Shaul, het gaat hier over zonde , en zonde is zonde !!!Shaul schreef:Iemand vermoorden is van een totaal andere orde dan pre-huwelijkse sexualiteit.geledu schreef:
Dit kan je dan gelijk ook gebruiken met het bespreken van andere onderwerpen :
a. Gij zult niet doodslaan, dit leg je uit ! en legt de verantwoordelijkheid bij de jeugd.
b. Als ze zich hieraan niet willen houden, leg je uit hoe je het best iemand kan vermoorden zonder dat het sporen nalaat !!!
Bovendien gaat het bij het gebruik maken van voorbehoedsmiddelen niet om het feit dat er geen sporen nagelaten worden, ook zorgt men zo dat men geen s.o.a. overdraagt.
Ik krijg echt het gevoel dat men eigenlijk de houding aanneemt van boontje komt om zijn loontje.
Er wordt altijd zo hypocriet gedaan over sexualiteit, net of het een doodzonde is. De gebroeders Baan hebben in het verleden al hun beleggers voorgelogen door de omzet kunstmatig hoog te houden, maar ik geloof niet dat zij schuldbelijdenis hebben gedaan in de kerk.
De houding van boontje komt om zijn loontje is in dit opzicht bij mij totaal onbekend, zeker als ik kijk naar praktijkvoorbeelden uit mijn omgeving waar hiermee op een uiterst discrete en volwassen manier is om gegaan.
Wat de broeders Baan in heel deze discussie te zoeken hebben is voor mij een volstrekt raadsel !!??
Ik denk dat het ook niet nodig is, ja zelfs verwerpelijk, om op een forum als deze personen aan te vallen die zich niet kunnen verdedigen !!