Doodstraf na verkrachting in Pakistan

Plaats reactie
Petrus

Doodstraf na verkrachting in Pakistan

Bericht door Petrus »

MULTAN (RKnieuws.net) - Vier Pakistaanse moslims die de doodstraf kregen voor de collectieve verkrachting van een jonge christen in 1999 zijn donderdag opgehangen.

De vier werden geëxecuteerd in de centrale gevangenis van Faisalabad, een industriestad in de provincie Pundjab.

Zij waren veroordeeld tot de doodstraf voor de verkrachting van een 14-jarig meisje in december 1999. Hun beroep werd verworpen.

De christenen maken minder dan drie procent van de Pakistaanse bevolking uit.

Op collectieve verkrachting staat in Pakistan sinds 1993 de doodstraf.

Hoe staan jullie tegenover dit vonnis, ook uitgezet tegen gelijkwaardige Nederlandse gruwelijkheden?
limosa

Bericht door limosa »

Doodstraf is al vaker onderwerp van discussie geweest. Ik ben tegen de uitvoering van de doodstraf. In dit geval klinkt het allemaal wel weer interessant, een christenmeisje verkracht en vier moslims opgehangen. Maar in dit soort landen krijgt heel vaak het slachtoffer ook de doodstraf, dat laat gelijk al het waanzinnige van het systeem zien.

Als we over de doodstraf willen spreken moeten we het over principes hebben. Discussies over concrete gevallen maken het altijd heel moeilijk om de discussie zuiver te houden.
Marnix

Bericht door Marnix »

Hm ja, ik ben ook tegen de doodstraf. Ik weet dat het in de Bijbel ook voorkomt bijvoorbeeld maar Jezus zegt tegen de Farizeeen die de overspelige vrouw bij hem brengen: Wie zonder zonde is werpe de eerste steen.

Geef mensen dan levenslang (ze mogen die 20 jaar wel eens wat gaan oprekken)... dan hebben mensen tenminste nog tijd om over hun zonden na te denken.... en misschien om God te leren kennen.
Do not waste time bothering whether you ‘love’ your neighbor; act as if you did. As soon as we do this we find one of the great secrets. When you are behaving as if you loved someone, you will presently come to love him."
limosa

Bericht door limosa »

Marnix schreef:Geef mensen dan levenslang (ze mogen die 20 jaar wel eens wat gaan oprekken)... dan hebben mensen tenminste nog tijd om over hun zonden na te denken.... en misschien om God te leren kennen.
in Nederland is levenslang ook echt levenslang
Petrus

Bericht door Petrus »

Weet je, als je een verkrachter, althans in Nederland, 5 tot 10 jaar straf geeft, dan gaat men volkomen voorbij aan het vreselijke feit dat het slachtoffertje écht "levenslang" heeft: ze moet de afschuwelijke gebeurtenis haar hele leven meedragen terwijl de dader na een beperkte periode weer vrolijk vrij in de maatschappij rondloopt.........................
limosa

Bericht door limosa »

Petrus schreef:Weet je, als je een verkrachter, althans in Nederland, 5 tot 10 jaar straf geeft, dan gaat men volkomen voorbij aan het vreselijke feit dat het slachtoffertje écht "levenslang" heeft: ze moet de afschuwelijke gebeurtenis haar hele leven meedragen terwijl de dader na een beperkte periode weer vrolijk vrij in de maatschappij rondloopt.........................
Dat verkrachting zwaar gestraft moet worden zullen we niet over van mening verschillen. Maar al of niet uitvoering van de doodstraf is een geheel andere discussie.
Petrus

Bericht door Petrus »

De bewijzen of iemand ja of nee schuldig is, is in de westerse maatschappij redelijk snel te leveren middels DNA.

In dat soort landen helaas niet, zodat je dáár de kans loopt onschuldig te "hangen"

Daarom ben ik vooralsnog tegen de doodstraf totaan het moment dat er 100% betrouwbaar bewijs geleverd kan worden overal in de wereld.

Hoewel........God heeft de overheid niet voor niets het zwaard gegeven............maar de ménsen die het moeten doen maken nog teveel fouten die onherstelbaar zijn
Marnix

Bericht door Marnix »

Petrus schreef:De bewijzen of iemand ja of nee schuldig is, is in de westerse maatschappij redelijk snel te leveren middels DNA.

In dat soort landen helaas niet, zodat je dáár de kans loopt onschuldig te "hangen"

Daarom ben ik vooralsnog tegen de doodstraf totaan het moment dat er 100% betrouwbaar bewijs geleverd kan worden overal in de wereld.

Hoewel........God heeft de overheid niet voor niets het zwaard gegeven............maar de ménsen die het moeten doen maken nog teveel fouten die onherstelbaar zijn
Tja, maar Jezus liet de overspelige vrouw ook niet stenigen. Hij kreeg onterecht de doodstraf, en ik vind dat we daarom mensen nooit de doodstraf mogen geven. Ook zo iemand kan nog tot geloof komen, daar zijn best voorbeelden van. Daarom lijkt levenslang me een betere optie, en niet in van die luxe Nederlandse gevangenissen..... zo iemand kan dan geen kwaad meer aanrichten, maar blijft wel leven en kan over dingen gaan nadenken. Wie de doodstraf geeft, ontneemt de dader ook de enige kans die hij heeft om eeuwig-levenslang te ontlopen en om vergeving van zijn zonden te krijgen. Beseffen we dat wel voldoende? Als iemand de doodstraf krijgt verschijnt hij ook voor Gods rechterstoel en dan is het voor die persoon te laat. Ik vind dat reden genoeg om niemand de doodstraf te geven.
Do not waste time bothering whether you ‘love’ your neighbor; act as if you did. As soon as we do this we find one of the great secrets. When you are behaving as if you loved someone, you will presently come to love him."
Plaats reactie