Waardevolle lessen

Miscanthus

Bericht door Miscanthus »

...t' is warm vandaag.... 8)
Tiberius
Administrator

Bericht door Tiberius »

Volgens mij ben jij niet de enige die 5 blikjes Red Bull binnen handbereik heeft. 8)
Marnix

Bericht door Marnix »

Tiberius schreef:Volgens mij ben jij niet de enige die 5 blikjes Red Bull binnen handbereik heeft. 8)
Ach ik heb nog een kratje Alfa en een lading echt duits bier in de koelkast staan... Maar ehm... Scheids?! Dit is toch off-topic? :)
Do not waste time bothering whether you ‘love’ your neighbor; act as if you did. As soon as we do this we find one of the great secrets. When you are behaving as if you loved someone, you will presently come to love him."
Tiberius
Administrator

Bericht door Tiberius »

Marnix schreef:
Tiberius schreef:Volgens mij ben jij niet de enige die 5 blikjes Red Bull binnen handbereik heeft. 8)
Ach ik heb nog een kratje Alfa en een lading echt duits bier in de koelkast staan... Maar ehm... Scheids?! Dit is toch off-topic? :)
Ik ben al weg. Van mij heb je 3 weken geen last. :wink:
Marnix

Bericht door Marnix »

Jammer, ik vind je altijd wel gezellig.
Do not waste time bothering whether you ‘love’ your neighbor; act as if you did. As soon as we do this we find one of the great secrets. When you are behaving as if you loved someone, you will presently come to love him."
Hendrikus

Bericht door Hendrikus »

refo schreef:Dat rijmelwerk van Schortinghuis doet pijn aan je ogen...
En om de oogpijn te versterken wordt de tekst in de heruitgave van 2002 ongewijzigd herdrukt met gebruikmaking van een pseudo-gotisch lettertype.
Zo wordt 't wel voer voor de doorgewinterde liefhebber. Een dergelijke heruitgave bevordert de toegankelijk niet.
En inderdaad, de dichtkunst is nou niet bepaald meesterlijk.
Ik sla zomaar een bladzijde op:

[font=Times New Roman] Ziet/ hier sta Ik met ontfarmen/
En met uitgebreide armen/
Zondaar/ ach! Ik roep u/ kom/
Zie toch eenmaal naar Mij om/
'k Heb Mijns Vaders schoot verlaten/
En Mijn glans/ en hoge staat/ en
Heerlijkheid gans afgelegd/
D' eng'lendienst Mij opgezegd.
[/font]

Vooral die hoge staat/ en als rijmwoord op verlaten is een poëtische draak.
Maar goed, wie er geestelijk voedsel in vind, neme het en leze.
Hendrikus

Bericht door Hendrikus »

BTW: te zingen op de wijs van Psalm 77/86
Unionist

Bericht door Unionist »

Tiberius schreef:
Marnix schreef:
Ik ben al weg. Van mij heb je 3 weken geen last. :wink:
3 weken... doe maar decadent...
Bij 7500 postings kom ik weer terug (en af en toe tussendoor als ik zin heb)
Marnix

Bericht door Marnix »

Hendrikus schreef:
En om de oogpijn te versterken wordt de tekst in de heruitgave van 2002 ongewijzigd herdrukt met gebruikmaking van een pseudo-gotisch lettertype.
Zo wordt 't wel voer voor de doorgewinterde liefhebber. Een dergelijke heruitgave bevordert de toegankelijk niet.

[/font]

Ontfarmen? Is dat zoiets als boerderijen slopen? :D
Oude Paden

Bericht door Oude Paden »

Marnix schreef:
Hendrikus schreef:

[/font]

Ontfarmen? Is dat zoiets als boerderijen slopen? :D
Sorry, maar als we op deze wijze deze topic gaan vullen kan de moderator hem beter sluiten.
Ik kan deze humor niet waarderen in een topic waarin het de bedoeling is waardevolle lessen te plaatsen.

