hartekreet

Hendrikus

Bericht door Hendrikus »

Pim schreef: Inderdaad triest. Maar goed, je kan je ook afvragen of een indringende vraag/boodschap zoals ds Vreugdenhil gisteren bij de opening van de Haamstede Conferentie heeft gebracht wel gewaardeerd wordt in de GG.
Nou zeg, dat heb ik me ook afgevraagd! 't Zal hem niet door iedereen binnen de GG in dank zijn afgenomen.
Maar 't is wél een wezenlijke vraag!!
Grace

Bericht door Grace »

Pim schreef:
Eppie schreef:
Pim schreef:
Hendrikus schreef: De vraag is alleen wat de kip is en wat het ei.
Het blijft vreemd - en het herhaalt zich (bijna) ieder jaar.
Even voor de goede orde, volgens mij werden/worden de GG predikantenconferenties gelijk gepland met de Haamstede Conferentie en niet de Synodes.
Okee goede orde genoteerd, principe blijft dat het vreemd is. Waarom gaat men niet massaal naar Haamstede? Dan is het bijna een GG conferentie.
Inderdaad triest. Maar goed, je kan je ook afvragen of een indringende vraag/boodschap zoals ds Vreugdenhil gisteren bij de opening van de Haamstede Conferentie heeft gebracht wel gewaardeerd wordt in de GG.
Ik vond het inderdaad een mooi en scherp stuk van Vreugdenhil. Was er erg blij mee. Ben wel benieuwd hoe het daar in Vlissingen is. Is er iemand die daar in de Gemeente zit?
burger

Re: buitenlanders beter?

Bericht door burger »

freek schreef:
burger schreef:
Vincent schreef:
Gian schreef:Wie is er geweest? Ik heb gehoord dat er een opwekking is geweest.

Daar ook al! :P

Im het hele land hebben afgelopen zondag gereformeerde predikers weer een boodschap van opwekking gebracht, van zonde, berouw, uitverkiezing, van genade voor degenen die het willen. Zijn die buitenlanders beter? Moet je echt verwachten dat er in een weekend andere dingen gebeuren dan s zondags als je ernstig ter kerke gaat? (waarmee ik niet zeg dat zo'n bijeenkomst goed of fout is).
Misschien zegent de Heere bijeenkomsten waar kerkmuren wegvallen?
Nou ja, wegvallende kerkmuren.... Ik kreeg gisteren een mail van Heartcry, met data van allerlei avonden met, naast vier buitenlandse sprekers, voornamelijk PKNmensen (AC Baan, PvdVoorde, GHerwig, MKlaassen, ASimons). Dan heeft men het over interkerkelijk. Daarnaast kan ik goed begrijpen dat GerGem-mensen een beetje kromme tenen krijgen bij dit hele spul. Vanuit de PKN wordt het nodig geacht een opwekking af te smeken in de Ger Gem en aanverwante kerkgenootschappen (want hier is men vanuit Heartcry (en SRA) voornamelijk op gericht). Met alle respect voor diegenen die in de PKN een plaats menen in te moeten nemen, maar al die PKN-schoenmakers mogen bij hun eigen leest blijven!! Ik vind dit echt heel jammer.

Groet

ps
Wij zijn er als GerGemmers geweest (in hart en nieren!) en er is tijdens de hele conferentie geen enkel kerkverband genoemd

de schuld in je eigen leven stond centraal in de boodschap; iedereen had zijn handen vol aan zijn eigen schuld en zonden, óók eigen schuld ten opzichte van de kerken in nederland.
Opwekking begint bij jezelf
En ik heb niet gemerkt dat de PKNers die er waren voorbijgingen aan hun eigen schuld; integendeel..........
Dathenum

Bericht door Dathenum »

burger schreef:Wij zijn er als GerGemmers geweest (in hart en nieren!) en er is tijdens de hele conferentie geen enkel kerkverband genoemd

de schuld in je eigen leven stond centraal in de boodschap; iedereen had zijn handen vol aan zijn eigen schuld en zonden, óók eigen schuld ten opzichte van de kerken in nederland.
En ik heb niet gemerkt dat de PKNers die er waren voorbijgingen aan hun eigen schuld; integendeel..........
Beste Burger,
Dat is goed om te horen!
mar1

Bericht door mar1 »

Gian schreef: GG?
Daar plannen ze de synode's precies op de dag van deze conferentie.

