Ik vindt mijzelf niet zielig. Waarom zou ik?Hendrikus schreef:Vind je jezelf nu erg zielig?Christiaan schreef:Ik betwijfel of men mijn kennis wil aanhoren,
ik betwijfel of men mijn kennis voor kennis aanziet,
en ik weet vrijwel zeker dat ik er hier niet in krijg.De muziek met de ultieme orde is de twaalftoonsmuziek van Schönberg, Webern etc. Die is zó ordelijk dat het gewoon lelijk is.Christiaan schreef:Ik heb wel degelijk gezegd waarom ik die muziek mooier vindt door te zeggen dat ik erg veel waarde hecht aan orde. En die mist de modernere muziek daar is geen twijfel over mogelijk.O? Waar dan? Ik heb alleen maar wat kretologie gezien.Christiaan schreef:En het geprobeerd verschillen bloot te leggen.Ongetwijfeld. Stel je voor...Christiaan schreef:Mijn strategie blijft waarschijnlijk ongewijzigd.Mensen willen wél. Maar niet met oogkleppen op die bij 1780 ophouden. Je kunt niet van ons verlangen dat we jouw kletskoek over muziek van de Franse romantiek en de modernen serieus nemen.Christiaan schreef:Ik heb de wil andere anthousiast te maken voor oude muziek maar wie niet wil wil niet.
Jammer voor al het moois wat hij of zij mist maar ja.
Of dat nou jammer is voor ons, of jammer voor jou, daar zullen we 't verder maar niet over hebben.
En als ik alleen maar kletskoek uit kraam moet jij vooral niet naar mij luisteren. Ik ben doof, ik onwijk vragen, ik heb oog kleppen, en ik ben dom. Nou, nou naar zo´n persoon zal ik dan maar niet luisteren beste Hendrikus,
Jij weet toch alles beter, alleen heb je daar mij nog geheel niet van overtuigd. Je gaat steeds tegen mij in maar weerleggingen ben ik niet tegen gekomen. Mijn visie houd ik vol tot dat ik overtuigd ben dat deze moet worden bij gesteld. En hoe bestaat het die is wel eens bijgesteld. Alleen hier en nu nog niet.