Benauwend...!!!

refo

Bericht door refo »

Er zal wel meer gebeuren wat ons niet aanstaat. Ik vind dit niet echt onder de benauwende berichten vallen. Toevallig kennen we die ds van naam ivm het koninklijk huis. Maar als je je druk moet gaan maken over alles wat gezegd wordt door mensen die zich ds (mogen) noemen, doe je geen ook dicht. terwijl het je helemaal niet raakt.
Miscanthus

Bericht door Miscanthus »

refo schreef:Er zal wel meer gebeuren wat ons niet aanstaat. Ik vind dit niet echt onder de benauwende berichten vallen. Toevallig kennen we die ds van naam ivm het koninklijk huis. Maar als je je druk moet gaan maken over alles wat gezegd wordt door mensen die zich ds (mogen) noemen, doe je geen ook dicht. terwijl het je helemaal niet raakt.
bevrijdende nuchterheid! :D
Pim
Contacteer:

Bericht door Pim »

Miscanthus schreef:
refo schreef:Er zal wel meer gebeuren wat ons niet aanstaat. Ik vind dit niet echt onder de benauwende berichten vallen. Toevallig kennen we die ds van naam ivm het koninklijk huis. Maar als je je druk moet gaan maken over alles wat gezegd wordt door mensen die zich ds (mogen) noemen, doe je geen ook dicht. terwijl het je helemaal niet raakt.
bevrijdende nuchterheid! :D
Dus omdat heel veel (op zichzelf erge dingen) ons niet benauwen mogen we dit ook niet benauwend vinden? Rare redenering.
Hartelijke groet,

Pim.

Het is vandaag een dag van Goede Boodschap. PrekenWeb.nl
Miscanthus

Pim schreef:Dus omdat heel veel (op zichzelf erge dingen) ons niet benauwen mogen we dit ook niet benauwend vinden? Rare redenering.
Hoe we dit ervaren zal per persoon verschillen.....
freek

Bericht door freek »

Ho ff. Ik zei niet dat ik nu dus geen oog meer dicht doe, want dit is wel bekend. Maar het maakte mij wel weer duidelijk hoe het met de kerk in Nederland gesteld is. Het zóu ons denk ik heel veel moeten benauwen, want verdrietig is het wel. Maar dat vind ik, jij misschien niet, of minder.
En de topic-titel was trouwens in 1ste instantie ook een verwijzing naar de opmerking van Ter Linden dat hij het idee dat God als Vader bestaat erg benauwend vind. Dus vandaar.
Miscanthus

freek schreef:En de topic-titel was trouwens in 1ste instantie ook een verwijzing naar de opmerking van Ter Linden dat hij het idee dat God als Vader bestaat erg benauwend vind. Dus vandaar.
Dat had ik nog niet opgemerkt. :oops:
Wat voor vader had ter Linden vroeger zelf? -vraag ik me dan af.
refo

Bericht door refo »

freek schreef:
Ho ff. Ik zei niet dat ik nu dus geen oog meer dicht doe, want dit is wel bekend. Maar het maakte mij wel weer duidelijk hoe het met de kerk in Nederland gesteld is. Het zóu ons denk ik heel veel moeten benauwen, want verdrietig is het wel. Maar dat vind ik, jij misschien niet, of minder.
En de topic-titel was trouwens in 1ste instantie ook een verwijzing naar de opmerking van Ter Linden dat hij het idee dat God als Vader bestaat erg benauwend vind. Dus vandaar.
De kerk van Nederland? Eh, welke kerk bedoel je precies? Of: wat bedoel je met 'kerk'?

En het is toch heerlijk dat zo'n man zulke dingen zegt? Komt onze 'kerk' (wat is 'onze', wat is 'kerk' zo veel te beter tevoorschijn. Want: bei uns ist alles besser.
freek

Bericht door freek »

refo schreef:
freek schreef:
De kerk van Nederland? Eh, welke kerk bedoel je precies? Of: wat bedoel je met 'kerk'?

En het is toch heerlijk dat zo'n man zulke dingen zegt? Komt onze 'kerk' (wat is 'onze', wat is 'kerk' zo veel te beter tevoorschijn. Want: bei uns ist alles besser.
Wat ik bedoel met de kerk van Nederland. Nou, alles wat zich kerk noemt. Zij die zich kerk noemen hebben de verantwoordelijkheid ook werkelijk Kerk te zijn. En met zulke uitspraken is de kerk van Nederland slecht gesteld. En k bedoel heus niet de PKN in het bijzonder, ondanks mn zeer ernstige bedenkingen. Want ook andere kerverbanden zijn niet vrij van vrijzinnigheid.
Daarbij, het blijft belangrijk om de hand in eigen boezem te steken. Ik voel mezelf al een beetje met het vingertje wijzen, maar, zo bedoel ik het niet. Want ook met heel veel rechtzinnigheid is satan tevreden, als het je maar bij Christus vandaan houdt. En dan is het verschil tussen PKN-vrijzinnigheid en orthodox-gereformeerde 'rechtzinnigheid' niet eens zo groot...
En nog belangrijker is om het vingertje niet alleen naar de reformatorische gezindte te wijzen, maar gewoon heel persoonlijk naar mijzelf!!

Groet,
Freek
riekie

Bericht door riekie »

Dit is egt erg zo bedriegd hij ook nog andere mensen voor de eeuwigheid!!!
Plaats reactie