In memoriam

KDD

Re: In memoriam

Bericht door KDD »

Hoe het verwoord was weet ik niet meer zeker. Maar ik ken ds. Simons helemaal niet dus ik maakte ook geen connectie toen ik het hoorde. Maar zoals ik zei je doet het niet gauw goed. Soms moet ik ook een openbaar gebed doen en dan vergeet ik dingen. Je denkt er weer aan als je net amen gezegd heeft ...
Terri

Bericht door Terri »

KDD schreef: Vandaag, 13:35 Hoe het verwoord was weet ik niet meer zeker. Maar ik ken ds. Simons helemaal niet dus ik maakte ook geen connectie toen ik het hoorde. Maar zoals ik zei je doet het niet gauw goed. Soms moet ik ook een openbaar gebed doen en dan vergeet ik dingen. Je denkt er weer aan als je net amen gezegd heeft ...
Dat snap ik heel goed, maar daarom is een (spiek) briefje handig. Vergeten voorbede 's kunnen zo enorm pijnlijk zijn heb ik inmiddels in de wandelgangen begrepen.
Refojongere

Bericht door Refojongere »

Ad Anker schreef: Vandaag, 11:14
Maanenschijn schreef: Vandaag, 10:51
refo schreef:
wfloor schreef: Vandaag, 09:52

Als er een bekende van een forumlid overlijd, die niemand kent, word er ook meegeleefd, waarom dan nu niet?
In de krant?
Was dit interview (ik heb het niet gelezen) heel veel anders dan het deel van de Ongelooflijke Podcast waarin ds. Zondag sprak over het overlijden van zijn dochter? Dat ging toch ook vooral hoe hij dat heeft ervaren? Iets wat ik overigens prima vind.
Ja, dat is een verschil. Ik voel helemaal met Wim mee, we zijn ook ervaringsdeskundige, i.v.m. met het verongelukken van een 19-jarige broer, al lang geleden. De publiciteit rond het overlijden van deze vrachtwagenchauffeur op deze manier is voor mij heel bevreemdend. Doe dit als krant ook niet. Alsjeblieft. Het moment én de focus op de gevoelens van de geïnterviewde pleeg opa is ongepast wat mij betreft.
Wat ds. Zondag doet is reflecteren op wat het overlijden van zijn kind met hem gedaan heeft. Dat kan heel helpend zijn, voor hemzelf maar ook voor anderen die een zelfde soort ervaring hebben.
Eens. Dank voor je toelichting.
Tegelijkertijd snap ik dat voorbeeldfiguren als politici, burgemeesters en dominees eerder in de krant komen als er iets gebeurt dan gewone mensen. Dat lijkt me niet vreemd.
huisman

Bericht door huisman »

Ad Anker schreef: Vandaag, 11:14
Maanenschijn schreef: Vandaag, 10:51
refo schreef:
wfloor schreef: Vandaag, 09:52

Als er een bekende van een forumlid overlijd, die niemand kent, word er ook meegeleefd, waarom dan nu niet?
In de krant?
Was dit interview (ik heb het niet gelezen) heel veel anders dan het deel van de Ongelooflijke Podcast waarin ds. Zondag sprak over het overlijden van zijn dochter? Dat ging toch ook vooral hoe hij dat heeft ervaren? Iets wat ik overigens prima vind.
Ja, dat is een verschil. Ik voel helemaal met Wim mee, we zijn ook ervaringsdeskundige, i.v.m. met het verongelukken van een 19-jarige broer, al lang geleden. De publiciteit rond het overlijden van deze vrachtwagenchauffeur op deze manier is voor mij heel bevreemdend. Doe dit als krant ook niet. Alsjeblieft. Het moment én de focus op de gevoelens van de geïnterviewde pleeg opa is ongepast wat mij betreft.
Wat ds. Zondag doet is reflecteren op wat het overlijden van zijn kind met hem gedaan heeft. Dat kan heel helpend zijn, voor hemzelf maar ook voor anderen die een zelfde soort ervaring hebben.
Helemaal eens met je bericht en ook met de wat heftige uiting van Wim.
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
mvdb

Bericht door mvdb »

Wim Anker schreef: Vandaag, 09:19
mvdb schreef: Vandaag, 09:10
Schandalig deze reactie. Heb 'm gerapporteerd.
Doe maar. Maar ik kots van de kranten die celebrities (blijkbaar) intervieuwen over dit soort leed. En die zich ervoor laten interviewen ook. Had die jongen ook een moeder? Hoeveel mensen verongelukken wat het niet waard is te vermelden omdat er geen ds. In de familie te vinden is?

