Noordergraaf niet op SGP lijst

Vincent

Bericht door Vincent »

refo schreef:
Vincent schreef:
refo schreef:Volgens mij kun je op zondag best 2 kerkdiensten en een mis bijwonen.

Er komt nog wel eens een tijd dat orthodoxe RK en GerGez elkaar gaan vinden. Want we zullen elkaar steeds meer nodig krijgen.

Dan is de Ger. Gez. geen Ger. Gez. meer. Ook best, want het is God die Zijn ware kerk instandhoudt, onder welk naampje ook. Een combi. van RK en Ger.Gez. is dat echter niet ben ik bevreesd.
"nacht und nebel" en "dertien dagen in meí" van Floris Bakels wel eens gelezen?
Nee nooit gelezen. Wel Overduin, net zoiets dacht ik. Maar kérkelijk heb ik daar moeite mee.
Toeschouwer

Bericht door Toeschouwer »

Vincent,
Vincent schreef:
Unionist schreef:
Op zóndag hoor je niet bij de mis te zitten
Maakt de dag nog verschil? Zou jij het wel geodvinden als hij op zaterdag was gegaan?
Minder moeite in ieder geval. k Ga zelf althans ook gerust naar de mis (als toeschouwer op de achterste bank, dat wel).
Dit snap ik niet. Paulus zegt dat voor de gelovigen uit de heidenen alle dagen gelijk zijn. Op zondag ga je niet naar de mis en op maandag wel, dat is voor mij onbegrijpelijk.
Dat is toch gespleten?
Vincent

Bericht door Vincent »

Toeschouwer schreef:Vincent,
Vincent schreef:
Unionist schreef:
Op zóndag hoor je niet bij de mis te zitten
Maakt de dag nog verschil? Zou jij het wel geodvinden als hij op zaterdag was gegaan?
Minder moeite in ieder geval. k Ga zelf althans ook gerust naar de mis (als toeschouwer op de achterste bank, dat wel).
Dit snap ik niet. Paulus zegt dat voor de gelovigen uit de heidenen alle dagen gelijk zijn. Op zondag ga je niet naar de mis en op maandag wel, dat is voor mij onbegrijpelijk.
Dat is toch gespleten?
Zondags moet je naar de christelijke gemeente waar je hoort, de zondag is wel degelijk een aparte dag.
Shaul

Bericht door Shaul »

Vincent schreef:
Zondags moet je naar de christelijke gemeente waar je hoort, de zondag is wel degelijk een aparte dag.
Het is wellicht een aparte dag omdat christenen dan naar de kerk gaan. Enige bijbelse onderbouwing is hier niet voor.

Het is dus ook ronduit vreemd dat iemand die een mis bezoekt zo wordt behandeld.
Toeschouwer

Shaul schreef:
Vincent schreef:
Het is wellicht een aparte dag omdat christenen dan naar de kerk gaan. Enige bijbelse onderbouwing is hier niet voor.

Het is dus ook ronduit vreemd dat iemand die een mis bezoekt zo wordt behandeld.
Vincent,
Wil jij je standpunt onderbouwen. Waar lees jij in de Schrift dat de zondag een aparte, afgezonderde dag is?

Alleen de naam zondag is al van heidense afkomst.
Toeschouwer

http://www.nd.nl/Document.aspx?document ... l&id=78843

Zo blijf je op de hoogte.

Valt mij tegen van Kloosterman dat hij niet voor het vrije debat kiest in onze partij.

Hebben jullie het artikel van ds. Van den Belt wel gelezen over deze materie? (RD 16 sept.)
Tiberius
Administrator

Bericht door Tiberius »

Toeschouwer schreef:Vincent,

Wil jij je standpunt onderbouwen. Waar lees jij in de Schrift dat de zondag een aparte, afgezonderde dag is?
Welnee, Toeschouwer.
De zondag is helemaal geen aparte dag.
Daar vergist Vincent zich schromelijk in. Dat doen we al eeuwenlang mis. Het is hoog tijd dat we dat afschaffen.
Aanstaande zondag: allemaal gewoon aan het werk. Niks geen zondagsrust of -heiliging meer.

(Noot voor de wel-serieuze forummers en meelezers: deze posting is sarcastisch bedoeld).
Toeschouwer

Tiberius,
Als jij sarcastisch wil wezen moet je zelf wezen.
Ik vraag alleen waar kunnen we lezen dat wij de dag die naar de zon is genoemd moeten heiligen.
Voor de duidelijkheid, ik ga op de eerste dag van de week naar de kerk (twee of meerdere keren).
Maar dat deze dag een de sabbat is voor ons kan ik nergens lezen.
Ik daag je uit om mij dat te duidelijk te maken.
Als je met schriftbewijzen komt zal ik me daar echt aan onderwerpen.

