Alvast een voorproef van onze nieuwe GGiN student

Oude Paden

Bericht door Oude Paden »

rekcor schreef:Nu ik de tijd had om het verhaal helemaal uit te lezen, valt het me inderdaad mee. Maar de openingszin snap ik nog steeds niet...
Misschien via theologienet de hele lezing lezen!
Het was geen openingszin maar het zijn slotopmerkingen.

Wat ik overigens wonderlijk vindt in de reacties is dat het net is alsof alle huidige GGiN predikanten de jongeren niet oproepen zich te bekeren!
Dan is het beter je eerst te verdiepen in (oud) predikanten van de GGiN. De enen zal er wel meer op door gaan als de ander!
Oude Paden

Tiberius schreef:
limosa schreef:Het is ook niet gauw goed. Eerst - - - knip - - - we een topic vol over hoe belangrijk het is dat de predikant oproept tot bekering. Zien we hier iemand uit de GGiN die de jongeren oproept (Strijdt gij om in te gaan!, Bekeert u tot Mij, want waarom zoudt gij sterven?) is er weer wat te klagen.

Ik denk dat de GGiN en vooral ook de jeugd daar blij mag zjin met deze geluiden.
Daar ben ik het hartelijk mee eens. Heel goed dat er oog komt voor de jeugd.

Even heel wat anders.
Niet-zakelijk internet gebruik is bij mijn weten in de GGiN nog steeds censurabel.
Hoe zullen ze hier in de toekomst mee omgaan? Of zelfs nu al, willen ze geloofwaardig overkomen.

Want ik zie dat deze nieuwe GGiN-student al het e.e.a. op internet heeft gepubliceerd.
In theorie zouden ze deze man dan direct onder censuur moeten plaatsen. Want ook internet kon niet in Gods gunst zijn.
Overigens is het niet door hem zelf geplaatst, al zal hij er wel toestemming voor hebben gegeven.
Het is ook niet waarschijnlijk dat hij blijft publiceren.
Ik denk niet dat hij onnodig stof zal op laten waaien.
Erasmiaan

Bericht door Erasmiaan »

Weststrate - Tekenen der tijden

Weststrate - Bijbelstudie Jesaja 61

Weststrate - Psalm 50 vers 1 - 6

Weststrate - Bijbelboek Nahum

Hij heeft aardige dingen gedaan! Kennis van de grondtalen heeft hij ook! Daar kon de GerGeminNed wel eens een "goeie" aan krijgen!
Tiberius
Administrator

Bericht door Tiberius »

Oude Paden schreef:Het is ook niet waarschijnlijk dat hij blijft publiceren.
Van mij mag hij. Graag zelfs.
Oude Paden schreef:Ik denk niet dat hij onnodig stof zal op laten waaien.
Hm. Ik zou het meer als een "frisse wind" willen bestempelen. Maar goed.
Oude Paden

Tiberius schreef:
Oude Paden schreef:Het is ook niet waarschijnlijk dat hij blijft publiceren.
Van mij mag hij. Graag zelfs.
Oude Paden schreef:Ik denk niet dat hij onnodig stof zal op laten waaien.
Hm. Ik zou het meer als een "frisse wind" willen bestempelen. Maar goed.
Wat mij betreft mag het wel, maar om hiermee als beginnend student te polariseren lijkt me niet handig.

De tijd van publiceren komt toch vanzelf wel!

Ik hoop van harte dat er door hem een Noorden en Zuidenwind zal waaien!
Om dit nou te bestempelen als fris???
Wel is het zo dat het goed is om het vanuit een weer andere persoonlijkheid de boodschap te mogen horen!
Leonius

Bericht door Leonius »

Oude Paden schreef:Wat ik overigens wonderlijk vindt in de reacties is dat het net is alsof alle huidige GGiN predikanten de jongeren niet oproepen zich te bekeren!
Dan is het beter je eerst te verdiepen in (oud) predikanten van de GGiN. De enen zal er wel meer op door gaan als de ander!
Ik geloof dat daar de discussie niet over ging.... Wel de boel zuiver houden!
Afgewezen

Bericht door Afgewezen »

Unionist schreef:Klopt, maar op de bekering der Joden volgt wel een bloeitijd van de Kerk der heidenen.
Waar staat dat??
Unionist

Bericht door Unionist »

Afgewezen schreef:
Unionist schreef:Klopt, maar op de bekering der Joden volgt wel een bloeitijd van de Kerk der heidenen.
Waar staat dat??
Psalm 102:13-15: "Gij zult opstaan, U over Sion erbarmen, want het is tijd haar genadig te zijn, want de bepaalde tijd is gekomen;
want uw knechten hebben behagen in haar stenen, zij hebben deernis met haar puin.
Dan zullen de volkeren de naam des HEREN vrezen, alle koningen der aarde uw heerlijkheid "

Micha 5:6: "En Jakobs overblijfsel zal zijn in het midden van vele volken, als een dauw van den HEERE, als droppelen op het kruid, dat naar geen man wacht, noch mensenkinderen verbeidt."

Rom 11:12 en 15: "En indien hun val de rijkdom is der wereld, en hun vermindering de rijkdom der heidenen, hoeveel te meer hun volheid! (....) Want indien hun verwerping de verzoening is der wereld, wat zal de aanneming wezen, anders dan het leven uit de doden?"