Het gaat alleen maar over de gevoelens van ds. Simons. "Ik wil niet maar doe het wel"
De reacties hier gelezen hebbend en nog een keer terugkijkend, vind ik dat ik te snel en te fors heb gereageerd. Dat was niet goed. Bij dezen mijn oprechte verontschuldiging Wim!
Laatst gewijzigd door mvdb op 31 jul 2026, 14:58, 1 keer totaal gewijzigd.
pierre27

Bericht door pierre27 »

mvdb schreef: Vandaag, 14:56
Doe maar. Maar ik kots van de kranten die celebrities (blijkbaar) intervieuwen over dit soort leed. En die zich ervoor laten interviewen ook. Had die jongen ook een moeder? Hoeveel mensen verongelukken wat het niet waard is te vermelden omdat er geen ds. In de familie te vinden is?

Het gaat alleen maar over de gevoelens van ds. Simons. "Ik wil niet maar doe het wel"
De reacties hier gelezen hebbend en nog een keer terugkijkend, vind ik dat ik te snel en te fors heb gereageerd. Bij dezen mijn verontschuldiging Wim!
Mooie reactie. Respect!
Zalig is de mens, welken de Heere de zonden niet toerekent.
DDD

Bericht door DDD »

Ik vond het een mooi krantenartikel om te lezen.

En wat mij betreft, mogen er ook interviews in staan met mensen die wat minder gewend zijn om in de schijnwerpers te staan.

Maar je kunt niet iedere willekeurige Nederlander het aandoen om in zo'n geval de pers te woord te staan. Dus kom je al snel bij dominees uit. Die zijn het gewend om in moeilijke omstandigheden uitvoerig het woord te voeren.
Bertiel

Bericht door Bertiel »

Ik vind het wel typisch dat als er aangaande een GG dominee in het verleden er strak gemodereerd werd in het verleden en dat het bij slechts een hervormde dominee alles maar kan
Wien heb ik nevens U in den hemel? Nevens U lust mij ook niets op de aarde!
Bezwijkt mijn vlees en mijn hart, zo is God de Rotssteen mijns harten, en mijn Deel in eeuwigheid.

Gib dich zufrieden und sei stille
MGG

Bericht door MGG »

Bertiel schreef: Vandaag, 15:07 Ik vind het wel typisch dat als er aangaande een GG dominee in het verleden er strak gemodereerd werd in het verleden en dat het bij slechts een hervormde dominee alles maar kan
Geen idee welke casus je bedoelt, maar stond de casus ook in de krant? Zaken waarover een krant publiceert blijven in de regel staan. Geruchten en niet openbare informatie worden een stuk sneller verwijderd. Gezien wat er in het GG draadje over ds. Beens blijft staan heb ik niet de indruk dat GG dominees beschermd of voorgetrokken worden.

Je kunt berichten die je storen melden. Mogelijk kijken de mods eerder naar zulke berichten.
Bertiel

Bericht door Bertiel »

Bij overlijdens ingetrokken verleden van GG dominees
Bezwijkt mijn vlees en mijn hart, zo is God de Rotssteen mijns harten, en mijn Deel in eeuwigheid.

Bertiel

Bericht door Bertiel »

Bij overlijdens in het verleden van GG dominees alhier in dit draadje

2e Hans

Bericht door 2e Hans »

Bertiel schreef: Vandaag, 15:07 Ik vind het wel typisch dat als er aangaande een GG dominee in het verleden er strak gemodereerd werd in het verleden en dat het bij slechts een hervormde dominee alles maar kan
De gergem’er modereert altijd een beetje beter dan de hervormde 😂😂😂.
Dat is kerkeigen.

En een beetje humor helpt.
Henk J

Bericht door Henk J »

Bertiel schreef: Vandaag, 15:42 Bij overlijdens in het verleden van GG dominees alhier in dit draadje
Maar dan gaat het over een dominee die overleden is, dan modereert men strenger. Toen ds. Op 't Hof eerder dit jaar stierf werd er ook opgeroepen tot grote terughoudendheid. Dit is een andere situatie. Waarin ik me trouwens ook wel aansluit bij Huisman en Wim Anker.
pierre27

Bericht door pierre27 »

Zoals je kunt lezen valt het wel mee met de strakke moderatie...
Zalig is de mens, welken de Heere de zonden niet toerekent.
Wim Anker

Bericht door Wim Anker »

mvdb schreef: Vandaag, 14:56

De reacties hier gelezen hebbend en nog een keer terugkijkend, vind ik dat ik te snel en te fors heb gereageerd. Dat was niet goed. Bij dezen mijn oprechte verontschuldiging Wim!
Dank! En - met respect - aanvaard. En maar weer verder!
Plaats reactie