Donner en Dekker treden af
Donner en Dekker treden af
Bij 7500 postings kom ik weer terug (en af en toe tussendoor als ik zin heb)
- Christiaan
Het aftreden lost niets op. Het rapport dat gepresenteerd is zegt duidelijk dat ook in andere gevangenissen de brandveiligheid niet goed is. Dat moet veranderd worden.
Verantwoordelijkheid nemen is mooi. Maar de dingen doen om een herhaling te voorkomen is veel belangrijker.
Verantwoordelijkheid nemen is mooi. Maar de dingen doen om een herhaling te voorkomen is veel belangrijker.
Bij het lezen van de bijbel zijn twee fouten mogelijk: men neemt alles letterlijk of met vergeestelijkt alles (Blaise Pascal)
Wij zijn bedelaars, dat is waar. (Dr. Maarten Luther)
Wij zijn bedelaars, dat is waar. (Dr. Maarten Luther)
Prinsheerlijk? M.i. proberen ze gewoon hun werk te doen. De politieke verantwoordelijkheid is wel ver doorgeschoten. Is het nog wel leuk om minister te zijn tegenwoordig? Vooral dat opportunistische gedrag van de oppositie zou mij tegenhouden. Oppositievoeren is heel simpel en hoeft helemaal niet om de inhoud te gaan: als er iets fout gaat in Nederland geef je de regering de schuld, gaat er iets goed dan zeg je niets of verklaar je dat het goed gaat ondanks het beleid van de regering.Unionist schreef:Het lost niets op, maar het is goed dat mensen niet meer prinsheerlijk op dezelfde post kunnen blijven zitten als er door hun toedoen doden zijn gevallen.
het hoort bij het spel en dat spelen ze mee, ze kunnen ook niet anders denk ikBJD schreef:Het is een goede manier om verantwoordelijkheid te nemen. Dat siert ze.
maar het voegt op geen enkele wijze iets toe aan zowel de afwikkeling van de Schipholbrand zelf als aan het voorkomen van dit soort rampen
limosa schreef:het vetgedrukte moet je even uitleggen denk ikUnionist schreef:Het lost niets op, maar het is goed dat mensen niet meer prinsheerlijk op dezelfde post kunnen blijven zitten als er door hun toedoen doden zijn gevallen.
Aangezien ministers verantwoordelijk zijn voor hun ambtenaren, zijn zij uiteindelijk verantwoordelijk voor de gevallen doden.RD schreef:Daarin stelt de raad dat bij de Schipholbrand „minder of geen” doden waren gevallen, als de overheid zich aan de regels van brandveiligheid had gehouden.
Ik bedoel dat er zich persoonlijke tragedies hebben voorgedaan die direct te wijten zijn aan schuld of nalatigheid. Dan kun je niet volstaan met "sorry". Dan siert het je als je daarvoor als minister persoonlijk het boetekleed aantrekt. Al is het alleen maar uit respect voor de omgekomenen en hun nabestaanden.Pim schreef:Prinsheerlijk? M.i. proberen ze gewoon hun werk te doen. De politieke verantwoordelijkheid is wel ver doorgeschoten. Is het nog wel leuk om minister te zijn tegenwoordig? Vooral dat opportunistische gedrag van de oppositie zou mij tegenhouden. Oppositievoeren is heel simpel en hoeft helemaal niet om de inhoud te gaan: als er iets fout gaat in Nederland geef je de regering de schuld, gaat er iets goed dan zeg je niets of verklaar je dat het goed gaat ondanks het beleid van de regering.Unionist schreef:Het lost niets op, maar het is goed dat mensen niet meer prinsheerlijk op dezelfde post kunnen blijven zitten als er door hun toedoen doden zijn gevallen.
Overigens vind ik het jammer voor Donner, ik zag hem als een potentiële nieuwe premier, maar die kans zal wel verkeken zijn.
Onzinnig. Wat lost het op??? Die ministers hebben geen enkele invloed gehad op het hele bouwproces daar. De ambtenaren die er persoonlijk mee bezig geweest hebben moeten ze aanpakken. Wat te denken van een falende RGD. Die mensen moeten beter hun best doen. Daar moeten ze eens koppen gaan snellen.
Blijft natuurlijk dat een minister de eindverantwoording heeft.
Blijft natuurlijk dat een minister de eindverantwoording heeft.
De Geus had idd een punt !!limosa schreef:ik vond de opmerking van minister De Geus wel treffend „Een celbewoner heeft de brand moedwillig gesticht, maar wij in Nederland spelen het klaar de halve wereld daaromheen van schuld te betichten", een opmerking die hij later weer nuanceerde door te zeggen dat hij vooruitliep op het debat
Het is toch weer van de gekke dat er een of andere ... in zo'n cel brandsticht dat er dan een minister voor op moet draaien !
Dan wordt er gezegd dat door deze stappen de burger weer vertrouwen in de politiek krijgt !!
Ik vraag me af of er nog burgers zijn die het nu begrijpen !!