Gratis anti-virus software op nr 2 in top 20

refo

Bericht door refo »

Albert schreef:Ik gebruik al lange tijd geen virusscanner meer. Zo'n programma maakt je computer een stuk trager. Wanneer je verantwoordelijk met je computer omgaat en niet zomaar attachments in onbekende mailtjes opent, dan valt de bedreiging van virussen wel mee. En wanneer je computer vreemd begint te werken is het vroeg genoeg om alsnog een virusscanner te installeren.
Er zijn meer manieren om een virus binnen te krijgen dan via e-mail:
Sommige virussen maken gebruik van lekken in het besturingssysteem Windows. Om zo'n (worm-)virus binnen te krijgen hoeft u NIETS te doen! U loopt speciaal gevaar wanneer u met internet bent verbonden middels een USB-modem of een analoge of ISDN inbelverbinding en een Windows-installatie vanaf de CD gebruikt zonder deze ooit te hebben bijgewerkt via Windows Update.
Albert

Bericht door Albert »

refo schreef:Er zijn meer manieren om een virus binnen te krijgen dan via e-mail:
Sommige virussen maken gebruik van lekken in het besturingssysteem Windows. Om zo'n (worm-)virus binnen te krijgen hoeft u NIETS te doen! U loopt speciaal gevaar wanneer u met internet bent verbonden middels een USB-modem of een analoge of ISDN inbelverbinding en een Windows-installatie vanaf de CD gebruikt zonder deze ooit te hebben bijgewerkt via Windows Update.
Natuurlijk heb ik mijn windows update wel aan staan en is mijn windows versie helemaal bijgewerkt. Je loopt overigens hetzelfde gevaar wanneer je je virusscanner niet elke keer bijwerkt, omdat die anders nieuwe virussen/worms over het hoofd ziet.

Verder heb ik internet volgens geen van de genoemde manieren, maar maak zit in een LAN dat via een server met een goede firewall is verbonden met het internet.

Wat trouwens wel een 'gevaar' is voor veel mensen, is dat ze draadloos internet gebruiken via een onbeveilgd acces point, en vervolgens al hun schijven hebben gedeeld zonder paswoord. Op die manier kun je bij alle gegevens komen, bijvoorbeeld documenten, foto's, e-mail, MSN-gesprekken.
memento

Bericht door memento »

Nadeel van AVG vind ik dat hij soms erg slecht uit de testen komt. Daarnaast ziet de user interface er gewoon zo enorm windows3.1 uit...
Petrus

Bericht door Petrus »

memento schreef:Nadeel van AVG vind ik dat hij soms erg slecht uit de testen komt. Daarnaast ziet de user interface er gewoon zo enorm windows3.1 uit...
Memento, je gaf nou wel een link naar die virusshield, maar ik kom er stomweg niet in hoor. Mogelijk dat er iets mis is, maar m'n scherm/pc loopt meteen vast als ik 'm wil openen (VirusShield dus)
Gian

Bericht door Gian »

refo schreef:Ik krijg het idee dat je bij solcon moet betalen...
Zoals bij de meeste gratis software is er ook bij AVG een free-basic en een prof versie.
Hedendaagse bijbelstudie is voor een belangrijk deel het elimineren van theologische contradicties.
Gian

Bericht door Gian »

Albert schreef: Wat trouwens wel een 'gevaar' is voor veel mensen, is dat ze draadloos internet gebruiken via een onbeveilgd acces point, en vervolgens al hun schijven hebben gedeeld zonder paswoord. Op die manier kun je bij alle gegevens komen, bijvoorbeeld documenten, foto's, e-mail, MSN-gesprekken.
Nou nou wat een gevaar...., hooguit je buurman die er misbruik van maakt. Bovendien kan je beter je signaal met buurman delen. Dat scheelt centjes.
Hedendaagse bijbelstudie is voor een belangrijk deel het elimineren van theologische contradicties.
Petrus

Bericht door Petrus »

Gian schreef: Bovendien kan je beter je signaal met buurman delen. Dat scheelt centjes.
Krént!! Hollander zeker???
Tamarinde

Bericht door Tamarinde »

Petrus schreef:
memento schreef:Nadeel van AVG vind ik dat hij soms erg slecht uit de testen komt. Daarnaast ziet de user interface er gewoon zo enorm windows3.1 uit...
Memento, je gaf nou wel een link naar die virusshield, maar ik kom er stomweg niet in hoor. Mogelijk dat er iets mis is, maar m'n scherm/pc loopt meteen vast als ik 'm wil openen (VirusShield dus)
'k Heb em al gedownload hoor, zoiets moet je ook aan kenners overlaten. :mrgreen:
Plaats reactie