Luister het pianoconcert van Ravel in G.Christiaan schreef:Geen raardere dingen dan normaal. Alleen krijg ik er vreemde gedachten van.Hendrikus schreef:Kwaliteit is meetbaar, dat is geen kwestie van "ik vind(t)".Christiaan schreef:Ik kan er echt niet naar luisteren het heeft een slechte invloed op mij en ik vindt het geen kwaliteit.
Maar: op welke manier heeft moderne muziek een slechte invloed op je? Word je er agressief van, ga je rare dingen doen?
En krijg ik het idee dat de organist erg depressief moet zijn geweest toen hij de muziek schreef. Ook buiten dat ik het hoor vindt ik dat.
Welke muziek ben jij nu aan het beluisteren? [2]
-
welke muziek ben jij aan het beluisteren?
Ik heb nu een mooie cd aan staan: Concerto Laurens van Rooyen & Francis Goya. Piano, gitaar en orkest.
op het moment nr. 6: Canción del Fuengo (M. de Falla).
Prachtig. Vooral die gitaar!

op het moment nr. 6: Canción del Fuengo (M. de Falla).
Prachtig. Vooral die gitaar!
- Christiaan
Al geluisterd naar de stukken??Zosinus schreef:Beste Christiaan,
Ik zei het al eerder vandaag maar kreeg geen antwoord: waarom besteed je niet meer tijd aan het ons enthousiasmeren waarom bepaalde oude muziek zo goed is. Geef links naar mooie stukken. Kunnen we gelijk luisteren. Leg uit waarom het zo strak, mooi, typisch of juist bijzonder is. Dat lijkt me veel vruchtbaarder dan maar steeds te beweren dat het intrinsiek beter of hoogstaander is dan nieuwe muziek. Zo'n bewering heeft bij muziek weinig waarde. Naar muziek moet je vooral luisteren. Dan kun je erna natuurlijk nog over praten.
Zie topic Oude muziek
Bij het lezen van de bijbel zijn twee fouten mogelijk: men neemt alles letterlijk of met vergeestelijkt alles (Blaise Pascal)
Wij zijn bedelaars, dat is waar. (Dr. Maarten Luther)
- Christiaan
Goedenavond, Hendrikus wat denk je de aanhouder wint???Hendrikus schreef:Al naar de bieb beweest?Christiaan schreef:Al geluisterd naar de stukken??
Jij hebt de eer mij te overtuigen, jij mag denken wat je wilt,
maar ik heb dat recht ook.
Bij het lezen van de bijbel zijn twee fouten mogelijk: men neemt alles letterlijk of met vergeestelijkt alles (Blaise Pascal)
Aan mij persoonlijk is het niet zo besteed, maar hierbij een tip voor de organisten onder ons: http://www.orgelradio.nl
Een alternatief van overzee is Pipedreams.Tiberius schreef:Aan mij persoonlijk is het niet zo besteed, maar hierbij een tip voor de organisten onder ons: http://www.orgelradio.nl
Zo'n instrument is toch lastig overal naar toe te slepen:Hendrikus schreef:Een alternatief van overzee is Pipedreams.Tiberius schreef:Aan mij persoonlijk is het niet zo besteed, maar hierbij een tip voor de organisten onder ons: http://www.orgelradio.nl

- Christiaan
- Christiaan
Hoe doe je dat met een cd?? Weet jij het??wim schreef:Kun je ff een paar mp3-tjes ergens online zetten? Kunnen we meegenieten.Christiaan schreef:Ben kamermuziek van Johann Pachelbel (1653-1706)
aan het luisteren. Fantastisch.
- Christiaan