Ja, dat zijn de kerktoonsoorten, ja en ik kan als die muziek spelen zonder ook maar een seconde over kerktoonsoorten na te denken.Hendrikus schreef:Hee Flip, krijg ik nog antwoord?
Wanneer ga je nou eindelijk eens op cursus? Kerel, je gaat hier af als een gieter, de onkunde druipt van je schrijfsels af en je blijft maar doormekkeren, lastige vragen ontwijken en de expert uithangen. Mijn energie om je serieus te nemen begint langzamerhand op te raken. :x
...zucht...Christiaan schreef: Ik zeg dat ik kennis heb van oude en onbekende orgelmuziek, en daar ben ik geen kerktoonsoort tegen gekomen.
Geachte oude muziek-expert, kunt u mij dan wellicht uitleggen wat
Buxtehude bedoelde met Magnificat primi toni, Clérambault met Suite du deuxième ton, uw geachte idool Johann Pachelbel met zijn Magnificatfuga's Primi toni, Secundi toni, Tertii toni etc., waarom BWV 538 wel de dorische Toccata wordt genoemd, waarom Psalm 9 uit het door u zo zeer bewonderde Susanne van Soldt manuscript niet 1 mol aan de sleutel heeft terwijl het toch in d staat - enzovoort enzovoort enzovoort?
Tjonge, zóveel lariekoek heb ik vandaag nog niet gelezen
Of is dat dat niet mogelijk?????
Waarom zou ik op die cursus gaan,
ik heb de stof kort geleden nog gezien, maar zag daar weinig nieuws in.