pierre27 schreef:uitgeworpen schreef:[quote="Vincent"En ik zou me ook nog wel tig keer bedenken alvorens kinderen naar een refo-school te sturen.
Mijn pubers zitten op 'de Lodestein'. Ze zijn PKN. Het valt in de klas wel mee. Het enige waar ze mee geconfronteerd worden is het 'neerkijken-op-slechte-kerken-waar-de-mensen-zomaar-aan-het Avondmaal-gaan.' Verder wordt er niet veel over gepraat. Behalve tijdens de godsdienstles. En de godsdienstles riep vorig jaar wel wat vragen op.

:
Het valt dus verder wel mee en ik hoop dat ze nog een poosje mogen blijven.
K ben betrokken bij deze school en jammer dat er zijn die zo overkomen(bewust/onbewust bij leerlingen)
Ben benieuwd wat vr vragen het opriep..
Degene die godsdienst gaf vertelde in volle ernst aan de klas hoe erg het was om naar een PKN - gemeente te gaan. Het was er zelfs zo erg dat een dominee zijn gemeente vrijaf gaf om te gaan vissen.
Verder gaat iedereen zomaar aan het avondmaal, zijn er vrouwen predikant en vrouwelijke ouderlingen. Het is een heel slechte kerk. (is het ook tot ons verdriet).
Het gaf thuis een aanleiding om te vertellen, hoe we binnen de PKN willen staan. Dat het inderdaad zo erg is maar dat toch Gods Woord nog helder mag klinken in die slechte kerk etc, etc, Er is nog wel meer maar we mochten van onze dochter beslist niet met de betreffende docent praten omdat dat 'geen nut' had en diegene er ook niets aan kan doen dat hij/zij zo denkt.

:
Dingen over de leer zijn er ook, maar als wij er iets bij uitleggen, snapt ze het wel weer.