Ik vind dat de discussie over badkleding even goed mannen treft. Het is wat mij betreft juist helemaal niet beperkt tot vrouwen of meer gericht op vrouwen dan op mannen, integendeel.merel schreef: ↑Vandaag, 01:39 Wat ik hierin heel gevaarlijk vind is dat (vooral) mannen bepalen waar de lat van de zedigheid ligt. Dat is momenteel een brede ontwikkeling die niet alleen gevoed wordt door de moslimbevolking, maar ook door manosfeer en MAGA. Ook daar wordt aan vrouwen opgelegd hoe zij eruit moeten zien en hoe zij zich moet gedragen.
Ik ben hier heel fel op, omdat ik afgelopen periode van dichtbij heb gezien hoe jonge jongens door dit hele (seculiere) gebeuren vinden dat zij wel mogen bepalen hoe hun jonge vriendinnen zich moeten kleden en wat in hun ogen eerbaar is. Dat is mijns inziens een hele gevaarlijke ontwikkeling.
De Bijbelse norm is eerbaar. Deze norm is blijkbaar aan maatschappelijke ontwikkeling, maar ook opvoeding onderhevig. De vraag is eerder wie de invulling van deze norm bepaald en of deze daadwerkelijk door externe factoren ingevuld kan worden.
Zelf vind ik zwemkleding qua vorm en uitstraling vergelijkbaar met ondergoed. Daarin vertoon ik me in het openbaar ook niet aan andere mensen. Maar dat is mijn persoonlijke mening. Eentje die ik al jaren heb. Voordat ik ooit van de naam Trump gehoord had, voordat de islamisering in de steden toeslag en voordat de manosfeer populair werd.