Misschien is dit wel een voorbeeld van wat Schoringhuis bedoelde met het wijken van Gods Geest!

Er zullen uiteraard wel reacties komen dat ik zielig ben, maar ik stoor me regelmatig aan dit soort opmerkingen die de ernst totaal uit een topic halen!
Gian

Bericht door Gian »

Ok, spotten hoeft niet, maar ontfarmen slaat werkelijk nergens op. Wees eerlijk. Zo kan ik ook alles rijmend maken.
Hedendaagse bijbelstudie is voor een belangrijk deel het elimineren van theologische contradicties.
Afgewezen

Bericht door Afgewezen »

Gian schreef:Ok, spotten hoeft niet, maar ontfarmen slaat werkelijk nergens op. Wees eerlijk. Zo kan ik ook alles rijmend maken.
Volgens mij zijn zulke klinkerwisselingen niet ongewoon.
In het Liedboek kom je trouwens zulk soort rijmen ook tegen; alleen laten ze dan de klinkers gewoon staan.
Verder ben ik het met Oude Paden eens. De meest ernstige onderwerpen kunnen hier sneuvelen door de platte humor van sommige mensen.
Dat lijkt me niet de bedoeling.
MBE

Bericht door MBE »

Marnix schreef: Als je je er echt niks bij gaat voorstellen ga ik het je ook niet uitleggen.... Ik zou zeggen, ga de Bijbel maar lezen, kijk naar Jezus... en kijk waar kerken allemaal de mist in gaan.
Heel concreet dan. Hoe functioneert bij jullie de wedergeboorte?
Joh 3:3 Jezus antwoordde en zeide tot hem: Voorwaar, voorwaar zeg Ik u: Tenzij dat iemand wederom geboren worde, hij kan het Koninkrijk Gods niet zien.

Ik ben nog niet zolang geleden in een PKN kerk geweest maar daar kwam wedergeboorte helemaal niet ter sprake. Over verschillen gesproken!
Marnix

Bericht door Marnix »

Afgewezen schreef:
Gian schreef:Ok, spotten hoeft niet, maar ontfarmen slaat werkelijk nergens op. Wees eerlijk. Zo kan ik ook alles rijmend maken.
Volgens mij zijn zulke klinkerwisselingen niet ongewoon.
In het Liedboek kom je trouwens zulk soort rijmen ook tegen; alleen laten ze dan de klinkers gewoon staan.
Verder ben ik het met Oude Paden eens. De meest ernstige onderwerpen kunnen hier sneuvelen door de platte humor van sommige mensen.
Dat lijkt me niet de bedoeling.
Sorry hoor, maar het kwam zo raar op mij over.... De inhoud is mooi, maar qua stijl is het gewoon ronduit lachwekkend ;)
MBE schreef:Heel concreet dan. Hoe functioneert bij jullie de wedergeboorte?
Joh 3:3 Jezus antwoordde en zeide tot hem: Voorwaar, voorwaar zeg Ik u: Tenzij dat iemand wederom geboren worde, hij kan het Koninkrijk Gods niet zien.
Wedergeboorte is van cruciaal belang in het leven van gelovigen. Het klopt dat sommigen meer zich op het verbond richten en minder op wedergeboorte... hoewel de apostelen dat in de brieven ook vaak doen... maar bij mij in de kerk heeft het wel een belangrijke plaats... alleen wordt wedergeboorte getoetst aan geloof, in plaats van dat mensen zouden geloven maar toch niet wedergeboren zouden zijn... en dat lijkt me logisch, want hoe kan iemand Gods Koninkrijk zien als hij niet wedergeboren zou zijn.
limosa

Bericht door limosa »

Marnix schreef:. . .
in plaats van dat mensen zouden geloven maar toch niet wedergeboren zouden zijn
. . .
dit hoor je volgens mij in geen enkele kerk
Plaats reactie