Voor wie er voor open staat: geloofsgetuigenis/ervaring

Petrus

Voor wie er voor open staat: geloofsgetuigenis/ervaring

Bericht door Petrus »

Ik ben samen met mijn echtgenote Maria (Tamarinde) afgelopen zondag op een persoonlijke bedevaart naar het Maria-bedevaartsoord in Banneux (B) geweest.

Ik had ’s morgens al een heel sterk gevoel dat de Moeder Gods op mij wachtte, en dat zei ik ook tegen mijn vrouw. Die keek wat sceptisch, maar dat kun je verwachten van een streng gereformeerde.

We zijn om 10.00 uur uit Otterlo weggereden, en waren omstreeks 13.00 uur in Banneux.

Toen ik bij de Bron aankwam, kreeg ik een heel intens gevoel over mij dat Moeder Maria tegen mij zei "dus je bent tóch gekomen!"

Toen ik mij realiseerde waar ik was, en nadat ik mijn handen had ondergedompeld in de Bron, gebeurde er iets wat mij maar zéér zelden overkomt: ik zat te janken als een kind daar in mijn rolstoel aan de rand van de Bron!

Toen kreeg ik de ervaring dat er een warme mantel van liefde om mij heen werd gelegd door Moeder Maria, en daarbij het diepe intense gevoel alsof er gezegd werd: "ik ben en blijf bij je"!

Ik heb aan de rand van de Bron het rozenhoedje gebeden, en daarna de rozenkrans om mijn hand gewikkeld, om daarmee nogmaals mijn handen in de Bron te dopen en water te scheppen in mijn handen en van het water gedronken. Ook mijn linkerbeen nat gemaakt alsmede mijn borst rond de hartstreek. (o.a zeer ernstig longemfyseempatient. ...en ernstig hartpatient alsmede invalide.)

Mijn vrouw bekeek alles heel sceptisch van "jaja, het zál allemaal wel die poppenkast". Zij had intussen al wel een aantal flessen met bronwater gevuld.

Maar toen we na een ruim half uur van gebed bij de bron weer naar de auto terugkeerden (de handelaren met de kitsch links laten liggende) voelde ik mij tien ton lichter, vrolijk, opgewekt en in de volle overtuiging dat mij lijden verlicht zou worden door de Bron van Maria die zij toewijdde aan alle zieken van de wereld.

Eenmaal thuis om 19.00 uur bekeek mijn vrouw mij nog eens goed, en zei "wat is er met jóú gebeurd?", en maandag om 13.35 uur, meer dan 27 uur na de laatste emfyseem-inhalaties heb ik nog steéds geen inhalaties nodig gehad, geen pijn in het been of hart gehad!!!

De geloofswereld van mijn vrouw staat nu volledig op de kop door wat zij nu zélf heeft zien gebeuren en nog ziet gebeuren, door het Maria-Heiligdom en wat Maria voor mij doet!!

Maria, Moeder Gods, U zij gedankt!!

Vader, Zoon en Heilige Geest, Drieëne God, aan U wil ik mijn leven verder toewijden!

Inmiddels ben ik bijna 72 uur verder na m’n laatste inhalatie op zondagochtend.

Tot op dit moment slechts 1 x de lichtste van alle inhalatie-medicatie hoeven gebruiken......!!!!

Het is één groot wonder!!!

Mijn vrouw vroeg: "aan wie heb je dit nou te danken, aan Maria of aan God?"

"Nou, Maria heeft de bron toegewijd aan alle zieken van de wereld ter verlichting van het lijden, maar genezing kan alleen de Drieëne God geven zo dat in zijn eeuwig Raadsbesluit is vastgelegd. Bovendien verwijst Maria áltijd naar haar Zoon voor genezing en alle andere zaken waar zij geen macht toe heeft gekregen. Ja, verlichting voor zieken, en bijstand voor allen die het moeilijk hebben, dát wel, maar verder zal zij áltijd voor álles je verwijzen naar God die Almachtig is. Ik dank dan ook Moeder Maria voor dit wonder, maar evenzeer God die dit wonder mogelijk heeft gemaakt"

Het wonder voor mij dúúrt maar voort............

Zaterdag, de dag vóór de bedevaart, kon ik nog geen 15 meter lopen zonder naar adem te gíéren.............

Vanmorgen heb ik onze hond lópend uitgelaten over een afstand van ca 500 meter zónder énige last te hebben van benauwdheid!!!!!!!

