Als ik terugblik op mijn schooltijd op een refo middelbare school, was er voornamelijk maar 1 reden waarom er broeken werden gedragen.memento schreef:Kleding typisch vrouwelijk? Ik zou het anders willen stellen; broek is werkkleding. Als een vrouw mag werken van jou, is er geen reden om haar die werkkleding (lees: broek) te ontzeggen.Waar het mij om gaat is, dat er óók zaken zijn die typisch vrouwelijk zijn, zoals kleding en haardracht, die corresponderen met het scheppingsgegeven dat man en vrouw verschillend zijn, en dat ook díé op de schop moesten. Daar zou een grens kunnen liggen, zeker in het licht van de kleding- en haadrachtteksten in de Bijbel.
Daarbij zijn haardracht en kleding tijdgebonden. Zie de pruikentijd, of de kleding van een paar 100 jaar geleden. Of nog recenter, de kuitbroek, die binnen bepaalde kringen standaard predikantskleding was (nu zou men het spottend vinden als een predikant zo op de preekstoel zou staan). Nee, ik zou graag een argument van je willen waarom de broek niet onderdeel uitmaakt van de kleding van nu, maar opstand vertegenwoordigd...
Met wilde niet geidentificeerd worden met refo, of christelijk. Daarom trokken ze een broek aan, en als het ff kon nog flink stoer doen en schelden.
Praktisch gebruik daargelaten, men trekt een broek aan omdat het koud is, oke, maar vervolgens op school komen de kortste rokjes uit de tas, en loopt men in een tussenuur 50 minuten lang te paraderen in de ijzige kou

Broekdragen voor praktisch gebruik is geen probleem, maar verder mag men heel goed nagaan waarom men die broek draagt.
Geeft het wat meer accent aan je figuur, of hoor dan tenminste niet bij de refo's. Val je wat minder op, want je wordt al vlot nagekeken...
Misschien is Geledu wat scherp in zijn reactie in het andere topic, maar toch zit er een sterke kern in vind ik.