Welke muziek beluister je nu? [3]

Hendrikus

Bericht door Hendrikus »

Miscanthus schreef:en als ze maar niet over 'hehebikkeltijd" zingen
Hoe langzamer het tempo, des te groter de kans dat zulke fratsen binnensluipen :roll:
Petrus

Bericht door Petrus »

Hendrikus schreef:
Miscanthus schreef:en als ze maar niet over 'hehebikkeltijd" zingen
Hoe langzamer het tempo, des te groter de kans dat zulke fratsen binnensluipen :roll:
Van die gróóóte uitháááálen.........net zo ongeveer als het Rijssens Mannenkoor bedoel je???? :mrgreen: :mrgreen:

(btw.....het Wilhelmus is géén psalm [komt wél voor in het Liedboek v.d. Kerken in de afdeling "gezangen"], en derhalve géén hele noten.......)
Marnix

Bericht door Marnix »

Ik luister the O.C Supertones... rock met trompetten :D Heerlijk swingend.
Do not waste time bothering whether you ‘love’ your neighbor; act as if you did. As soon as we do this we find one of the great secrets. When you are behaving as if you loved someone, you will presently come to love him."
Hendrikus

Bericht door Hendrikus »

Petrus schreef:(btw.....het Wilhelmus is géén psalm [komt wél voor in het Liedboek v.d. Kerken in de afdeling "gezangen"], en derhalve géén hele noten.......)
Zo, het educatief gehalte van dit forum stijgt met de dag :mrgreen:
Christiaan

Bericht door Christiaan »

Al weer erg goede Engelse Hymns uitvoering Wells Cathedral Choir.
Bij het lezen van de bijbel zijn twee fouten mogelijk: men neemt alles letterlijk of met vergeestelijkt alles (Blaise Pascal)

Wij zijn bedelaars, dat is waar. (Dr. Maarten Luther)
Hendrikus

Bericht door Hendrikus »

Christiaan schreef:Al weer erg goede Engelse Hymns uitvoering Wells Cathedral Choir.
Gisteren waren ze erg mooi, vandaag erg goed. Ben benieuwd hoe ze morgen zijn :mrgreen:

Geniet er maar van, Christiaan! Voor Engelse koormuziek heb ik ook een zwak.
Christiaan

Hendrikus schreef:
Christiaan schreef:Al weer erg goede Engelse Hymns uitvoering Wells Cathedral Choir.
Gisteren waren ze erg mooi, vandaag erg goed. Ben benieuwd hoe ze morgen zijn :mrgreen:

Geniet er maar van, Christiaan! Voor Engelse koormuziek heb ik ook een zwak.
Ach zo beste Hendrikus ik alleen die in de Engelse traditie de modernere mot ´k nie
Bij het lezen van de bijbel zijn twee fouten mogelijk: men neemt alles letterlijk of met vergeestelijkt alles (Blaise Pascal)

Hendrikus

Bericht door Hendrikus »

Christiaan schreef:ik alleen die in de Engelse traditie de modernere mot ´k nie
Je luistert toch niet toevallig naar deze cd van Wells?

Afbeelding

want daar staan ook recente hymns op van mensen als Barry Rose, John Gardner, David Evans, Eric Thiman en Christopher Steel. Mooi man!
Op http://www.lammas.co.uk/hymn.htm kun je een trackje beluisteren van deze cd.
Christiaan

Hendrikus schreef:
Christiaan schreef:ik alleen die in de Engelse traditie de modernere mot ´k nie
Je luistert toch niet toevallig naar deze cd van Wells?

Afbeelding

want daar staan ook recente hymns op van mensen als Barry Rose, John Gardner, David Evans, Eric Thiman en Christopher Steel. Mooi man!
Op http://www.lammas.co.uk/hymn.htm kun je een trackje beluisteren van deze cd.
Nee, Hendrikus....

schaap

Bericht door schaap »

Ik krijg altijd zo'n bepaald gevoel van binnen bij Engelse Hymns. Een soort heimwee-erig gevoel, vooral op zondag avond.

Iemand die dit ook heeft?
Christiaan

schaap schreef:Ik krijg altijd zo'n bepaald gevoel van binnen bij Engelse Hymns. Een soort heimwee-erig gevoel, vooral op zondag avond.

Iemand die dit ook heeft?
De Hymns wekken wel emoties op, vreugde of ontroering.
Ook wel iets ouds vertrouwds.

Hendrikus

Bericht door Hendrikus »

schaap schreef:Ik krijg altijd zo'n bepaald gevoel van binnen bij Engelse Hymns. Een soort heimwee-erig gevoel, vooral op zondag avond.
Heimwee naar kerkmuziek van hoge kwaliteit: absoluut!
Luister naar de Evensong van de BBC en je hoort kerkmuziek van een kaliber zoals we dat in Nederland nauwelijks kennen. Ja, misschien wel in concertvorm, maar niet binnen de eredienst.
wim

Bericht door wim »

Hmm. Als ik dat enthousiasme hier verneem, ontkom ik er niet aan om er eens gericht naar te luisteren.
Mister
Administrator

Bericht door Mister »

wim schreef:Hmm. Als ik dat enthousiasme hier verneem, ontkom ik er niet aan om er eens gericht naar te luisteren.
Het IS ook mooi, Wim. Zeker als je het beluistert in de St Giles Cathedral in Edinburgh of in de York Minster.

En dan zo'n schitterende evensong, waar wij als groep het 'abide with me' van KJM zongen voor het publiek aldaar.

Topervaring :D
Christiaan

Ontzettend mooie orgelmuziek van Johann Ludwig Krebs (1713-1780) gespeeld op het orgel in de Abteikirche in Neresheim.
Een van de allermooiste orgels.

Gesloten