Oranje boven....

Unionist

Bericht door Unionist »

Erasmiaan schreef:
Unionist schreef:Daar ging ik, volgens Olfie, maar daar ben ik weer.

http://www.refdag.nl/artikel/58829/%84M ... al%94.html

Dirk Kuijt bidt nog steeds. O zo.
Maar hij gaat niet meer naar de kerk. Ik vrees ook door de week niet (meer). Hoe je dat dan nog geloof kunt noemen... Of mag dat niet gezegd worden? Want ik zou niet weten wat ik moest als ik niet meer naar de kerk zou kunnen. En ik denk ook niet dat Kuyt prekenbandjes besteld...
Ik heb nergens beweerd dat Kuijt een oprecht en navolgenswaardig gelovige was. Als je terugleest, zie je dat ik hem aanhaalde in een reactie op de garantie van Guppy dat Gods naam alleen in vloeken werd gebruikt op het WK. Toen heb ik gezegd: onzin, er zijn genoeg christenen die bidden, ook tijdens het WK. Niets meer en niets minder.
Bij 7500 postings kom ik weer terug (en af en toe tussendoor als ik zin heb)
Unionist

Bericht door Unionist »

Eppie schreef:
Unionist schreef:Het is te hopen dat het land met de minste voetballiefhebbers wereldkampioen wordt.

Als Nederland wint, ontheiligen 16 miljoen mensen de zondag. Als Amerika wint slechts een stuk of 3.
Hoho 15.999.999 en als ik morgen nog eens navraag 15.999.994 misschien wel 15.999.993 en vanaf de predikstoel zal iedereen mij napraten dus 15.999.600. Waar blijf je nu?
Bij wijze van spreken, amigo. Ik ken ook genoeg mensen die streng heiden zijn en bij wie de tv uitgaat als het beeld meer dan 50 procent groen is.
Unionist

Bericht door Unionist »

Eppie schreef:
Unionist schreef:Het is te hopen dat het land met de minste voetballiefhebbers wereldkampioen wordt.

Als Nederland wint, ontheiligen 16 miljoen mensen de zondag. Als Amerika wint slechts een stuk of 3.
Hoho 15.999.999 en als ik morgen nog eens navraag 15.999.994 misschien wel 15.999.993 en vanaf de predikstoel zal iedereen mij napraten dus 15.999.600. Waar blijf je nu?
Bij wijze van spreken, amigo. Ik ken ook genoeg mensen die streng heiden zijn en bij wie de tv uitgaat als het beeld meer dan 50 procent groen is.

't was maar een reactie op een "zondagsheiliging"-argument. Iemand zei: ik hoop maar dat NL de finale niet haalt, dat scheelt een hoop zondagsontheiliging. Nou, dat vind ik geen sterk argument. Als Duitsland wereldkampioen wordt, ontheiligen ze dáár de zondag.
Lassie

Bericht door Lassie »

Bij ons is de binnenplaats buiten ook versierd. Gigantisch maf.
Ach vindt het opzich nog wel grappig gezicht. En vindt het hier nog wel een leuk sfeertje hangen.

"Wij houden van Oranje"

(ik tenminste al jaren, alhoewel ik er toch weleens mee gepest ben). :mrgreen: :wink:
Unionist

Bericht door Unionist »

In Rijssen hebben de oud-gereformeerden zelfs een Oranjekerk...

't Is wat!
Lassie

Bericht door Lassie »

Unionist schreef:In Rijssen hebben de oud-gereformeerden zelfs een Oranjekerk...

't Is wat!
nou echt wel. foei
Miscanthus

Bericht door Miscanthus »

De huiskleur van refoforum is ook overwegend oranje.....
Wat een gekte....
Hendrikus

Bericht door Hendrikus »

Afbeelding
Unionist

Bericht door Unionist »

't Wordt tijd dat ze in Rijssen ook versieringen uit gaan delen zie ik.

Moet haalbaar zijn, met dit college. :lol:
Hendrikus

Bericht door Hendrikus »

Unionist schreef:In Rijssen hebben de oud-gereformeerden zelfs een Oranjekerk...
Maar dat is dan ook een Oud-Gereformeerde gemeente in Nederland :wink:

En alsof een gewone Oranjestraat niet genoeg is, is er ook nog een Verlengde Oranjestraat.

of die straten ook in Nederland zijn, dan wel binnen of buiten verband, is misschien niet zo relevant :mrgreen:
Mister
Administrator

Bericht door Mister »

Ik hoop dat Nederland bij de eerste wedstrijd met 20-0 wordt ingemaakt. En dat we zo beschaamd zijn dat we de kleur oranje opruimen tot en met Koninginnedag 2007...
Petrus

Bericht door Petrus »

Het is dat ik geen tv héb, maar voor sómmige dingen zou ik haast willen dat ik er wél een had.

Maar voor zaken als Oranje-gekte heb ik geen goed woord over.

Dat er een stadion vól zit met "uitzinnige" mensen die een team die de landseer op het voetbalveld verdedigen, voluit aanmoedigen, is op zich niet zo'n maf gegeven.

Ik heb menig voetstap in voetbalstadions liggen, de meeste bij HFC Haarlem en (later) Feyenoord tot voor een aantal jaren.

Maar om hier nu domweg te in te hákken op mensen die er geen al te zwaar punt van maken om ná kerktijd de tv aan te zetten voor de WK-finale gaat ook weer heel erg ver.

Maar ja, daarvoor zitten er hier een stel puristen pur-sang tussen, die graag van haarkloven houden op tál van terreinen.
refo

Bericht door refo »

En je was zo leeg toen je naar het songfestival had gekeken?
Miscanthus

Bericht door Miscanthus »

refo schreef:En je was zo leeg toen je naar het songfestival had gekeken?
wat heeft dát nou weer met voetballen te maken?
olfie

Bericht door olfie »

Unionist schreef:
Erasmiaan schreef:
Unionist schreef:Daar ging ik, volgens Olfie, maar daar ben ik weer.

http://www.refdag.nl/artikel/58829/%84M ... al%94.html

Dirk Kuijt bidt nog steeds. O zo.
Maar hij gaat niet meer naar de kerk. Ik vrees ook door de week niet (meer). Hoe je dat dan nog geloof kunt noemen... Of mag dat niet gezegd worden? Want ik zou niet weten wat ik moest als ik niet meer naar de kerk zou kunnen. En ik denk ook niet dat Kuyt prekenbandjes besteld...
Ik heb nergens beweerd dat Kuijt een oprecht en navolgenswaardig gelovige was. Als je terugleest, zie je dat ik hem aanhaalde in een reactie op de garantie van Guppy dat Gods naam alleen in vloeken werd gebruikt op het WK. Toen heb ik gezegd: onzin, er zijn genoeg christenen die bidden, ook tijdens het WK. Niets meer en niets minder.
Helemaal gelijk... maar is zo'n manier van bidden niet net zo'n ontheiliging en 'misbruik' van Zijn Naam?
Zijn Naam moet eeuwig eer ontvangen
Gesloten