Mijn Joodse vrienden houden de Sabbat, rijden geen auto enz.
Mijn predikant reist op zondag een paar honderd kilometer om elders een paar keer te gaan preken, als hij pech krijgt moet de ANWB helpen.
Het is maar een voorbeeld, maar wat is dat precies de zondag heiligen?
Vincent

Bericht door Vincent »

Toeschouwer schreef:Tiberius,
Ik vraag alleen waar kunnen we lezen dat wij de dag die naar de zon is genoemd moeten heiligen.
Voor de duidelijkheid, ik ga op de eerste dag van de week naar de kerk (twee of meerdere keren).

Mijn predikant reist op zondag een paar honderd kilometer om elders een paar keer te gaan preken, als hij pech krijgt moet de ANWB helpen.
Nergens lees ik in de schift dat de sabbat is afgeschaft. Wel kun je de verschuiving naar de eerste dag van de week waarnemen.

Maar het ging hier over dhr. Noordegraaf. Ik vond zijn opstelling te provocatief. Waar ik ontzettende behoefte aan heb -kerkelijk, politiek en persoonlijk, is: rust. Voor mij is iemand als dhr. Van der vlies, hoewel ik het ook met hem niet altijd eens ben, toch een voorbeeld van een samenbindende factor.
Afgewezen

Bericht door Afgewezen »

Toeschouwer schreef:Tiberius,

Zie dit artikel:
http://www.jaapfijnvandraat.nl/index.ph ... el&id=1085
Toeschouwer

Vandaar dus dat we de zondag vieren. We houden die niet als een wettische sabbat, maar als de dag aan de Heer gewijd. Er is namelijk alle reden om de uitdrukking 'des Heren dag' in Op 1:10 niet te laten slaan op de toekomstige 'Dag des Heren', maar op de zondag. De volgorde van de woorden is namelijk omgekeerd en het is hier de enige plaats waar dat het geval is

Dit heb ik dus gelezen.
De heer Fijn van Draat acht ik hoog maar ik vind zijn argument om in Openbaring 1:10 de zondag te lezen zo onbenullig dat ik het zelfs niet wil bestrijden.

Maar het gaat nog steeds om Noordergraaf om ik kwam tot mijnconclusie dat voor mij alle dagen gelijk zijn en ik niet alleen op zondag niet naar een mis zou gaan, maar ook niet op maandag, dinsdag, woensdag, donderdag, vrijdag of zaterdag. Ik hoop dat ik heel duidelijk ben.
Maar ik ben ook geen burgemeester.
Vincent, Tiberius en anderen zouden jullie als jullie metselaar of timmerman zouden zijn wel meehelpen om een reparatie te verrichten aan een roomse kerk?

Of jullie zouden in een drukkerij werken zouden jullie dan het parochieblad drukken?

Jullie vinden dat misschien spijkers op laag water zoeken, maar antwoord er eens eerlijk op.
Afgewezen

Bericht door Afgewezen »

Toeschouwer schreef:Dit heb ik dus gelezen.
De heer Fijn van Draat acht ik hoog maar ik vind zijn argument om in Openbaring 1:10 de zondag te lezen zo onbenullig dat ik het zelfs niet wil bestrijden.
Ziet dit artikel:
http://www.jaapfijnvandraat.nl/index.ph ... ikel&id=17
Tiberius
Administrator

Bericht door Tiberius »

Toeschouwer schreef:Vincent, Tiberius en anderen zouden jullie als jullie metselaar of timmerman zouden zijn wel meehelpen om een reparatie te verrichten aan een roomse kerk?
Jazeker, Toeschouwer. Hoeveel voorlopers van de Reformatie hebben niet geprobeerd de roomse kerk te repareren? Wie ben ik dan om mijn neus daar voor op te halen?
Toeschouwer

Tiberius,

Dan vind ik dat je met twee maten meet. Noordergraaf mag zijn functie niet uitoefenen betreffende de roomse kerk, jij wel als je metselaar zou zijn.

Ook met het meehelpen voor de roomse kerk, hetzij met kerkbouwen of het parochieblad drukken, bevorder je een vervloekte afgoderij om met de catechismus te spreken.

Ik zie wel een praktisch verschil maar geen principieel verschil.
Tiberius
Administrator

Bericht door Tiberius »

Toeschouwer,
Op zich mag dhr. Noordergraaf wat mij betreft in zijn functie een mis bezoeken.
Mijn bezwaar richt zich meer op:
1. Dat hij dat op zondag doet.
2. Dat hij probeert een beetje de Pietje-Bel onder de SGP-burgemeesters uit te hangen. Zo van: kijk eens, wat ik allemaal durf.

Wat die 2 maten betreft, logisch toch? Noordergraaf is burgemeester, SGP nog wel. Ik niet.
Als de burgemeester van Nijmegen met iets teveel spiritualiën achter het stuur zit, krijgt ze behalve een prent ook nog een hoop stampei.
Kortom: hoe je het ook wendt of keert: een burgemeester heeft een voorbeeldfunctie.
Plaats reactie