Jes 2:1-4: "Het woord, dat Jesaja, de zoon van Amoz, gezien heeft over Juda en Jeruzalem.
En het zal geschieden in het laatste der dagen, dat de berg van het huis des HEEREN zal vastgesteld zijn op den top der bergen, en dat hij zal verheven worden boven de heuvelen, en tot denzelven zullen alle heidenen toevloeien.
En vele volken zullen heengaan en zeggen: Komt, laat ons opgaan tot den berg des HEEREN, tot het huis van den God Jakobs, opdat Hij ons lere van Zijn wegen, en dat wij wandelen in Zijn paden; want uit Sion zal de wet uitgaan, en des HEEREN woord uit Jeruzalem.
En Hij zal rechten onder de heidenen, en bestraffen vele volken; en zij zullen hun zwaarden slaan tot spaden, en hun spiesen tot sikkelen; het ene volk zal tegen het andere volk geen zwaard opheffen, en zij zullen geen oorlog meer leren."

Micha 4:1-3 " Maar in het laatste der dagen zal het geschieden, dat de berg van het huis des HEEREN zal vastgesteld zijn op den top der bergen; en hij zal verheven zijn boven de heuvelen, en de volken zullen tot hem toevloeien.
En vele heidenen zullen henengaan, en zeggen: Komt en laat ons opgaan tot den berg des HEEREN, en ten huize van den God Jakobs, opdat Hij ons lere van Zijn wegen, en wij in Zijn paden wandelen; want uit Sion zal de wet uitgaan, en des HEEREN woord uit Jeruzalem.
En Hij zal onder grote volken richten, en machtige heidenen straffen, tot verre toe; en zij zullen hun zwaarden slaan tot spaden, en hun spiesen tot sikkelen; het ene volk zal tegen het andere volk geen zwaard opheffen, en zij zullen den krijg niet meer leren."

enz enz
Bij 7500 postings kom ik weer terug (en af en toe tussendoor als ik zin heb)
Gabrielle

Bericht door Gabrielle »

Dan zal Jezus Koning zijn te Jeruzalem en regeren over de wereld, vanaf de troon van David, bedoel je dat ?
Unionist

Bericht door Unionist »

ja. Micha 5:1 En gij, Bethlehem Efratha, zijn gij klein om te wezen, onder de duizenden van Juda, uit u zal Hij voortkomen, Die een heerser zal zijn in Israël.

Het eerste is letterlijk, het tweede ook.
Erasmiaan

Bericht door Erasmiaan »

Unionist schreef:ja. Micha 5:1 En gij, Bethlehem Efratha, zijn gij klein om te wezen, onder de duizenden van Juda, uit u zal Hij voortkomen, Die een heerser zal zijn in Israël.

Het eerste is letterlijk, het tweede ook.
Ja dat dachten de discipelen ook...
Unionist

Bericht door Unionist »

en, was dat niet zo?
Afgewezen

Bericht door Afgewezen »

Rom 11:12 en 15: "En indien hun val de rijkdom is der wereld, en hun vermindering de rijkdom der heidenen, hoeveel te meer hun volheid! (....) Want indien hun verwerping de verzoening is der wereld, wat zal de aanneming wezen, anders dan het leven uit de doden?"
Ik lees hier niets over een bloeitijd van de kerk. De aanneming van de joden is een proces dat de eeuwen door plaatsvindt.
Wat de overige teksten betreft: de vervulling hiervan begint bij Pinksteren (in Jeruzalem!). Dáár wordt de Heilige Geest uitgestort en Hij is het Geschenk van het nieuwe verbond, zoals wordt geprofeteerd in Jer. 30-33. Daar in Jeruzalem vindt dus ook het in deze hoofdstukken beloofde herstel van Israël plaats.
In dat licht moet je de door jou aangehaalde profetieën lezen, dan komen de dingen op hun juiste plaats te staan.
Overigens zijn we aardig off topic. :wink:
Of toch eigenlijk niet.
Erasmiaan

Bericht door Erasmiaan »

Unionist schreef:en, was dat niet zo?
Dat was toch een geestelijk koninkrijk, niet met handen gemaakt?
Unionist

Bericht door Unionist »

Afgewezen schreef:
Ik lees hier niets over een bloeitijd van de kerk. De aanneming van de joden is een proces dat de eeuwen door plaatsvindt.
Wat de overige teksten betreft: de vervulling hiervan begint bij Pinksteren (in Jeruzalem!). Dáár wordt de Heilige Geest uitgestort en Hij is het Geschenk van het nieuwe verbond, zoals wordt geprofeteerd in Jer. 30-33. Daar in Jeruzalem vindt dus ook het in deze hoofdstukken beloofde herstel van Israël plaats.
In dat licht moet je de door jou aangehaalde profetieën lezen, dan komen de dingen op hun juiste plaats te staan.
Overigens zijn we aardig off topic. :wink:
Of toch eigenlijk niet.
Als je 't niet erg vind, ga ik daar nog even een en ander over lezen. Ik vind het boek Jesaja niet het eenvoudigste, temeer van wege de omvang.
Plaats reactie