Ik ben ervan overtuigd dat, ook al wordt hij veroordeeld, hij nog steeds een flinke aanhang zal hebben en dat als hij weer samenzangavonden zou gaan houden, deze ook weer goed bezocht zullen gaan worden.Rido91 schreef: ↑Gisteren, 00:50Hangt er denk ik vooral vanaf of je vind dat de persoon (de organist in dit geval) en de muziek los van elkaar staan. Zeker als het iemand is die religieuze muziek speelt. Daarnaast stond deze organist voor veel fans wel op een behoorlijk voetstuk. Zijn orgelspel werd ook wel 'bevindelijk' genoemd door sommigen. Ik kan mij toch voorstellen dat bij degenen voor wie dat het geval was dat wel een reden kan zijn om geen muziek meer te luisteren van hem, mocht het tot een veroordeling komen.DDD schreef: ↑03 aug 2026, 23:57Wat zou dat volgens jou voor verschil kunnen maken?Rido91 schreef:Zou je de muziek van eerstgenoemde ook nog steeds blijven beluisteren als hij daadwerkelijk veroordeeld zou worden?Psalmfanaat schreef: ↑03 aug 2026, 23:22 Eigenlijk uitsluitend André Nieuwkoop, maar 'k kwam afgelopen week ook dit kanaal tegen:
https://www.youtube.com/@Arjan-Orgel
Deze rustige stijl bevalt mij eigenlijk wel. 'k Merk dat de registers van m'n eigen orgel toch aardig vaak massaal open gaan voor bepaalde verzen.![]()
Ik ken meerdere mensen die vorig jaar al zijn CD's al de deur uit gedaan hebben, ik stelde eigenlijk vooral daarom deze vraag uit interesse.
Ik zou zelf denk ik niet meer naar muziek van deze persoon luisteren als ik 'fan' zou zijn geweest, maar ik geef wel onmiddellijk toe dat het dan meer op basis van gevoelsargumenten, dan op basis van rationele argumenten zou zijn
En mocht hij veroordeeld worden en het komt met oprecht berouw en schuldbelijdenis, zou dit mijns inziens ook gewoon moeten kunnen.
Ik denk zelfs, als alles onder het tapijt wordt geveegd, dat hij nog steeds een flinke aanhang zou hebben die hem als slachtoffer zouden zien. Dat zie je al aan bepaalde reacties op YouTube-video's of Facebook-berichten, helaas. Maar hopenlijk gaat dat niet gebeuren.
Uiteraard moet de zorg en aandacht voor de mogelijke slachtoffers altijd voorop staan.