Nieuw EO programma over genezingsdiensten.

Dathenum

Bericht door Dathenum »

ventweg schreef:Ik denk dat God niet is gebonden aan zogenaamde genezers, maar wat me wel opvalt is dat er in kerken niet altijd volledig vertrouwen is dat de ziekte geneest. In gebedsgenezingsdiensten twijfelen ze m.i.. minder aan de genezende kracht van God dan dat er in kerkdiensten gebeurd.
En jij hebt daar wel vertrouwen in (ook wat betreft jouw eigen situatie)?
ventweg

Bericht door ventweg »

Dathenum schreef:
ventweg schreef:Ik denk dat God niet is gebonden aan zogenaamde genezers, maar wat me wel opvalt is dat er in kerken niet altijd volledig vertrouwen is dat de ziekte geneest. In gebedsgenezingsdiensten twijfelen ze m.i.. minder aan de genezende kracht van God dan dat er in kerkdiensten gebeurd.
En jij hebt daar wel vertrouwen in (ook wat betreft jouw eigen situatie)?
ik heb geen ziekte, dus hoef ik niet te genezen ook :wink:

Maar ik denk dat er in kerken wel gewerkt moet worden aan het vertrouwen in gebed. Er kan een geweldige kracht vanuit gaan!
Petrus

Bericht door Petrus »

ventweg schreef:
ik heb geen ziekte, dus hoef ik niet te genezen ook
géén ziekte, maar hoe wil je het dán noemen??
Marnix

Bericht door Marnix »

ik vind het programma wel dubieus... en ik was verbaasd dat de EO het uizendt.... hopelijk maakt de conclusie een hoop duidelijk en goed :)
Do not waste time bothering whether you ‘love’ your neighbor; act as if you did. As soon as we do this we find one of the great secrets. When you are behaving as if you loved someone, you will presently come to love him."
ventweg

Bericht door ventweg »

Petrus schreef:
ventweg schreef:
ik ben eerlijk gezegd erg benieuwd hoe je erbij komt dat ik ziek ben :roll:
Volgens mij heb ik me hier nooit uitgelaten over een of andere ziekte die ik zou moeten hebben dus ik weet uberhaupt niet waar je over spreekt...

Ben erg benieuwd naar hoe jij het wil noemen dan...
Petrus

Bericht door Petrus »

ventweg schreef:
Petrus schreef:
ventweg schreef:
Volgens mij heb ik me hier nooit uitgelaten over een of andere ziekte die ik zou moeten hebben dus ik weet uberhaupt niet waar je over spreekt...

Mijn conclusie was dus: niet ziek.

Vervlogens de vraag: hoe wil je het dán noemen?

dit ivm je geaardheid die door God als gruwel wordt gezien, maar de bedrijver van die gruwel (de zondaar) wél lieftheeft

Ben benieuwd hoe jij het zélf ziet of wilt benoemen...........
ventweg

Bericht door ventweg »

Petrus schreef:
ventweg schreef:
Petrus schreef:
ventweg schreef:

Mijn conclusie was dus: niet ziek.

Vervlogens de vraag: hoe wil je het dán noemen?

dit ivm je geaardheid die door God als gruwel wordt gezien, maar de bedrijver van die gruwel (de zondaar) wél lieftheeft

Ben benieuwd hoe jij het zélf ziet of wilt benoemen...........
Sorry hoor, maar dit vind ik echt beneden de maat. Hoe durf je mij als persoon een gruwel voor God te noemen? Ik ben niets meer of minder dan jij bent, dus ik wens zulke uitspraken liever niet meer naar mijn hoofd geslingerd te krijgen...

Hoe ik het zelf zie? God heeft een bedoeling met mij, daar ben ik zeker van. God heeft mij lief, Hij heeft mij zo bedoeld als ik nu ben en daarom vat ik jouw opmerking ook als een diepe belediging op. Een homo is niets minder dan een hetero, laat dat duidelijk zijn :!:

en daarbij vind ik het maar vaag dat je dit weer aanhaalt in dit topic, het heeft er gans ganselijk niets mee te maken :roll:
Miscanthus

Bericht door Miscanthus »

Petrus schreef:[Mijn conclusie was dus: niet ziek.

