re: links

evangelie

re: links

Bericht door evangelie »

Bedankt voor de links, de topics zeggen weinig over het zendings werk. Ik ben niet zozeer geinteresseerd in menselijke kerkverbanden, en ben blij dat Luther en Calvijn ook uiteindelijk opgestapt zijn.

Tot mijn verbazing las ik dat ds. Mol het boek van v/d Z. niet op prijs stelde.

Ik vond het een prachtig boek :-) Ik ben nogal erg op geld, en vond het geweldig dat hij allemaal oudvaders en hervormers in een boek door elkaar gezet heeft. Ik heb alle quotaties uit geknipt en op orde gezet, en heb nu een reeks boeken voor de prijs van een !

Ik ben nog steeds op zoek naar het gedeelte waar hij in verklaard hoe dat God hem een zondaar gemaakt heeft, en wat Christus aan zijn ziel gesproken heeft. -->

<b>Dan heeft men iets om over te schrijven !</b>
Unionist

Bericht door Unionist »

Ik zie nog wel wat verschillen tussen het "opstappen" van Luther en Calvijn en dat van de heer Mol (die volgens mij ten onrechte nog de titel ds. voert)

Iemand die onaangekondigd zijn kerk verlaat en daarbij een heel seminarie steelt, ellende brengt over twee jonge predikanten en hun gezinnen krijgt van mij in ieder geval geen ene eurocent noch een roepia.

Er zijn zat zendingsporjecten die wél het steunen waar zijn. Niet ver daarvandaan doet broeder Sommer fantastisch werk onder de weeskinderen van Sumba.

http://home.filternet.nl/~sumbamission/
Bij 7500 postings kom ik weer terug (en af en toe tussendoor als ik zin heb)
geledu

Bericht door geledu »

...
Laatst gewijzigd door geledu op 08 sep 2010, 10:09, 1 keer totaal gewijzigd.
Unionist

Bericht door Unionist »

Het gaat hier niet om een ambtsdrager maar een ex-ambtsdrager die zijn ambt kwaadwillig verlaten heeft.

zie: http://www.refoforum.nl/viewtopic.php?t ... light=bali
Marnix

Bericht door Marnix »

Ook in de "kleine kerkgeschiedenis" zijn er voorvallen bekend die niet te begrijpen zijn maar waar later bleek dat zo'n weg niet ongezegend bleef.
Maar is het daarom dan goed geweest? Of niet zo erg? Of heeft God het kwade doen laten meewerken ten goede?

Oh en met respect over kerkverbanden en ambtsdragers praten is inderdaad goed... maar dat wil niet zeggen dat iedere vorm van kritiek ongeoorloofd is, integendeel, als er dingen fout gaan en je zegt er niets van uit respect, klopt er echt iets niet.
Do not waste time bothering whether you ‘love’ your neighbor; act as if you did. As soon as we do this we find one of the great secrets. When you are behaving as if you loved someone, you will presently come to love him."
evangelie

Zendingsvelden

Bericht door evangelie »

De HNRC is tevens bekend om zendings problemen te hebben. Van mijn relaties heb ik vernomen dat ze van de Mexicaanse regering niet eens meer MAG opereren. Het is daar zelfs op een rechtzaak uitgelopen.

In Africa heeft de HNRC ook brokken achtergelaten, ook daar is niets van overgebleven.

Er werd veel over kleine posten door de Verenigde Staten gesproken, maar die liepen ook allemaal op niets uit.

Gezien die informatie kan ik goed begrijpen dat een zendingsveld meer belangrijk is voor iemand dan een falende kerk.

Het lijkt dan ook duidelijk dat God geen kerkverbanden nodig heeft maar die als instumenten kan gebruiken, als Hij dat wilt.

