Diep respect voor Islam.....?????

Plaats reactie
Petrus

Diep respect voor Islam.....?????

Bericht door Petrus »

Uit het RD:

Paus betuigt „diep respect" voor islam
VATICAANSTAD (AP) – Paus Benedictus XVI heeft woensdag „diep respect" voor de islam betuigd en de hoop uitgesproken dat zijn uitspraken van vorige week die zoveel woede in de islamitische wereld hebben opgewekt, tot een dialoog tussen de godsdiensten kunnen leiden.

Hij bood echter niet zijn excuses aan, zoals verschillende islamitische leiders hebben geëist. Benedictus zei eerder dat het citaat dat hij aanhaalde niet zijn eigen mening weergeeft.

„Ik hoop dat bij verschillende gelegenheden tijdens mijn bezoek mijn diepe respect voor grote godsdiensten, in het bijzonder voor moslims, duidelijk naar voren is gekomen", zo sprak de paus woensdag tijdens zijn wekelijkse audiëntie.

„Ik vertrouw erop dat, na de aanvankelijke reactie, de woorden die ik op de universiteit van Regensburg heb uitgesproken een impuls en aanmoediging kunnen vormen tot een positieve, zelfkritische dialoog tussen de godsdiensten en tussen de moderne rede en het christelijk geloof", aldus de paus tot een gehoor van vele duizenden gelovigen op het Sint Pieterplein.

In de islamitische wereld is ophef ontstaan over uitspraken die Benedictus vorige week dinsdag deed in een toespraak over geloof en rede. Hij citeerde uit een discussie over het christendom en de islam tussen de 14de–eeuwse christelijke Byzantijnse keizer Manuel II Palaeologus en een Perzische geleerde. De keizer zou hebben gezegd: „Laat me dan zien wat Mohammed voor nieuws heeft gebracht, dan zul je alleen kwaadaardige en onmenselijke dingen tegenkomen, zoals zijn opdracht het geloof dat hij predikte met het zwaard te verspreiden."

De veiligheidsmaatregelen in Italië zijn de afgelopen dagen verscherpt uit angst dat woedende moslims het op rooms–katholieke doelwitten voorzien hebben. Van een specifieke dreiging is echter geen sprake, zei een Romeinse veiligheidsfunctionaris.

Respéct voor Islam?? Dan ben je vér weg van je eigen wortels!
tukkertje
Contacteer:

Bericht door tukkertje »

Belachelijk. Een paus zonder ballen zeg maar.
Christiaan

Bericht door Christiaan »

Beste mensen,
jullie mogen discusseren over wat jullie willen, maar ik heb eerder de nijging naar binnen dan naar buiten te kijken.
Bij ons in de gerformeerde gezindte, zondags is bij sommigen een vreetfestijn en roken doen er ook erg veel.
God zegt duidelijk dat wij goed voor ons lichaam moeten zorgen.
Maar vele denken daar nooit over na.
Daarom heb ik eerder de nijging naar binnen te kijken dan naar buiten. Als men langs de balk in zijn ogen kijkt en wel de splinter in het oog van een ander is het een kwalijke zaak.
Maar misschien goed om daar eens een topic aan te wijden.

De R.K. dwaalt zoiezo erg dus verast mij zo´n uitspraak niet.
Bij het lezen van de bijbel zijn twee fouten mogelijk: men neemt alles letterlijk of met vergeestelijkt alles (Blaise Pascal)

Wij zijn bedelaars, dat is waar. (Dr. Maarten Luther)
wim

Bericht door wim »

Christiaan schreef: De R.K. dwaalt zoiezo erg
Zo'n uitspraak is moeilijk in overeenstemming te brengen met de neiging om naar binnen te kijken.
Christiaan

Bericht door Christiaan »

wim schreef:
Christiaan schreef: De R.K. dwaalt zoiezo erg
Zo'n uitspraak is moeilijk in overeenstemming te brengen met de neiging om naar binnen te kijken.
Doe ik ook niet ik noem alleen twee zaken.
Bij het lezen van de bijbel zijn twee fouten mogelijk: men neemt alles letterlijk of met vergeestelijkt alles (Blaise Pascal)

Wij zijn bedelaars, dat is waar. (Dr. Maarten Luther)
Dathenum

Bericht door Dathenum »

Mij gaat het te ver om respect voor de Islam te hebben. Wel goed overigens dat de Paus zijn spijt betuigt over het feit dat moslims zich gekwets voelen, maar niet over zijn uitspraak en dit ook niet terugneemt.