Vervlogens de vraag: hoe wil je het dán noemen?......
Zou het ook een kruis kunnen zijn, -zoals je zelf ook draagt?
olfie

Bericht door olfie »

ventweg schreef: Sorry hoor, maar dit vind ik echt beneden de maat. Hoe durf je mij als persoon een gruwel voor God te noemen? Ik ben niets meer of minder dan jij bent, dus ik wens zulke uitspraken liever niet meer naar mijn hoofd geslingerd te krijgen...

Hoe ik het zelf zie? God heeft een bedoeling met mij, daar ben ik zeker van. God heeft mij lief, Hij heeft mij zo bedoeld als ik nu ben en daarom vat ik jouw opmerking ook als een diepe belediging op. Een homo is niets minder dan een hetero, laat dat duidelijk zijn :!:

en daarbij vind ik het maar vaag dat je dit weer aanhaalt in dit topic, het heeft er gans ganselijk niets mee te maken :roll:
Volgens mij bedoelt Petrus dat jou geaardheid een gruwel is in Zijn ogen, hij zegt er zelfs bij dat hij NIET jou persoontje bedoelt. Lijkt mij toch niet dat God een bedoeling heeft met jouw zonden, waar ik me wel in kan vinden is dat Hij alle kwaad van ons wil weren of ten onze beste keren.
Maar dit lijkt mij geenszins een rechtvaardiging voor jou geaardheid.

En, nee, een homo is zeker niets slechter dan een hetero, maar een praktiserend home, tegen Gods Woord in, geeft zich wel bewust over aan een verwerpelijke zonde.
Niet om het vuur je aan de schenen te leggen, het is ongetwijfeld ontzettend moeilijk, maar als we Gods Woord niet meer serieus nemen, dan moeten we wel uitkijken!
Ik vindt nergens terug dat relatie man-man toegestaan of geoorloofd is, alleen dat de man en de vrouw voor elkaar geschapen zijn.

Maar als je een beetje zelfkennis hebt, moet je toch wel toe kunnen geven dat jij (jouw zondige gedrag, werken en gedachten) een gruwel voor God zijn?! Maar ik neem aan dat je in het vuur van je reactie even doorschoot.
Zijn Naam moet eeuwig eer ontvangen
ventweg

Bericht door ventweg »

Je geaardheid maakt deel uit van je persoon, en daarom vatte ik dit op als een persoonlijke aanval. God bestuurt alles, ik neem aan dat je daarin gelooft, dus Hij heeft hier een bedoeling mee, dat is wat ik duidelijk wilde maken.
Maar als je een beetje zelfkennis hebt, moet je toch wel toe kunnen geven dat jij (jouw zondige gedrag, werken en gedachten) een gruwel voor God zijn?! Maar ik neem aan dat je in het vuur van je reactie even doorschoot.
Dat is bij geen persoon uitgezonderd. En daarbij geloof ik dat er ook nog zoiets bestaat als goede werken? Die doe ik uit liefde tot God, met fouten en gebreken, maar ik doe ze graag. En ik neem aan dat dat geen gruwel is voor God. Maar misschien doelde je ergens anders op, dan moet je dat maar eens uitleggen...
Miscanthus

Bericht door Miscanthus »

Ik verbaas me hier over de combinatie van Bijbelgetrouwheid en hardheid/liefdeloosheid.
Er wordt hier knetterhard geschreven en veroordeeld. ik vraag me af of er wel zondekennis is bij de zgn " rechtzinnigen."
Dat maakt namelijk klein. :?
ventweg

Bericht door ventweg »