Dat laatste is niet waar!
Ik las zojuist in de Saambinder dat de predikanten conferenties sinds ds. Kersten's tijd gehouden worden in de eerste week van september. De datum voor 2007 was ook alweer geprikt.

De Haamstede conf bestaat volgens mij nog 'maar' een jaar of 20.
Laatst gewijzigd door mar1 op 15 sep 2006, 13:36, 1 keer totaal gewijzigd.
Unionist

Bericht door Unionist »

Zou 'een vergissing' ook mogelijk zijn? laster vind ik zo'n groot en geladen woord.
Bij 7500 postings kom ik weer terug (en af en toe tussendoor als ik zin heb)
Tiberius
Administrator

Bericht door Tiberius »

Laster of vergissing, om het even. In ieder geval uiterst suggestief: is het ook, dat de GG zijn synodes plant op ...?

De rest van Mareens posting klopt wel in ieder geval.
Unionist

Bericht door Unionist »

In ieder geval mooi dat je het woord laster verwijderd hebt, Mar1.
Bij 7500 postings kom ik weer terug (en af en toe tussendoor als ik zin heb)
Gian

Bericht door Gian »

mar1 schreef:
Gian schreef: GG?
Daar plannen ze de synode's precies op de dag van deze conferentie.

Dat laatste is niet waar!
Ik las zojuist in de Saambinder dat de predikanten conferenties sinds ds. Kersten's tijd gehouden worden in de eerste week van september. De datum voor 2007 was ook alweer geprikt.

De Haamstede conf bestaat volgens mij nog 'maar' een jaar of 20.
OK, ik zat er naast. Het zal 'bij geval' geweest zijn dat de data's enkele jaren hetzelfde waren.
Dan is het vooralsnog een kleine moeite om de agenda aan te passen vanwege de haamstedeconferentie waar vershillende gg dominees uit de gg naar toe zouden willen.
Juist een gelegenheid als deze zou door de gg met beide handen aangegrepen moeten worden om 'elkaar' weer te vinden in Zijn Naam. Niet op basis van theologie of dogma, want dat lukt toch nooit, en dat hoeft ook niet.
Hedendaagse bijbelstudie is voor een belangrijk deel het elimineren van theologische contradicties.
burger

Bericht door burger »

Dathenum schreef:
burger schreef:Wij zijn er als GerGemmers geweest (in hart en nieren!) en er is tijdens de hele conferentie geen enkel kerkverband genoemd

Beste Burger,
Dat is goed om te horen!
Volgende week is er weer HeartCry conferentie.......
uitgeworpen

Bericht door uitgeworpen »

burger schreef:
Dathenum schreef:

Beste Burger,
Dat is goed om te horen!
Ga je daar heen?
Waarom?
burger

Bericht door burger »

uitgeworpen schreef:
burger schreef:
Dathenum schreef:

Beste Burger,
Dat is goed om te horen!
Ga je daar heen?
Waarom?
Omdat ik uitzie naar een opwekking
bij mezelf
m'n gezin
in (kerkelijk) Nederland
wereldwijd

en de vorige keer was het goed om er te zijn
uitgeworpen

burger schreef:
uitgeworpen schreef:
burger schreef:
Dathenum schreef: Beste Burger,
Dat is goed om te horen!
Ga je daar heen?
Waarom?
Omdat ik uitzie naar een opwekking
bij mezelf
m'n gezin
in (kerkelijk) Nederland
wereldwijd

en de vorige keer was het goed om er te zijn
Denk je niet dat de opwekking al is begonnen?
Dathenum

Bericht door Dathenum »

uitgeworpen schreef:Denk je niet dat de opwekking al is begonnen?
Ik denk dat als een opwekking begint je juist gaat zien hoe nodig een opwekking is.
uitgeworpen

Dathenum schreef:
uitgeworpen schreef:Denk je niet dat de opwekking al is begonnen?
Ik denk dat als een opwekking begint je juist gaat zien hoe nodig een opwekking is.
Dat ben ik met je eens en ook dat je medelijden krijgt met het gruis van de kerk. En welgevallen aan haar stenen.

Psalm 102. Of zie jij/u dat anders.
Gesloten