Hoe langzamer het tempo, des te groter de kans dat zulke fratsen binnensluipen :roll:Miscanthus schreef:en als ze maar niet over 'hehebikkeltijd" zingen
Welke muziek beluister je nu? [3]
Van die gróóóte uitháááálen.........net zo ongeveer als het Rijssens Mannenkoor bedoel je???? :mrgreen: :mrgreen:Hendrikus schreef:Hoe langzamer het tempo, des te groter de kans dat zulke fratsen binnensluipen :roll:Miscanthus schreef:en als ze maar niet over 'hehebikkeltijd" zingen
(btw.....het Wilhelmus is géén psalm [komt wél voor in het Liedboek v.d. Kerken in de afdeling "gezangen"], en derhalve géén hele noten.......)
- Christiaan
- Christiaan
Ach zo beste Hendrikus ik alleen die in de Engelse traditie de modernere mot ´k nieHendrikus schreef:Gisteren waren ze erg mooi, vandaag erg goed. Ben benieuwd hoe ze morgen zijn :mrgreen:Christiaan schreef:Al weer erg goede Engelse Hymns uitvoering Wells Cathedral Choir.
Geniet er maar van, Christiaan! Voor Engelse koormuziek heb ik ook een zwak.
Bij het lezen van de bijbel zijn twee fouten mogelijk: men neemt alles letterlijk of met vergeestelijkt alles (Blaise Pascal)
Wij zijn bedelaars, dat is waar. (Dr. Maarten Luther)
Je luistert toch niet toevallig naar deze cd van Wells?Christiaan schreef:ik alleen die in de Engelse traditie de modernere mot ´k nie

want daar staan ook recente hymns op van mensen als Barry Rose, John Gardner, David Evans, Eric Thiman en Christopher Steel. Mooi man!
Op http://www.lammas.co.uk/hymn.htm kun je een trackje beluisteren van deze cd.
- Christiaan
Nee, Hendrikus....Hendrikus schreef:Je luistert toch niet toevallig naar deze cd van Wells?Christiaan schreef:ik alleen die in de Engelse traditie de modernere mot ´k nie
want daar staan ook recente hymns op van mensen als Barry Rose, John Gardner, David Evans, Eric Thiman en Christopher Steel. Mooi man!
Op http://www.lammas.co.uk/hymn.htm kun je een trackje beluisteren van deze cd.
Bij het lezen van de bijbel zijn twee fouten mogelijk: men neemt alles letterlijk of met vergeestelijkt alles (Blaise Pascal)
- Christiaan
De Hymns wekken wel emoties op, vreugde of ontroering.schaap schreef:Ik krijg altijd zo'n bepaald gevoel van binnen bij Engelse Hymns. Een soort heimwee-erig gevoel, vooral op zondag avond.
Iemand die dit ook heeft?
Ook wel iets ouds vertrouwds.
Heimwee naar kerkmuziek van hoge kwaliteit: absoluut!schaap schreef:Ik krijg altijd zo'n bepaald gevoel van binnen bij Engelse Hymns. Een soort heimwee-erig gevoel, vooral op zondag avond.
Luister naar de Evensong van de BBC en je hoort kerkmuziek van een kaliber zoals we dat in Nederland nauwelijks kennen. Ja, misschien wel in concertvorm, maar niet binnen de eredienst.
Het IS ook mooi, Wim. Zeker als je het beluistert in de St Giles Cathedral in Edinburgh of in de York Minster.wim schreef:Hmm. Als ik dat enthousiasme hier verneem, ontkom ik er niet aan om er eens gericht naar te luisteren.
En dan zo'n schitterende evensong, waar wij als groep het 'abide with me' van KJM zongen voor het publiek aldaar.
Topervaring

- Christiaan
Ontzettend mooie orgelmuziek van Johann Ludwig Krebs (1713-1780) gespeeld op het orgel in de Abteikirche in Neresheim.
Een van de allermooiste orgels.
Een van de allermooiste orgels.