Hoezo is dat niet te merken? Deze posting van je is een losse flodder waar ik niks mee kan. Duidelijker graag.Grace schreef:Ik dacht dat je net nog zo bezorgd was over bepaalde dingen? Dat is niet zo te merken in je reacties Vincent...! Zegt dat misschien ook wat over de echtheid van je bezorgdheid?Vincent schreef:HUHHUHHUH? :shock: Wat interreseren mij die zaken :shock: Waar val je me mee lastig :shock: Ik heb het over het Woord, wijsneus.Unionist schreef:zoals daar zijn?terwijl er zoveel meer is dan dat
-geen internet
-geen sport
-geen televisie
-geen lange broek
??
hartekreet
Denk je dat alles wat er gebeurt, aan de visitatoren gerapporteerd wordt?refo schreef:Het vervelende is alleen dat met die vlekkeloze preken in de GG er ook niets gebeurt. Als ik althans de visitatierapporten moet geloven zijn er wel 'ritselingen', maar het 'doorbrekende werk' wordt gemist.
Best mogelijk dat dat harteschreeuw gebeuren niet juist is, maar de Geest gebruikt blijkbaar onze preken ook niet (meer) als voertuig. Misschien moet het toch ook in de GG anders.
Zelfs Elia zag het een en ander over het hoofd.
Oftewel, hopelijk wordt er iets over het hoofd gezien ?!Tiberius schreef:Denk je dat alles wat er gebeurt, aan de visitatoren gerapporteerd wordt?refo schreef:Het vervelende is alleen dat met die vlekkeloze preken in de GG er ook niets gebeurt. Als ik althans de visitatierapporten moet geloven zijn er wel 'ritselingen', maar het 'doorbrekende werk' wordt gemist.
Best mogelijk dat dat harteschreeuw gebeuren niet juist is, maar de Geest gebruikt blijkbaar onze preken ook niet (meer) als voertuig. Misschien moet het toch ook in de GG anders.
Zelfs Elia zag het een en ander over het hoofd.

Unionist deed wijzneuzerig ja, omdat hij meende mijn intenties te peilen. Terwijl hij geen hartenkenner is.Hendrikus schreef:Leert het Woord jou woorden als schurfthekel en wijsneus?Vincent schreef:HUHHUHHUH? :shock: Wat interreseren mij die zaken :shock: Waar val je me mee lastig :shock: Ik heb het over het Woord, wijsneus.
bij mij staat er o.a. leert van Mij, dat Ik zachtmoedig ben en nederig van hart
En wat schurfthekel betreft, dat was dus geen waardeoordeel over wat dan ook. Wat is daar dan verkeert aan?? IK zie niet in waar Gods woord dat mij verbiedt?? Bijbeltekst graag, wijsneus :|
Ik mis bij de jongerenavonden een zekere intellectuele doordenking (met als bijv. een heel positieve uitzondering een avond van ds. Koppelaar).
OK, dat herken ik wel.
Je moet natuurlijk wel rekening houden met het doel van de avonden. Als je prof. Ouweneel hoort in een BIjbelstudie, krijg je een heel ander verhaal als op een evangelisatiebijeenkomst. De jongerenavonden zijn vooral appellerend: Mensen tot Christus leiden. Dat is toch wat anders dan b.v. een Bijbelstudie-avond of gemeente-avond over een Bijbels onderwerp.
Laatst gewijzigd door Unionist op 26 sep 2006, 10:26, 1 keer totaal gewijzigd.
Bij 7500 postings kom ik weer terug (en af en toe tussendoor als ik zin heb)
Weer iemand die mijn hart weet te peilen. Wijsneus :|refo schreef:Word je zo onrustig van, hè?Vincent schreef:Er zit een bepaalde tendens in die hartekreet-activiteiten die ik zorgelijk vind. Ik heb er altijd een schurfthekel aan als dingen moeten. Ook ben ik het er niet mee eens dat er steeds dezelfde mantra's worden herhaald -bekeer je, bekeer je, levensheiliging, levensheiliging, enzovoort terwijl er zoveel meer is dan dat.
Dat is een bewijs dat het niet van God was? Zou ik maar voorzichtig mee zijn. Er zijn al heel wat gemeenten gesloten de laatste jaren. Was de Ger Gem Akkrum of Lemmer ook niet van God? Of de OGG van Rotterdam? De 7 gemeenten van Klein Azië?(jongeravonden b'veld is als een nachtkaars uitgegaan )
Misschien was het werk van de JA Barneveld wel af. Was het bedoeld om één zondaar op zijn knieën te krijgen en is dat ook gebeurd.
Dat is waar, dank je!Unionist schreef:Dat is een bewijs dat het niet van God was? Zou ik maar voorzichtig mee zijn. Er zijn al heel wat gemeenten gesloten de laatste jaren. Was de Ger Gem Akkrum of Lemmer ook niet van God? Of de OGG van Rotterdam? De 7 gemeenten van Klein Azië?(jongeravonden b'veld is als een nachtkaars uitgegaan )
Misschien was het werk van de JA Barneveld wel af. Was het bedoeld om één zondaar op zijn knieën te krijgen en is dat ook gebeurd.
Ik stelde een vráág. Ik vroeg me gewoon af wat je bedoelde met "er is zoveel meer dan bekering en heiligmaking". Ik kon niet zoveel bedenken wat er zo belangrijk kon zijn.Unionist deed wijzneuzerig ja, omdat hij meende mijn intenties te peilen. Terwijl hij geen hartenkenner is.
Ik worstel zelf ook een beetje met die tekst. Wanneer kun je die conclusie trekken? Of moeten we de woorden gewoon voor rekening van Gamaliël houden?Kislev schreef:Dat is waar, dank je!Unionist schreef:Dat is een bewijs dat het niet van God was? Zou ik maar voorzichtig mee zijn. Er zijn al heel wat gemeenten gesloten de laatste jaren. Was de Ger Gem Akkrum of Lemmer ook niet van God? Of de OGG van Rotterdam? De 7 gemeenten van Klein Azië?(jongeravonden b'veld is als een nachtkaars uitgegaan )
Mijn post gaf er geen aanleiding toe om zo'n reactie te plaatsen. Temeer daar ik er al maanden niet onduidelijk over ben dat ik reformatorisch, maar niet GG ofzo ben. Dan gaat het opeens over uiterlijkheden?? Hij was opeens weinig creatief in het bedenken van andere dingen. Dan beweer ik -enigszins gechargeerd- dat hij een 'wijsneus' is. Is dat zo gek? :shock: En JIJ meent wéér dat mijn intentie is om zijn intenties te peilen, wijsneusDathenum schreef:Dus als tegenactie meen jij zijn intenties te peilen, en noemt hem wijsneus? Tsja...vincent schreef:Unionist deed wijzneuzerig ja, omdat hij meende mijn intenties te peilen. Terwijl hij geen hartenkenner is.

- Miscanthus
misschien is deze tekst passender voor de Barneveldse situatie? (ik ken de situatie niet).Unionist schreef:Ik worstel zelf ook een beetje met die tekst. Wanneer kun je die conclusie trekken? Of moeten we de woorden gewoon voor rekening van Gamaliël houden?
Opb 2:5 Gedenk dan, waarvan gij uitgevallen zijt, en bekeer u, en doe de eerste werken; en zo niet, Ik zal u haastelijk [bij] komen, en zal uw kandelaar van zijn plaats weren, indien gij u niet bekeert.