En nu nog steeds geen spoortje van benauwdheid. Over 2 weken moet ik voor controle naar de longarts, en die zal ook haar ogen niet geloven als ze de cijfers van de longtest ziet!

Al vanaf zondagmiddag géén pijn in m’n linkerbeen meer (na 31 jaar!!!!!), hartklachten zijn enorm verminderd, en de aanhoudende pijn in mijn linkerbeen is helemaal verdwenen!!!!!

Moeder Maria, U zij gedankt!
Vader in de Hemel, dank voor Uw genadewonder!

Ik wil dit getuigenis geven over wat mij PERSOONLIJK is overkomen. Ik verwacht niet van jullie dat jullie nu van jullie stoelen opveren onder het luidkeels prijzen en loven van God. Maar Maria heeft het met eigen ogen gezien wát er is gebeurd en nog stééds gebeurd, en jullie weten dat zij orthodox gereformeerd is, en derhalve héél sceptisch staat tegenover alles wat met "die poppenkast" te maken heeft. Nu ze met eigen ogen heeft gezien wat er met mij gebeurd is, staat zij voor raadselen.
rekcor

Bericht door rekcor »

Ik weet niet goed hoe hier op te reageren. Je stelt jezelf heel kwetsbaar op door een heel persoonlijk verhaal te posten.
Unionist

Bericht door Unionist »

Ook persoonlijke ervaringen moet je toetsen aan het Woord van God, Petrus.

Je zegt wel dat Maria altijd naar haar Zoon verwijst voor genezing, maar als ik het zo lees heb ik de indruk dat het daar in dat oord vooral om Maria gaat.

Ik ontken niet dat je er lichamelijk van opgeknapt bent, maar ben je geestelijk ook? Of heb je je nu opgengesteld voor krachten waarvan CHristus het volgende zegt:

"Velen zullen te dien dage tot Mij zeggen: Heere, Heere! hebben wij niet in Uw Naam geprofeteerd, en in Uw Naam duivelen uitgeworpen, en in Uw Naam vele krachten gedaan?
En dan zal Ik hun openlijk aanzeggen: Ik heb u nooit gekend; gaat weg van Mij, gij, die de ongerechtigheid werkt!"

Hoe kan Maria, of enig ander gestorven mens, jou roepen? Waar lees ik in het Woord dat zij nu nog allerlei krachten doet (waarvan ik ook niet lees dat zij die deed toen zij nog wél leefde)? Gunt God Zijn eer aan een ander? "God en Maria hartelijk dank"? Dat is niet naar het Woord, Petrus.

Ik geloof echt dat het geholpen heeft. Lichamelijk. Maar ik geloof níét dat het het werk van Jezus Christus is. Hij werkt niet door afgoderij. Dus keer je om tot Hem en vergeet Maria. Hij is alleen de Weg, de Waarheid en het Leven. En wie In Hem gelooft, heeft eeuwig leven, ook al is hij lichamelijk niet gezond.
Bij 7500 postings kom ik weer terug (en af en toe tussendoor als ik zin heb)
Dathenum

Bericht door Dathenum »

Lourdes is ook zo'n bedevaartsoord, waar wonderen gebeuren die aan Maria worden toegeschreven. Interessant detail is misschien dat er ook mensen van andere religies heengaan tegenwoordig (boedhisten bijvoorbeeld). Ik geloof zeker in de realiteit van deze ervaringen, maar ik ben erg bang over wat nu de bron is van deze ervaringen. Omdat er gestorven mensen aanbeden worden vrees ik dat het occult is.
Petrus

Bericht door Petrus »

rekcor schreef:Je stelt jezelf heel kwetsbaar op door een heel persoonlijk verhaal te posten.
Dat wéét ik Rekcor,, maar wat kan ik ánders dan aangeven wat mij overkomen is?

Dat er hier op dit forum ánders over gedacht en geschreven wordt weet ik óók wel, maar dat is van te voren ingecalculeerd.

Maar het is zo'n intense ervaring geweest, en de (positieve) gevolgen zo gigantisch, dat ik het gewoon niet vóór me kán houden!
Petrus

Bericht door Petrus »

Dathenum schreef: Interessant detail is misschien dat er ook mensen van andere religies heengaan tegenwoordig (boedhisten bijvoorbeeld).
Dathenum, vlak bij mij stond een Engelse Reverant, dominee dus, die vol vuur zich overgaf aan het Mariale verlichtingswonder, dus dat past wel in je posting.................
Unionist

Bericht door Unionist »

Wij hadden vroeger een dominee over de vloer, zeer geacht man in de breedte van de GerGez , die er geen problemen mee had om voor lichamelijke klachten magnetiseurs of acupuncturisten te bezoeken. "Het helpt toch? Dan is het van God" "En Ouweneel? Die schrijft maar wat. Die is remonstrant."

