Medezeggenschap voor scholen

Is medezeggenschap voor refoscholen winst?

nee, beslist niet, want......
5
26%
ja, maar ik ben bang voor verlies van identiteit
4
21%
ja, maar .....
10
53%

Totaal aantal stemmen: 19

refo

Bericht door refo »

Het is heel goed als ouders en leerlingen meer betrokkenheid hebben bij de school.

De Driestar is een stichting. Je hoort of ziet nooit wat. Men zou eerst maar eens moeten verplichten dat iedere school een vereniging zou moeten worden. Met een verantwoording naar de ledenvergadering.
limosa

Bericht door limosa »

refo schreef:Het is heel goed als ouders en leerlingen meer betrokkenheid hebben bij de school.

De Driestar is een stichting. Je hoort of ziet nooit wat. Men zou eerst maar eens moeten verplichten dat iedere school een vereniging zou moeten worden. Met een verantwoording naar de ledenvergadering.
De verplichting een vereniging te worden lijkt me ver gaan, ook juridisch want je zit dan met hoofdelijke aansprakelijkheden enzo. Maar de discussie over een MR begrijp ik niet. Juist het reformatorisch zou toch moeten streven naar maximale betrokkenheid en invloed van ouders. Als je naar de geschiedenis van het christelijk onderwijs kijkt kun je toch niet anders willen?
Mister
Administrator

Bericht door Mister »

refo schreef:Het is heel goed als ouders en leerlingen meer betrokkenheid hebben bij de school.

Betrokkenheid is heel iets anders als medezeggenschap!
Plaats reactie