CONTRA TIBERIUM
Ik meen mijn komma gezet te zijn omwille van taalkundige overwegingen. Naar mijn gevoel hoort hij daar gewoon te staan.
(Het is dus geen Kohlbrugge-komma, die wél een inhoudelijke betekenis had)
CONTRA MARNICEM
Als ik jouw reactie lees, zie ik een malafide rechtbank voor me, waar ik terecht sta. Een klein, vals kijkend mannetje dringt zich naar voren, verheft zijn stem om meer indruk te maken op de toeschouwers", wijst priemend met zijn vingertje naar mij en roept:
" ja, ja, wetsovertreder, nu hebben we je, je kunt niet ontkennen dat (... en nu volgt er een verschrikkelijke aantijging...)"
Gelukkig besef ik, dat deze beschrijving alleen maar mijn voorstelling van zaken is en dat het helemaal niet hoeft te stroken met de werkelijkheid.
Misschien is het zo ook wel met al die oordelen, (komma!) die wij over predikanten vellen. Misschien zijn ze ook wel vooral het produkt van ons ongebreidelde voorstellingsvermogen.
Ik wens u en de uwen allen een goed weekend.
gravo
CONTRA TIBERIUM MARNICEMQUE
- JolandaOudshoorn
- Miscanthus
Leuk dat mijn kritische houding naar bepaalde zaken het beeld van een rechtbank bij Gravo oproepen. Nou is dat niet mijn intentie, dat moge duidelijk zijn en Gravo geeft gelukkig ook al aan dat dit zijn voorstelling van zaken is. Ik ben wel benieuwd of anderen dit ook zo ervaren.
Do not waste time bothering whether you ‘love’ your neighbor; act as if you did. As soon as we do this we find one of the great secrets. When you are behaving as if you loved someone, you will presently come to love him."