Peturs: het gaat er niet om wat jij beleeft, niet wat wij ervan vinden, maar wat zegt God in ZIjn Woord?

Ik las gisteren in een preek het volgende:
George Whitefield schreef:Let daarom, gelovigen, op de wenken van Gods gezegende Geest in uw ziel, en toets altijd de ingevingen of indrukken die u voelt aan de onfeilbare regel van Gods hoogst heilige Woord. Als ze er niet mee in overeenstemming zijn, verwerp ze dan als duivels en misleidend.
Petrus

Bericht door Petrus »

Dathenum schreef:Omdat er gestorven mensen aanbeden worden vrees ik dat het occult is.
Mensen die bekeerd zijn, zijn ontslapen, onbekeerden zijn gestorven en ongelovigen gaan dood...........dit althans volgens de dominee van de kerk waar Maria kerkt.

Daarnaast,, wat jij "gestorvenen aanbidden" noemt is een hardnekking misverstand, het is het veréren van heiligen die hun leven om hun geloof in de Ene God hebben overgehad.

Maar ik kan jullie instelling ten deze best wel indenken, ik ben héél goed in staat en geneigd over kerkmuren héén te zien om te poreven wat dáár leeft. Helaas zie ik dat andersom niet of niet makkelijk gebeuren.

Ik geloof vast, zeg maar gerust "heilig", in wat er te gebeuren stond en wat er uiteindelijk gebeurd IS.

Maar het heeft mijn geloofsovertuiging zódanig verdiept en geintensiveerd dat ik wat ik heb ervaren móét delen, ook met ándersgelovigen, tevens broeders en zusters in de Heer, ongeacht van welke (echte) kerk dan ook.

Ik neem jullie reacties, ook al zijn ze ronduit negatief (nog niet tegengekomen, het zijn tot nu toe liefdevolle reacties) mee in mijn hart, ze verwarmen mij.
Kislev

Bericht door Kislev »

Tsja, dit is waar evangelist Toon Vanhuysse in Tongeren zo onder zucht. De mensen hebben het altijd over Maria, als Toon dan wijst op Christus dan komen er verhalen hoe Maria toen en toen op een wonderlijke wijze genezen/geholpen heeft.

Toon zucht omdat men in Tongeren zo in de ban van het occulte is.
Laatst gewijzigd door Kislev op 28 jun 2006, 09:26, 1 keer totaal gewijzigd.
Unionist

Bericht door Unionist »

Daarnaast,, wat jij "gestorvenen aanbidden" noemt is een hardnekking misverstand, het is het veréren van heiligen die hun leven om hun geloof in de Ene God hebben overgehad.
Waarom dan juist Maria, en niet b.v. Willem van Oranje? Of Johannes Calvijn? Paulus? Ds. Kersten?
Maria, Moeder Gods, U zij gedankt!!
Dit is toch echt het aanroepen van een gestorven mens.

Vereren is een foto op plaat je ophangen om aan iemand te denken, maar met een overledene spreken gaat toch veel verder! In heel jouw posting lees ik "Maria zei dit" "Maria deed dat" Waar lees ik in het Woord van God dat gestorven heiligen in staat zijn dingen op aarde te beïnvloeden of te communiceren met aardbewoners?

Ik lees maar op één plaats dat er raad gevraagd werd aan een gestorven heilige. Dat is in 1 Samuël 28 vers 11 en verder.

Rens, Rens, pas toch op.
Kislev

Bericht door Kislev »

Sluit me bij Unionist aan.

Sterker nog. Maria weet niet eens wie Rens is.
rekcor

Bericht door rekcor »

Petrus schreef:Maar ik kan jullie instelling ten deze best wel indenken, ik ben héél goed in staat en geneigd over kerkmuren héén te zien om te proeven wat dáár leeft. Helaas zie ik dat andersom niet of niet makkelijk gebeuren.
We kijken wel degelijk over de kerkmuren van de RKK heen, maar bepaalde dingen die we daar proeven zijn niet in overeenstemming met Gods Woord. In Gods Woord draait alles om Jezus Christus. We mogen (=moeten) tot Hem komen, zonder omwegen, zonder Maria's of andere heiligen.
Kaw
Contacteer:

Bericht door Kaw »

Ik probeer voorzichtig te reageren...