Als ik naar de opzet van de school zelf kijkt kan ik niks opmerkelijks aan vinden zie: [url=http://www.rhbali.org]RHB[/url]

Ook vind ik het zeer frappant dat het mogelijk is een dominee te schorsen NADAT hij zijn lidmaadschap van die kerk heeft opgevraagd. (Een duidelijke aktie uit verlies en onkunde; zie kerkorde).
Unionist

Bericht door Unionist »

Je schijnt nogal op de hoogte te zijn. Waarom vraag je dan op dit forum om informatie over dit project?
evangelie

Re: op de hoogte

Bericht door evangelie »

Ik ben behoorlijk op de hoogte van de HNRC, hoewel ik wat meer informatie wilde weten over het zendingswerk zelf.
Dathenum

Bericht door Dathenum »

Van mij krijgen ze ook geen cent. Ik geef alleen aan stichtingen die bewezen hebben betrouwbaar te zijn. Op gestolen zendingswerk kan ook zegen rusten, maar daar moeten we maar niet vanuit gaan.
evangelie

Grappig

Bericht door evangelie »

Hoe kan men zendingswerk stelen? "Doe goed en zie niet om" Het is een beetje ouderwets om zendingsvelden als een colonie te zien. Zendingswerk is het vrijwillig geven aan. Niet het investeren om het een eigendom te maken. Goede zendingsvelden beginnen uit Hem, slechte zendingsvelden eindigen in de eer van mensen en/of kerkverbanden.
Dathenum

Bericht door Dathenum »

evangelie schreef:Hoe kan men zendingswerk stelen? "Doe goed en zie niet om" Het is een beetje ouderwets om zendingsvelden als een colonie te zien. Zendingswerk is het vrijwillig geven aan. Niet het investeren om het een eigendom te maken.
Ik zie zendingswerk helemaal niet als colonie. Bij zendingswerk horen middelen, gebouwen enz. Deze zaken zijn het eigendom van een bepaalde rechtspersoon, en kunnen gestolen worden.
evangelie schreef:Goede zendingsvelden beginnen uit Hem, slechte zendingsvelden eindigen in de eer van mensen en/of kerkverbanden.
En dat is precies wat er mis is gegaan.
evangelie

Gebouwen

Bericht door evangelie »

Als men zendingswerk doet dan geeft men als het goed is Zijn gave aan God, men investeerd dan niet in onroerend goed.
gallio

Bericht door gallio »

Dathenum schreef:Ik zie zendingswerk helemaal niet als colonie. Bij zendingswerk horen middelen, gebouwen enz. Deze zaken zijn het eigendom van een bepaalde rechtspersoon, en kunnen gestolen worden.
En, bij zendingswerk hoort een zendende kerkelijke gemeente, en die verwissel je niet zomaar zoals je van kleding verwisselt. En zeker niet voor some kind of stichting ipv een ander kerkverband.
Dathenum

Re: Gebouwen

Bericht door Dathenum »

evangelie schreef:Als men zendingswerk doet dan geeft men als het goed is Zijn gave aan God, men investeerd dan niet in onroerend goed.
Ik snap je argumenten niet. Dat je je gave eigenlijk aan God geeft wil toch niet zeggen dat je het aan onbetrouwbaar gebleken partijen moet geven? Of dat zendingswerk Gods werk is wil toch niet zeggen dat je het mag stelen? Omdat het Gods werk is zou je er juist nog nauwgezetter als anders mee om moeten gaan!
gallio

Re: Zendingsvelden

Bericht door gallio »

evangelie schreef:
Ook vind ik het zeer frappant dat het mogelijk is een dominee te schorsen NADAT hij zijn lidmaadschap van die kerk heeft opgevraagd. (Een duidelijke aktie uit verlies en onkunde; zie kerkorde).
Lidmaatschap was opgevraagd maar de HRC stemde daar voorlopig niet mee in, right ?

Vindt jij het niet frappant dat iemand lid wil worden van een kerkelijke gemeente zo'n 20,000 km weg van waar hij woont en bij een kerkverband waar hij officieel geen banden mee heeft ?
Plaats reactie