Onderscheid bij avondmaal
- Christiaan
Onderscheid bij avondmaal
Op welke grond mag er volgens jou onderscheid gemaakt worden of moet er zelfs onderscheid gemaakt op zij die aan het avondmaal mogen?
Waarom graag, want over zulke onderwerpen is het goed elkaat goed te begrijpen.
Waarom graag, want over zulke onderwerpen is het goed elkaat goed te begrijpen.
Bij het lezen van de bijbel zijn twee fouten mogelijk: men neemt alles letterlijk of met vergeestelijkt alles (Blaise Pascal)
Wij zijn bedelaars, dat is waar. (Dr. Maarten Luther)
- Christiaan
Hendrikus, als je nou ook nog eens je scherpzinnigheid over de zinnige of beter diepzinnige onderwerpen liet spreken zoudenHendrikus schreef:Christiaan gaat het wereldrecord "topic openen" vast nog wel breken.
En voor z'n verjaardag krijgt hij misschien wel een automatische spellingscontrole op z'n pc.
er een ander soort discussies ontstaan.
En je moet weten dat ik het nog rustig aan doe. Mijn intressens gaan verder dan muziek alleen.
Bij het lezen van de bijbel zijn twee fouten mogelijk: men neemt alles letterlijk of met vergeestelijkt alles (Blaise Pascal)
Ik stem optie 2. De kerkraad mag geen onderscheid maken op basis van leeftijd, tenzij iemand zo jong is dat hij/zij geen belijdenis heeft gedaan, maar dan nog denk ik dat we beter de aanpak van Calvijn zouden kunnen hanteren. De kerkraad mag wel kijken naar een afgelegde geloofsbelijdenis.... Dit kan echter wel op meerdere manieren, hoeft niet persé een openbare geloofsbelijdenis geweest te zijn in eigen gemeente,. het kan zelfs een geloofsbelijdenis met volwassendoop geweest zijn.... Ook nu weer vraag ik me alleen af of de eeftijd waarop dit gewoon is te doen enzo wel helemaal juist in en we hierin niet beter d aanpak van Calvijn kunnen volgen.
Do not waste time bothering whether you ‘love’ your neighbor; act as if you did. As soon as we do this we find one of the great secrets. When you are behaving as if you loved someone, you will presently come to love him."
- Bert Mulder
- Contacteer:
Met Dathenum eensDathenum schreef:Als iemand belijdenis heeft gedaan mag de kerkenraad iemand alleen op grond van een ergelijke levenswandel de toegang tot de tafel des Heeren weigeren.
Christiaan, je moet je vragen beter stellen. Dit is namelijk niet een mogelijke keuze
Mijn enige troost is, dat ik niet mijn, maar Jezus Christus eigen ben, Die voor mijn zonden betaald heeft, en zo bewaart, dat alles tot mijn zaligheid dienen moet; waarom Hij mij ook door Zijn Heilige Geest van eeuwig leven verzekert, en Hem voortaan te leven van harte willig en bereid maakt.
- Christiaan
Ligt je op merking toe?Bert Mulder schreef:Met Dathenum eensDathenum schreef:Als iemand belijdenis heeft gedaan mag de kerkenraad iemand alleen op grond van een ergelijke levenswandel de toegang tot de tafel des Heeren weigeren.
Christiaan, je moet je vragen beter stellen. Dit is namelijk niet een mogelijke keuze
- Bert Mulder
- Contacteer:
Je hebt een vraag nodig:
Die belijdenis gedaan hebben en niet onder censuur staan
Die belijdenis gedaan hebben en niet onder censuur staan
Mijn enige troost is, dat ik niet mijn, maar Jezus Christus eigen ben, Die voor mijn zonden betaald heeft, en zo bewaart, dat alles tot mijn zaligheid dienen moet; waarom Hij mij ook door Zijn Heilige Geest van eeuwig leven verzekert, en Hem voortaan te leven van harte willig en bereid maakt.
- Christiaan
Laat ik het duidelijker en anders forormuleren.
Mogen wij eisen stellen aan mensen die aan het avondmaal willen komen? En zo ja?
Welke eisen?
Mogen wij eisen stellen aan mensen die aan het avondmaal willen komen? En zo ja?
Welke eisen?