Lezenswaardig...
Kennis is het voorrecht van de mens boven het dier. De kennis van Christus is het voorrecht van een christen boven de heiden. Bevindelijke en zaligmakende kennis van Christus is het voorrecht van een waar christen boven de huichelaar, die zichzelf vleit.
Maar grondige en wel geordende kennis van Christus is het voorrecht van een sterk christen boven de zwakke.
Een zaligmakende, maar niet-grondige kennis van Christus zal ons in de hemel brengen, maar een grondige en welgeordende kennis van Hem zal ook de hemel in ons brengen. Ik erken dat een welgeordende harte-kennis beter is dan een welgeordende hoofd-kennis, maar beter is beide te hebben.
Ds. John Flavel
kennis
- Miscanthus
- Miscanthus
met excuus aan Grace voor mijn reactie,Matthijs schreef:Ik zie niet in wat deze tekst te maken heeft met het door mij geplaatste stukje.Grace schreef:1 kor. 13: 8 De liefde vergaat nimmermeer; maar hetzij profetieën, zij zullen te niet gedaan worden; hetzij talen, zij zullen ophouden; hetzij kennis, zij zal te niet gedaan worden.
kennis zonder liefde is niets. Dan zijn we een klinkend metaal en luide schel.
Scherp. Misschien moeten we soms wat meer aandacht aan liefde geven... aan kennis ontbreekt het veel traditionele christenen nietMiscanthus schreef:met excuus aan Grace voor mijn reactie,Matthijs schreef:Ik zie niet in wat deze tekst te maken heeft met het door mij geplaatste stukje.Grace schreef:1 kor. 13: 8 De liefde vergaat nimmermeer; maar hetzij profetieën, zij zullen te niet gedaan worden; hetzij talen, zij zullen ophouden; hetzij kennis, zij zal te niet gedaan worden.
kennis zonder liefde is niets. Dan zijn we een klinkend metaal en luide schel.

Do not waste time bothering whether you ‘love’ your neighbor; act as if you did. As soon as we do this we find one of the great secrets. When you are behaving as if you loved someone, you will presently come to love him."