Als je hoort wat sommige Islamieten over christenhonden zeggen, mogen ze ook weleens een toontje lager zingen.
Petrus

Bericht door Petrus »

Een religie die synoniem is aan haat en geweld, althans een grote groep leest dat in hun koran, past geen betuiging van "diep respect" en al helemáál niet van een kerkvorst als Bendictus XVI.
Tiberius
Administrator

Bericht door Tiberius »

Christiaan schreef:Bij ons in de gerformeerde gezindte, zondags is bij sommigen een vreetfestijn
In mijn omgeving valt dat wel mee. Daar eten de mensen op zondag meestal een stuk minder, alleen een soepje bijvoorbeeld.
Behalve dan weer als kerst op zondag valt.
Christiaan schreef: en roken doen er ook erg veel.
Dat doet tegenwoordig ook bijna niemand meer.
Christiaan schreef:God zegt duidelijk dat wij goed voor ons lichaam moeten zorgen.
Maar vele denken daar nooit over na.
Daarom heb ik eerder de nijging naar binnen te kijken dan naar buiten.
Dat ben ik wel met je eens. Alhoewel de lichamelijke oefening tot weinig nut is.
Petrus

Bericht door Petrus »

Christiaan schreef:
en roken doen er ook erg veel.

Dat doet tegenwoordig ook bijna niemand meer. (zei Tib)

eeeehhhhhhhhhhh, hoebedoelu????????????? ik denk zomaar dat er onder de forummers nog knap wat rokers schuil gaan.........uche uche uche...............
plebe

Bericht door plebe »

Dat ben ik wel met je eens. Alhoewel de lichamelijke oefening tot weinig nut is.
Iets aan sport doen lijkt me zeer nuttig en dienstbaar aan het door God gegeven lichaam. Een hele dag achter een bureau zitten en niks aan beweging doen staat gelkijk aan zelfmoord.
Gelooft het evangelie en bekeert u !
Tiberius
Administrator

Bericht door Tiberius »

plebe schreef:
Iets aan sport doen lijkt me zeer nuttig en dienstbaar aan het door God gegeven lichaam. Een hele dag achter een bureau zitten en niks aan beweging doen staat gelkijk aan zelfmoord.
Klopt. Er staat ook niet: geen nut, maar weinig nut.
Volgens mij wordt daar vasten e.d. mee bedoeld.

Gezonde beweging is natuurlijk een absolute noodzaak, dat zal ik je niet betwisten. Of je dat nu met sporten, zwemmen, wandelen, fietsen of zelfs werken (ja, ze zijn er nog) bereikt, maakt net zoveel uit.
Petrus schreef:Christiaan schreef:
en roken doen er ook erg veel.

Dat doet tegenwoordig ook bijna niemand meer. (zei Tib)

eeeehhhhhhhhhhh, hoebedoelu????????????? ik denk zomaar dat er onder de forummers nog knap wat rokers schuil gaan.........uche uche uche...............
Ik kan dat zo niet ruiken. Of bedoel je die persoon met (rook)wolken in de avatar? :wink:
Dat zien we dan wel op de meeting dit najaar.

In ieder geval kan niemand ontkennen dat het aantal ex-rokers behoorlijk gestegen is in, zeg maar, de afgelopen 10 jaar.
Petrus

Bericht door Petrus »

Tib...............de meeting zal wel in een rookvrij hol worden gehouden.........................arme stinkstokaanbidders (zoals wij er ook twee van zijn uche uche uche)
Plaats reactie