Dat is wat ik mezelf ook afvraag. Ik wordt hier in de meeste gevallen met de grond klein gemaakt, terwijl zij en ik geen haar beter zijn. Waar zijn we eigenlijk mee bezig? :roll:
Pim
Contacteer:

Bericht door Pim »

ventweg schreef:Dat is wat ik mezelf ook afvraag. Ik wordt hier in de meeste gevallen met de grond klein gemaakt, terwijl zij en ik geen haar beter zijn. Waar zijn we eigenlijk mee bezig? :roll:
Beste 'ventweg' als er hier al iets met de grond gelijk gemaakt wordt, dan is dat een mening, personen die de mening onder woorden brengen worden niet met de grond gelijk gemaakt.

Hou dat verschil altijd in het oog!!
Hartelijke groet,

Pim.

Het is vandaag een dag van Goede Boodschap. PrekenWeb.nl
ventweg

Bericht door ventweg »

Ik heb hier alleen mijn mening gegeven en heb nooit iemand een mening willen ontzeggen.

Persoonlijk vind ik de laatste post van petrus wel een aanval op mijn persoonlijkheid, en vind ik dat onacceptabel.
olfie

Bericht door olfie »

ventweg schreef:Je geaardheid maakt deel uit van je persoon, en daarom vatte ik dit op als een persoonlijke aanval. God bestuurt alles, ik neem aan dat je daarin gelooft, dus Hij heeft hier een bedoeling mee, dat is wat ik duidelijk wilde maken.
Dat is bij geen persoon uitgezonderd. En daarbij geloof ik dat er ook nog zoiets bestaat als goede werken? Die doe ik uit liefde tot God, met fouten en gebreken, maar ik doe ze graag. En ik neem aan dat dat geen gruwel is voor God. Maar misschien doelde je ergens anders op, dan moet je dat maar eens uitleggen...
Ik bedoelde eigenlijk dat jou geaardheid (ik bedoel je niet te torpederen of wat dan ook!) slechts een gevolg is van de zonde.

God heeft daar vast een bedoeling mee, maar het feit dat ik ziek ben, heeft God ook vast een bedoeling mee, dat neemt alleen niet weg dat ik niet mag en moet proberen om met de middelen die mij gegeven zijn die ziekte te bestrijden.

Nu zeg ik niet dat jij ziek bent, maar dat je wel uit moet kijken met de uitspraak dat jij zo op de wereld bent gekomen, en dat God daar een bedoeling mee heeft, in de zin dat je er ook aan toe moet/mag geven.
Ik ben persoonlijk de mening toegedaan dat je er zeker tegen moet strijden, en het lijkt mij dat de bijbel daar ook goede gronden voor geeft.

Dit neemt niet weg, dat het een zware strijd zal zijn, en ik wil het niet zeggen uit liefdeloosheid zoals gesuggereerd word. Eerder uit liefde, en helaas kan ik je voor zover ik het weet nergens mee helpen dan te zeggen dat je juist met die problemen mbt tot je geaardheid bij Hem moet komen, wat je zelf ongetwijfeld ook weet.
Mijn zondige aard maakt ook deel uit van mijn persoon, maar toch heb ik daar ook tegen te strijden.
Ik heb het gevoel dat je misschien had gehoopt steun en bemoediging te krijgen mbt tot je geaarheid, en ik heb zeker begrip (voor zover ik me dat in kan leven) voor je problemen, maar ik zou ze op Schriftuurlijke gronden zeker niet durven te rechtvaardigen.

Betreffende 'goede werken', kan ik even niet direct iets nuttigs zeggen, werken uit de Geest zijn aangenaam voor God, maar zoals gesteld werd bij de EO JD, dat 'God ervan geniet', dat is iets wat ik niet zomaar zou durven nazeggen, omdat 'onze beste werken met zonden zijn bevlekt'.

Misschien ken je ze al, maar hier nog 2 links
Refoanders
Refohomo (tip!?)
Zijn Naam moet eeuwig eer ontvangen
Gesloten