Hier ben ik het wel mee eens. Maar mij viel gewoon de "sfeer" zo op, zoveel jongeren die er waren om God te zoeken en Hem te eren . Het doortrok echt de conferentie. Het zal niet bij iedereen zijn zoals het moet zijn, maar dat doet niet af aan de boodschap en ook niet aan wat centraal stond dit weekend.helma schreef:
Zonder al het goede wat er was op de conferentie over het hoofd te zien
waren er toch wel dingen waarover we bezorgd zijn
Om eens een ding te noemen:
Als jongelui uitgeput zijn vanwege gebrek aan nachtrust en daardoor eerder emotioneel kan dat gauw verward worden met het werk van de Geest
De uitspraak: Laat het eens overzomeren en overwinteren is echt nog wel belangrijk; zeker in de puberleeftijd waarin toch veel jongelui bezig zijn met geestelijke vragen
Er wás toch zaad wat terstond opkwam maar toch nooit vruchten droeg?
Er waren toch ook 5 dwaze maagden die nauwelijks te onderscheiden waren van de 5 wijze?
Een wijze en een dwaze bouwer?
Je hoeft niet alles verdacht te maken, maar enige voorzichtigheid zou geen kwaad kunnen
hartekreet
Toen ik thuis vertelde dat ik mijn vrouw gevonden had, zeiden ze dat niet. Ze geloofden het en waren er blij mee. Inmiddels zijn we al bijna 10 jaar heel gelukkig getrouwd.
Ik vind het in sommige gevallen raadzaam, maar niet in alle. Kom je het in de Bijbel ook tegen? Filippus en de Moorman? de Stokbewaarder?
Ik heb daar toch wat moeite mee.
Ik vind het in sommige gevallen raadzaam, maar niet in alle. Kom je het in de Bijbel ook tegen? Filippus en de Moorman? de Stokbewaarder?
Bij 7500 postings kom ik weer terug (en af en toe tussendoor als ik zin heb)
De 'zij' in deze tekst zijn de buurvolkeren van Israel die dood op slagveld liggen ten prooi aan de roofvogels. Dus dit overzomeren en overwinteren slaat op de lijken die blijven liggen als voedsel, eerst voor de vogels en daarna voor de andere dieren.
Dus met deze tekst kun in het opzicht van Kislev niet zoveel, denk ik
Dus met deze tekst kun in het opzicht van Kislev niet zoveel, denk ik
nee, maar een vrouw heb je niet voor eeuwigUnionist schreef:Toen ik thuis vertelde dat ik mijn vrouw gevonden had, zeiden ze dat niet. Ze geloofden het en waren er blij mee. Inmiddels zijn we al bijna 10 jaar heel gelukkig getrouwd.
dus stél dat je je daarin zou vergissen, is heel vervelend maar niet van eeuwigheidsbelang
Ik weet ook niet of het altijd geldt, maar het lijkt me in ieder geval bij pubers raadzaamIk vind het in sommige gevallen raadzaam, maar niet in alle. Kom je het in de Bijbel ook tegen? Filippus en de Moorman? de Stokbewaarder?
Het komt uit de vruchten wel openbaar
ik bedenk me ineensUnionist schreef:Toen ik thuis vertelde dat ik mijn vrouw gevonden had, zeiden ze dat niet. Ze geloofden het en waren er blij mee. Inmiddels zijn we al bijna 10 jaar heel gelukkig getrouwd.
juliie moesten toch ook een poosje verkering hebben
voordat je ging trouwen?
een winter over en een zomer over?
Ik denk dat ze elkaar in die tijd heus wel zoveel mogelijk zagen - en dat ze lekker dicht tegen elkaar aan kropenhelma schreef:ik bedenk me ineens
juliie moesten toch ook een poosje verkering hebben
voordat je ging trouwen?
een winter over en een zomer over?
Ze hadden nog wel wat tegoed, dat zeker, maar verkering betekent wel degelijk "omgang hebben met": nou en of!
Oftewel, je pasbekeerd-zijn en je enthousiasme werd nogal getemperd. Dat was onnodig/overbodig ofzo?Kislev schreef:Als 'jongbekeerde' ben je vol enthousiasme, ga je nooit meer zondigen en heel de wereld bekeren. Want je kent en weet een hoop en vooral Hem, want je zit bij Hem op schoot.
Na een zomer en een winter..... Och, dat ik Hem kenne, bekeer mij, dan zal ik bekeerd zijn.
We moeten op dit soort van bijeenkomsten zo uitkijken voor gevoeligheden.
Allemaal bij elkaar, over een onderwerp (eenzijdigheid)het wordt een beetje "gemaakt"
Ook vind ik het niet verstandig dat dit soort van conferentie's op een zondag belegd worden, volgens mij hoor je dan juist in je eigen gemeente.
Ook de keuze voor Feike ter Velde kan ik niet plaatsen , waar je van te voren weet dat deze keuze niet geaccepteerd wordt in de brede reformatorische kring.
(refo, afgewezen : dit keer zonder uitroeptekens
)
Allemaal bij elkaar, over een onderwerp (eenzijdigheid)het wordt een beetje "gemaakt"
Ook vind ik het niet verstandig dat dit soort van conferentie's op een zondag belegd worden, volgens mij hoor je dan juist in je eigen gemeente.
Ook de keuze voor Feike ter Velde kan ik niet plaatsen , waar je van te voren weet dat deze keuze niet geaccepteerd wordt in de brede reformatorische kring.
(refo, afgewezen : dit keer zonder uitroeptekens
Tja, alweer een topsmoes om je achter te verschuilen. We rukken ook alles uit de kast om onze verantwoordelijkheid te mogen laten lopen en met een vrome smoes achterover te leunen.geledu schreef:We moeten op dit soort van bijeenkomsten zo uitkijken voor gevoeligheden.
wel eens van gemeeschap der heiligen gehoord?geledu schreef:We moeten op dit soort van bijeenkomsten zo uitkijken voor gevoeligheden.
Ook vind ik het niet verstandig dat dit soort van conferentie's op een zondag belegd worden, volgens mij hoor je dan juist in je eigen gemeente.)
waarom hoor je op zondag in je eigen gemeente ?
Gods gemeente zijn Zijn kinderen.