Onderscheid bij avondmaal

Op welke grond mag er volgens jou onderscheid gemaakt worden of moet er zelfs onderscheid gemaakt op zij die aan het avondmaal mogen?

Leefdtijd
1
5%
Wel of geen belijdenis van het geloof hebben gedaan
18
82%
Die voldoen aan de voor waarden van de kerkenraad
3
14%

Totaal aantal stemmen: 22

Christiaan

Onderscheid bij avondmaal

Bericht door Christiaan »

Op welke grond mag er volgens jou onderscheid gemaakt worden of moet er zelfs onderscheid gemaakt op zij die aan het avondmaal mogen?

Waarom graag, want over zulke onderwerpen is het goed elkaat goed te begrijpen.
Bij het lezen van de bijbel zijn twee fouten mogelijk: men neemt alles letterlijk of met vergeestelijkt alles (Blaise Pascal)

Wij zijn bedelaars, dat is waar. (Dr. Maarten Luther)
Hendrikus

Bericht door Hendrikus »

Christiaan gaat het wereldrecord "topic openen" vast nog wel breken.

En voor z'n verjaardag krijgt hij misschien wel een automatische spellingscontrole op z'n pc.
Christiaan

Hendrikus schreef:Christiaan gaat het wereldrecord "topic openen" vast nog wel breken.

En voor z'n verjaardag krijgt hij misschien wel een automatische spellingscontrole op z'n pc.
Hendrikus, als je nou ook nog eens je scherpzinnigheid over de zinnige of beter diepzinnige onderwerpen liet spreken zouden
er een ander soort discussies ontstaan.
En je moet weten dat ik het nog rustig aan doe. Mijn intressens gaan verder dan muziek alleen.
Bij het lezen van de bijbel zijn twee fouten mogelijk: men neemt alles letterlijk of met vergeestelijkt alles (Blaise Pascal)

Dathenum

Bericht door Dathenum »

Als iemand belijdenis heeft gedaan mag de kerkenraad iemand alleen op grond van een ergelijke levenswandel de toegang tot de tafel des Heeren weigeren.
Hendrikus

Bericht door Hendrikus »

Christiaan schreef:En je moet weten dat ik het nog rustig aan doe. Mijn intressens gaan verder dan muziek alleen.
Ik weet nog een goede cursus voor je, want je hebt blijkbaar tijd teveel.
BJD

Bericht door BJD »

gaap gaap
BJD

Bericht door BJD »

Hendrikus schreef:
Christiaan schreef:En je moet weten dat ik het nog rustig aan doe. Mijn intressens gaan verder dan muziek alleen.
Ik weet nog een goede cursus voor je, want je hebt blijkbaar tijd teveel.
Ja, wel humor.
Marnix

Bericht door Marnix »

Ik stem optie 2. De kerkraad mag geen onderscheid maken op basis van leeftijd, tenzij iemand zo jong is dat hij/zij geen belijdenis heeft gedaan, maar dan nog denk ik dat we beter de aanpak van Calvijn zouden kunnen hanteren. De kerkraad mag wel kijken naar een afgelegde geloofsbelijdenis.... Dit kan echter wel op meerdere manieren, hoeft niet persé een openbare geloofsbelijdenis geweest te zijn in eigen gemeente,. het kan zelfs een geloofsbelijdenis met volwassendoop geweest zijn.... Ook nu weer vraag ik me alleen af of de eeftijd waarop dit gewoon is te doen enzo wel helemaal juist in en we hierin niet beter d aanpak van Calvijn kunnen volgen.
Do not waste time bothering whether you ‘love’ your neighbor; act as if you did. As soon as we do this we find one of the great secrets. When you are behaving as if you loved someone, you will presently come to love him."
Bert Mulder
Contacteer:

Bericht door Bert Mulder »

Dathenum schreef:Als iemand belijdenis heeft gedaan mag de kerkenraad iemand alleen op grond van een ergelijke levenswandel de toegang tot de tafel des Heeren weigeren.
Met Dathenum eens

Christiaan, je moet je vragen beter stellen. Dit is namelijk niet een mogelijke keuze
Mijn enige troost is, dat ik niet mijn, maar Jezus Christus eigen ben, Die voor mijn zonden betaald heeft, en zo bewaart, dat alles tot mijn zaligheid dienen moet; waarom Hij mij ook door Zijn Heilige Geest van eeuwig leven verzekert, en Hem voortaan te leven van harte willig en bereid maakt.
Christiaan

Bert Mulder schreef:
Dathenum schreef:Als iemand belijdenis heeft gedaan mag de kerkenraad iemand alleen op grond van een ergelijke levenswandel de toegang tot de tafel des Heeren weigeren.
Met Dathenum eens

Christiaan, je moet je vragen beter stellen. Dit is namelijk niet een mogelijke keuze
Ligt je op merking toe?

Bert Mulder
Contacteer:

Bericht door Bert Mulder »

Je hebt een vraag nodig:

Die belijdenis gedaan hebben en niet onder censuur staan
Mijn enige troost is, dat ik niet mijn, maar Jezus Christus eigen ben, Die voor mijn zonden betaald heeft, en zo bewaart, dat alles tot mijn zaligheid dienen moet; waarom Hij mij ook door Zijn Heilige Geest van eeuwig leven verzekert, en Hem voortaan te leven van harte willig en bereid maakt.
geledu

Bericht door geledu »

kom op joh, of plaats echt onzin topics of echt serieuze, niet dat halfslachtige !!
Christiaan

Laat ik het duidelijker en anders forormuleren.
Mogen wij eisen stellen aan mensen die aan het avondmaal willen komen? En zo ja?
Welke eisen?

Lassie

Bericht door Lassie »

nee, kom zoals je bent (met al je zonden).

En stel vooral geen eissen want die stel God wel aan jouw! Daar heb je de kerkenraad, de dominee en gemeentenleden niet voor nodig.
Hendrikus

Bericht door Hendrikus »

Christiaan schreef:Laat ik het duidelijker en anders forormuleren.
Mogen wij eisen stellen aan mensen die aan het avondmaal willen komen?
Of jij het mag, weet ik niet.
Ik mag het niet.

Ssssss :oops:
Plaats reactie