Jezus en de Heilige Geest zeggen niet expliciet, maar wel concequent dat de Vader aangeroepen moet worden en dat de Heilige Geest en Christus enkel voorspraak doen bij God. Dus zelfs de leden van de drie-eenheid (wat een knoppetheologie :( ) wijzen enkel naar de Vader. In de bijbel wordt het aanbidden naar anderen dan naar de enige levende God afgekeurd. Christus en de Heilige Geest leven naar dit gebod om ook in het NT enkel naar de Vader te wijzen. Denk bijv. maar aan het onze Vader, of "Johannes 16:23 En in dien dag zult gij Mij niets vragen. Voorwaar, voorwaar Ik zeg u: Al wat gij den Vader zult bidden in Mijn Naam, [dat] zal Hij u geven." of "Rom 8:26 En desgelijks komt ook de Geest onze zwakheden mede te hulp; want wij weten niet, wat wij bidden zullen, gelijk het behoort, maar de Geest Zelf bidt voor ons met onuitsprekelijke zuchtingen. 27 En Die de harten doorzoekt, weet, welke de mening des Geestes zij, dewijl Hij naar God voor de heiligen bidt."

Verder hebben gestorven heiligen wel een voorbeeldfunctie voor ons, maar de bijbel spreekt niet over verdere bovennatuurlijke functies zoals dat ze ons als engelen zouden bijstaan, ons zouden genezen of wat dan ook wat de RK ze toegedicht heeft. De bijbel zegt enkele dingen over ze en wel genoeg om te weten dat ze voor God's troon staan en Hem gedurig lofprijzen. "Openbaringen 7:13 En een uit de ouderlingen antwoordde, zeggende tot mij: Dezen, die bekleed zijn met de lange witte klederen, wie zijn zij, en van waar zijn zij gekomen? 14 En ik sprak tot hem: Heere, gij weet het. En hij zeide tot mij: Dezen zijn het, die uit de grote verdrukking komen; en zij hebben hun lange klederen gewassen, en hebben hun lange klederen wit gemaakt in het bloed des Lams. 15 Daarom zijn zij voor den troon van God, en dienen Hem dag en nacht in Zijn tempel; en Die op den troon zit, zal hen overschaduwen. 16 Zij zullen niet meer hongeren, en zullen niet meer dorsten, en de zon zal op hen niet vallen, noch enige hitte. 17 Want het Lam, Dat in het midden des troons is, zal hen weiden, en zal hun een Leidsman zijn tot levende fonteinen der wateren; en God zal alle tranen van hun ogen afwissen."

Het aanroepen van doden is in de bijbel not done en zoals Unionist ook al aangegeven heeft deed alleen Saul dat en dat heeft hem geen goeds gebracht. "10 Onder u zal niet gevonden worden, die zijn zoon of zijn dochter door het vuur doet doorgaan, die met waarzeggerijen omgaat, een guichelaar, of die op vogelgeschrei acht geeft, of tovenaar. 11 Of een bezweerder, die met bezwering omgaat, of die een waarzeggenden geest vraagt, of een duivelskunstenaar, of die de doden vraagt. 12 Want al wie zulks doet, is den HEERE een gruwel; en om dezer gruwelen wil verdrijft hen de HEERE, uw God, voor uw aangezicht uit de bezitting."

Waarom vinden velen troost en soms zelfs (tijdelijke) genezing? Ook in andere wereldgodsdiensten vind men troost en soms zelfs genezing. De Islam is velen tot vertroosting, de boedisten berijken soms het nirvana en de hindoes kennen gevallen van toewijding en daarmee gepaard gaande wonderen. Heeft de bijbel niet geschreven dat de satan soms de engel van het licht imiteerd? Alle gebeden, wonderen, verschijningen, verhoringen of wat dan ook dat buiten God de Vader geschiedt, zijn niet van de Vader, zijn zonden tegen de eerste twee geboden en hebben absoluut geen eeuwigheidswaarde.
Petrus

Bericht door Petrus »

Petrus schreef:ik neem jullie reacties, ook al zijn ze ronduit negatief (nog niet tegengekomen, het zijn tot nu toe liefdevolle reacties) mee in mijn hart, ze verwarmen mij.
Dit wil ik, na alle tot nu toe geplaatste reacties benadrukken!!
refo

Bericht door refo »

:?:
Gesloten