Vraag (pc en internet)

-DIA-

Re: Vraag (pc en internet)

Bericht door -DIA- »

Soms gebeuren er vreemde dingen die voor een normaal mens niet te verklaren zijn.
Gisteren was ineens Google verdwenen van mijn pc, en daarvoor in de plaats kwam Yahoo!
Dat wil ik natuurlijk niet, en ik heb als leek na veel zoeken Google kunnen herstellen.
Maar één ding blijft sinds gisteren: Bij elke website die ik open verschijnt onderstaand ding:

Toestaan of blokkeren?
Ik heb zelf weinig zin om elke website (ook refoforum) toestemming te geven... ik las ook dat dit
voor de persoon veiliger zou zijn. Maar de vraag is: Hoe komt dit ding op mijn pc, en nog belangrijker: hoe krijg ik dit ding weg?

Afbeelding
© -DIA- 33.999 || ©Dianthus »since 03.10.2008«
-DIA-

Bericht door -DIA- »

Weet echt niemand hier raad? Ik vindt het niet een verrijking van het internet als hij je zomaar Yahoo! toebedeeld, waar je niet om gevraagd hebt, en dan die dingetjes, zoals hierboven er gratis bij... :nonnon
RIS

Bericht door RIS »

-DIA- schreef: 25 minuten geleden Weet echt niemand hier raad? Ik vindt het niet een verrijking van het internet als hij je zomaar Yahoo! toebedeeld, waar je niet om gevraagd hebt, en dan die dingetjes, zoals hierboven er gratis bij... :nonnon
Misschien helpt het volgende voor u:
Open Google:
Klik rechtsboven op de drie puntjes → Instellingen.
Ga naar Zoekmachine en kies Google als standaard.

Controleer later eventueel via Configuratiescherm → Programma's of er een onbekende software is geïnstalleerd en verwijder die.
-DIA-

Bericht door -DIA- »

RIS schreef: 16 minuten geleden
-DIA- schreef: 25 minuten geleden Weet echt niemand hier raad? Ik vindt het niet een verrijking van het internet als hij je zomaar Yahoo! toebedeeld, waar je niet om gevraagd hebt, en dan die dingetjes, zoals hierboven er gratis bij... :nonnon
Misschien helpt het volgende voor u:
Open Google:
Klik rechtsboven op de drie puntjes → Instellingen.
Ga naar Zoekmachine en kies Google als standaard.

Controleer later eventueel via Configuratiescherm → Programma's of er een onbekende software is geïnstalleerd en verwijder die.
Die heb ik gevonden, Google heb ik weer, maar het 'ding' zoals boven afgebeeld blijft komen.
RIS

Bericht door RIS »

En voor de meldingen:
Open Instellingen op de browser.
Ga naar Privacy en beveiliging → Site-instellingen → Meldingen.

Drie mogelijkheden:
Blokkeren (aanbevolen): de website mag geen meldingen sturen. Dit is voor de meeste websites de beste keuze.

Toestaan: alleen doen bij websites waarvan u echt meldingen wil ontvangen (bijvoorbeeld een webmail of agenda).

Meldingen helemaal uitschakelen: als u de vraag nooit meer wil zien.
Plaats reactie