goeie partijpunten van een "verwijfde partij"

Miscanthus

goeie partijpunten van een "verwijfde partij"

Bericht door Miscanthus »

SGP: geen sollicitatieplicht bijstandsmoeders
Kinderen zijn het best af als ze thuis verzorging krijgen en een langdurig tweeverdienerschap om een huis te kunnen kopen moet niet nodig zijn. SGP-leider Bas van der Vlies maakte er maandag bij de presentatie van het programma van zijn partij geen geheim van: de SGP is niet tegen het kostwinnersbeginsel.

Gezin en zorg voor jonge kinderen zijn de opvallendste thema's van de kleine christelijke partij, die 2 zetels heeft in de Tweede Kamer en op 3 hoopt.

Sollicitatieplicht
Voor kinderen tot 6 jaar wil de SGP een kindgebonden budget, zodat de ouders zelf kunnen kiezen of ze het kind thuis opvoeden of het naar kinderopvang brengen. Voor bijstandsmoeders met een of meer kinderen tot 5 jaar moet de sollicitatieplicht vervallen. Jonge 'starters' op de koopmarkt moeten een renteloze lening krijgen boven op hun hypotheek.

Gezinsinkomen
Ook vindt de SGP dat bij de inkomstenbelasting 'weer moet worden uitgegaan van het gezinsinkomen'. Ook moet er meer belastingvoordeel komen voor pleeggezinnen en moet de bureaucratie bij adoptie worden opgeruimd. De SGP is voor verplichte bemiddeling bij echtscheiding. De partij trekt extra geld uit voor onderwijs en jeugdzorg.

Kindgebonden budget
De SGP wil het geld dat nodig is voor het kindgebonden budget, vinden bij de bijdrage van de overheid aan kinderopvang en bij de zogeheten combinatiekorting, die zorg en werk naast elkaar mogelijk moet maken. Beperking van de aftrek van hypotheekrente is bij de SGP goed voor een opbrengst van 150 miljoen.

Vergroenen
Ook wordt geld gevonden door hogere accijnzen op alcohol, vuurwerk en tabak. Bovendien wil de SGP de belastingen 'vergroenen' met onder meer een kilometerheffing en een heffing op vliegverkeer.

bron: gemeente.nu
Unionist

Bericht door Unionist »

Afbeelding
Bij 7500 postings kom ik weer terug (en af en toe tussendoor als ik zin heb)
Pim
Contacteer:

Bericht door Pim »

Dat kindgebonden budget is m.i. een fantastisch idee. Waarom nemen de grote partijen dat niet over?
Hartelijke groet,

Pim.

Het is vandaag een dag van Goede Boodschap. PrekenWeb.nl
Hendrikus

Bericht door Hendrikus »

Unionist schreef:Afbeelding
Hee, waar heb je die opgeduikeld?
Daar zitten we al een half jaar om te zeuren :mrgreen:
Miscanthus

Unionist schreef:Afbeelding
ja, hoe doe je dat?
Unionist

Bericht door Unionist »

Ik heb "applause" en "icon" in Altavista afbeeldingzoeker ingetikt.
Miscanthus

eens kijken..... Afbeelding
Unionist

Bericht door Unionist »

Zo ja

Zo kun je ieder emoticonnetje van ieder ander forum gebruiken. Zelfs uit China:

Afbeelding
Unionist

Bericht door Unionist »

Pim schreef:Dat kindgebonden budget is m.i. een fantastisch idee. Waarom nemen de grote partijen dat niet over?
Dat strijdt met de ideologie van het feminisme. Vrouwen moeten werken, anders zijn het sukkels. Met het kgb stimuleer je vrouwen om sukkels te zijn.

In Duitsland krijgen huisvrouwen een salaris. Fan-tas-tisch. Maar ja...
refo

Bericht door refo »

In Nederland krijgen vrouwen ook een salarisje. 166 euro per maand. :oops:

De regering zit met de realiteit dat veel huwelijke spaak lopen. Doordat de vrouw vaak 'slechts' het huishouden deed, past ze niet meer op de arbeidsmarkt. In die zin is het niet slim om niet te gaan of blijven werken. In de ogen van de regering dus.

En misschien zit er iets feministisch in. Daar heb ik geen verstand van.
Pim
Contacteer:

Bericht door Pim »

Unionist schreef:
Pim schreef:Dat kindgebonden budget is m.i. een fantastisch idee. Waarom nemen de grote partijen dat niet over?
Dat strijdt met de ideologie van het feminisme. Vrouwen moeten werken, anders zijn het sukkels. Met het kgb stimuleer je vrouwen om sukkels te zijn.

Vrouwen zijn toch slim genoeg om zich niet in de sukkel-rol te laten dwingen? Een beetje sukkelig als ze door een KGB het feministisch gedachtengoed al loslaten... ;)
Hartelijke groet,

Pim.

Het is vandaag een dag van Goede Boodschap. PrekenWeb.nl
Petrus

Bericht door Petrus »

Pim schreef:
Unionist schreef:

Vrouwen zijn toch slim genoeg om zich niet in de sukkel-rol te laten dwingen? Een beetje sukkelig als ze door een KGB het feministisch gedachtengoed al loslaten... ;)
Een vrouw die na haar schoolopleiding trouwt en gezin krijgt waarvoor ze gaat zorgen, heeft later, als de kinderen groter zijn, of de deur uit, op de arbeidsmarkt geen schijn van kans, hooguit als schoonmaakster. Maar niet een baan in de sfeer van haar schoolopleiding............................
tukkertje
Contacteer:

Bericht door tukkertje »

Petrus schreef:
Pim schreef:
Unionist schreef:

Een vrouw die na haar schoolopleiding trouwt en gezin krijgt waarvoor ze gaat zorgen, heeft later, als de kinderen groter zijn, of de deur uit, op de arbeidsmarkt geen schijn van kans, hooguit als schoonmaakster. Maar niet een baan in de sfeer van haar schoolopleiding............................

Dat ben ik totaal niet met je eens. Als een vrouw een goede opleiding genoten heeft, kan ze overal aan de bak. Ongeacht of ze nu een aantal jaren niet heeft gewerkt. Zeker nu er overal geschreeuwd wordt om mensen.
Ze kunnen zo de bouw in :D :D :D :D
Tamarinde

Bericht door Tamarinde »

tukkertje schreef:
Petrus schreef:
Pim schreef:
Unionist schreef: Dat strijdt met de ideologie van het feminisme. Vrouwen moeten werken, anders zijn het sukkels. Met het kgb stimuleer je vrouwen om sukkels te zijn.

Dat ben ik totaal niet met je eens. Als een vrouw een goede opleiding genoten heeft, kan ze overal aan de bak. Ongeacht of ze nu een aantal jaren niet heeft gewerkt. Zeker nu er overal geschreeuwd wordt om mensen.
Ze kunnen zo de bouw in :D :D :D :D
Mafkees, zie je mij al op de bouw rondscharrelen? :roll: :roll: :roll:
Unionist

Bericht door Unionist »

Afgezien van je laatste zin, Tukker, meen je dat serieus?
Plaats reactie