Ik heb nergens beweerd dat Kuijt een oprecht en navolgenswaardig gelovige was. Als je terugleest, zie je dat ik hem aanhaalde in een reactie op de garantie van Guppy dat Gods naam alleen in vloeken werd gebruikt op het WK. Toen heb ik gezegd: onzin, er zijn genoeg christenen die bidden, ook tijdens het WK. Niets meer en niets minder.Erasmiaan schreef:Maar hij gaat niet meer naar de kerk. Ik vrees ook door de week niet (meer). Hoe je dat dan nog geloof kunt noemen... Of mag dat niet gezegd worden? Want ik zou niet weten wat ik moest als ik niet meer naar de kerk zou kunnen. En ik denk ook niet dat Kuyt prekenbandjes besteld...Unionist schreef:Daar ging ik, volgens Olfie, maar daar ben ik weer.
http://www.refdag.nl/artikel/58829/%84M ... al%94.html
Dirk Kuijt bidt nog steeds. O zo.
Oranje boven....
Bij 7500 postings kom ik weer terug (en af en toe tussendoor als ik zin heb)
Bij wijze van spreken, amigo. Ik ken ook genoeg mensen die streng heiden zijn en bij wie de tv uitgaat als het beeld meer dan 50 procent groen is.Eppie schreef:Hoho 15.999.999 en als ik morgen nog eens navraag 15.999.994 misschien wel 15.999.993 en vanaf de predikstoel zal iedereen mij napraten dus 15.999.600. Waar blijf je nu?Unionist schreef:Het is te hopen dat het land met de minste voetballiefhebbers wereldkampioen wordt.
Als Nederland wint, ontheiligen 16 miljoen mensen de zondag. Als Amerika wint slechts een stuk of 3.
Bij wijze van spreken, amigo. Ik ken ook genoeg mensen die streng heiden zijn en bij wie de tv uitgaat als het beeld meer dan 50 procent groen is.Eppie schreef:Hoho 15.999.999 en als ik morgen nog eens navraag 15.999.994 misschien wel 15.999.993 en vanaf de predikstoel zal iedereen mij napraten dus 15.999.600. Waar blijf je nu?Unionist schreef:Het is te hopen dat het land met de minste voetballiefhebbers wereldkampioen wordt.
Als Nederland wint, ontheiligen 16 miljoen mensen de zondag. Als Amerika wint slechts een stuk of 3.
't was maar een reactie op een "zondagsheiliging"-argument. Iemand zei: ik hoop maar dat NL de finale niet haalt, dat scheelt een hoop zondagsontheiliging. Nou, dat vind ik geen sterk argument. Als Duitsland wereldkampioen wordt, ontheiligen ze dáár de zondag.
- Miscanthus
Maar dat is dan ook een Oud-Gereformeerde gemeente in NederlandUnionist schreef:In Rijssen hebben de oud-gereformeerden zelfs een Oranjekerk...
En alsof een gewone Oranjestraat niet genoeg is, is er ook nog een Verlengde Oranjestraat.
of die straten ook in Nederland zijn, dan wel binnen of buiten verband, is misschien niet zo relevant :mrgreen:
Het is dat ik geen tv héb, maar voor sómmige dingen zou ik haast willen dat ik er wél een had.
Maar voor zaken als Oranje-gekte heb ik geen goed woord over.
Dat er een stadion vól zit met "uitzinnige" mensen die een team die de landseer op het voetbalveld verdedigen, voluit aanmoedigen, is op zich niet zo'n maf gegeven.
Ik heb menig voetstap in voetbalstadions liggen, de meeste bij HFC Haarlem en (later) Feyenoord tot voor een aantal jaren.
Maar om hier nu domweg te in te hákken op mensen die er geen al te zwaar punt van maken om ná kerktijd de tv aan te zetten voor de WK-finale gaat ook weer heel erg ver.
Maar ja, daarvoor zitten er hier een stel puristen pur-sang tussen, die graag van haarkloven houden op tál van terreinen.
Maar voor zaken als Oranje-gekte heb ik geen goed woord over.
Dat er een stadion vól zit met "uitzinnige" mensen die een team die de landseer op het voetbalveld verdedigen, voluit aanmoedigen, is op zich niet zo'n maf gegeven.
Ik heb menig voetstap in voetbalstadions liggen, de meeste bij HFC Haarlem en (later) Feyenoord tot voor een aantal jaren.
Maar om hier nu domweg te in te hákken op mensen die er geen al te zwaar punt van maken om ná kerktijd de tv aan te zetten voor de WK-finale gaat ook weer heel erg ver.
Maar ja, daarvoor zitten er hier een stel puristen pur-sang tussen, die graag van haarkloven houden op tál van terreinen.
- Miscanthus
Helemaal gelijk... maar is zo'n manier van bidden niet net zo'n ontheiliging en 'misbruik' van Zijn Naam?Unionist schreef:Ik heb nergens beweerd dat Kuijt een oprecht en navolgenswaardig gelovige was. Als je terugleest, zie je dat ik hem aanhaalde in een reactie op de garantie van Guppy dat Gods naam alleen in vloeken werd gebruikt op het WK. Toen heb ik gezegd: onzin, er zijn genoeg christenen die bidden, ook tijdens het WK. Niets meer en niets minder.Erasmiaan schreef:Maar hij gaat niet meer naar de kerk. Ik vrees ook door de week niet (meer). Hoe je dat dan nog geloof kunt noemen... Of mag dat niet gezegd worden? Want ik zou niet weten wat ik moest als ik niet meer naar de kerk zou kunnen. En ik denk ook niet dat Kuyt prekenbandjes besteld...Unionist schreef:Daar ging ik, volgens Olfie, maar daar ben ik weer.
http://www.refdag.nl/artikel/58829/%84M ... al%94.html
Dirk Kuijt bidt nog steeds. O zo.
Zijn Naam moet eeuwig eer ontvangen