Oude-Waarheid schreef:jacob schreef:Maar dan wel met het feit dat jij aan de andere gequote woorden van Bono volledig voorbij gaat.
Iemand die blij is met een Zaligmaker omdat hij zoveel verkeerde dingen heeft gedaan geeft met deze blijdschap een mooie belijdenis.
Laten we wel wezen, oude-waarheid met al zijn kennis van de waarheid heeft hier nog geen blijk van gegeven. Het is geen verwijt, het doet pijn.
Wat het waard is zal de eeuwigheid openbaren.
Dus Jacob jij gaat af op 1 regel die bono een keer gezegd zou
hebben?
Je moet eens weten wat Gert & Hermien ooit gepreekt hebben
je zou toen ook zeggen dat is een wonder.
Maar herinner nog wat een Predikant een keer zei :
Laat het eerst maar eens over zomeren en over winteren!!!
Het zit niet zo zeer in woorden maar daden denk ik zo!
nee dat is een conclusie die ik niet overneem.
Ik weet zoieso niet of hij wel een oprecht christen is. Zijn levensinvulling is wat betreft de barmhartigheid en het medeleven met zijn medemens heel wat beter dan die van mij. Zijn muziek is nou niet wat ik christelijk zou willen noemen. Maar ook daarbij kan ik je nog een bizar verhaal vertellen.
Ik was gewoon vroeger veel drugs te gebruiken bij pop concerten. Dat gaf een extra kick. ik heb het nooit begrepen maar bij muziek en zeker bij dat concert werkte de drugs juist tegen. Ik vond het maar waardeloos. Ik wil hiermee absoluut niet zeggen dat ik hierop de muziek van U2 verantwoord vind. Maar er is wel wat bijzoders mee.
Maar goed, ik had voor David ook geen cent gegeven. Toch was het een man naar Gods hart.
Bono ken ik eigenlijk helemaal niet. Maar het is zeker niet 1 zinnetje van hem. Hij is al sinds zijn jeugd met deze zaken bezig. U2 stond vroeger bekend als een gospel bandje. Toen ze nog niet zo groot waren als nu keek men er daarom op neer.
overwinteren en overzomeren lijkt me dus onnodig. Hij zegt dit al zolang ik ze volgde. (doe ik nu niet meer)
Nogmaals, ik begrijp een hoop niet. Ik zet me tegen een hoop zaken af. Maar iemand met zo'n belijdenis verbreekt me. Dat zou ik ook doen als jij het ons persoonlijk zou medelen.