Abraham in het veld. Want Lot getuigde niet in Sodom. Toen hij in de nacht dat de engelen hem waarschuwden zijn schoonzoons ging halen en waarschuwde dachten ze dat Lot een grapje maakte.Erasmiaan schreef:En bedankt voor alle andere beroepen... Jammer... maar als dit de weg is, wie ben ik dan om er wat van te zeggen.Wout schreef:Zojuist vernomen: Kandidaat Van Belzen heeft het beroep naar Veenendaal aangenomen.
Overigens ben ik het met Unionist oneens. Ik denk dat het merendeel van de GerGemmers bij verhuizing niet of nauwelijks rekening houdt met de kerk. Men verhuist omdat ze een andere baan kregen, omdat elders de huizen goedkoper zijn, omdat de omgeving mooier is, omdat de stad onleefbaar is geworden... En overigens in alle omliggende dorpen getuig je nog steeds, omdat "we" nu eenmaal een minderheid zijn.
Maar wat was beter; Lot die in de grote stad leefde en getuigde of Abraham die eenzaam in het veld leefde?
Zelf bij het kiezen van een woonplaats wel op de kerk gelet, en op lagere school waar je eventuele kinderen op kunt doen.