltjes niet goed zitten, het geluid gemute wordt (met volumeregeling even kijken), o.i.d.
Als dat wel goed werkt, horen we het wel. Dat stappenplan heeft niet zoveel zin, als geen enkele streaming audio site het meer doet.
In de directory C:\WINDOWS\MEDIA staat allicht wel iets dat geluid maakt.
Als dat niet werkt, kan het zijn dat je kabeltjes niet goed zitten, het geluid gemute wordt (met volumeregeling even kijken), o.i.d.
Als dat wel goed werkt, horen we het wel. Dat stappenplan heeft niet zoveel zin, als geen enkele streaming audio site het meer doet.
Kan geen items uit de afspeellijst afspelen. Klik voor meer informatie met de rechtermuisknop op een item dat niet kan worden afgespeeld en kies Foutgegevens.
Dit is wat ik te zien krijg als ik iets uit de WMP10 wil spelen (internetradio)
ofwel, de héle WMP ligt plát.....................plus de hele rest.................en als ik het opnieuw installeer krijg ik de melding dat ik geen verbinding met het internet heb, terwijl ik álle sites die ik wil kan bezoeken....................inclusief RF :mrgreen:
DAAROM:
WIE HEEFT VOOR ONS DE CD-ROM VOOR WINDOWS XP met code please............ te leen?????????
De cd-rom voor office XP hebben we zélf wel...............
Dit is wat ik te zien krijg als ik iets uit de WMP10 wil spelen (internetradio)
ofwel, de héle WMP ligt plát.....................plus de hele rest.................en als ik het opnieuw installeer krijg ik de melding dat ik geen verbinding met het internet heb, terwijl ik álle sites die ik wil kan bezoeken....................inclusief RF :mrgreen:
DAAROM:
WIE HEEFT VOOR ONS DE CD-ROM VOOR WINDOWS XP met code please............ te leen?????????
De cd-rom voor office XP hebben we zélf wel...............