Vakantie

Orchidee

Re: Vakantie

Bericht door Orchidee »

Zeeuw schreef:Wij hopen vanaf morgen een weekje op de ES camping in Oostenrijk te zijn. Wellicht ontmoeten we er forummers?
Wat is een ES camping?

Verstuurd vanaf mijn SM-A165F met Tapatalk

Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
merel

Bericht door merel »

Orchidee schreef: 24 jul 2026, 22:43
Zeeuw schreef:Wij hopen vanaf morgen een weekje op de ES camping in Oostenrijk te zijn. Wellicht ontmoeten we er forummers?
Wat is een ES camping?

uit in Eigen Sfeer.
Robbie

Bericht door Robbie »

merel schreef:
Orchidee schreef: 24 jul 2026, 22:43
Wat is een ES camping?

uit in Eigen Sfeer.
Wat is de definitie van Eigen Sfeer?

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
merel

Bericht door merel »

Ik las dat het gericht is op de reformatorische gezindte. Ik denk daarom dat Eigen Sfeer staat voor ‘ons soort mensen’.
Zeeuw

Bericht door Zeeuw »

merel schreef: Gisteren, 08:38 Ik las dat het gericht is op de reformatorische gezindte. Ik denk daarom dat Eigen Sfeer staat voor ‘ons soort mensen’.
Ik heb geen idee waar ES voor staat eigenlijk. Dat was ook mijn vraag niet.

Er zijn op zondag kerkdiensten zag ik, dus er zal een overlap in achtergrond van aanwezigen zijn vermoed ik.
HHR

Bericht door HHR »

Zeeuw schreef: Gisteren, 10:30
merel schreef: Gisteren, 08:38 Ik las dat het gericht is op de reformatorische gezindte. Ik denk daarom dat Eigen Sfeer staat voor ‘ons soort mensen’.

Er zijn op zondag kerkdiensten zag ik, dus er zal een overlap in achtergrond van aanwezigen zijn vermoed ik.
Wie gaan er voor op dat park?
Staat er niet bij nl.
https://www.es-vakanties.nl/kerk/
Tiberius
Administrator

Bericht door Tiberius »

Dat zullen wel dezelfde voorgangers zijn als bij Vakanz.
merel

Bericht door merel »

Zeeuw schreef: Gisteren, 10:30
Klopt, maar wel de vragen van @Orchidee en @robbie. De betekenis van E.S. staat op hun site en in hun logo vermeld.
Robbie

Bericht door Robbie »

@Zeeuw, om je vraag te beantwoorden: mij ga je er niet tegenkomen, want ik sta op een camping ergens in Zweden.
Een camping met veel Zweden, wat Noren en Duitsers en wat verdwaalde Zwitsers en een Belg. Prachtige natuur in dit gebied. Morgen geen ingevlogen Refo-dominee, zelfs geen plaatselijke dienst zoals vorige week op een andere Zweedse camping. Wel prima wifi, we vinden dus wel wat.
Nu een vraag aan u, @Zeeuw, en niet bedoeld om te blamen, maar uit oprechte interesse. U kiest voor een vakantie in eigen sfeer. Wat zijn voor u de argumenten om voor een vakantie in eigen sfeer te kiezen? Persoonlijk ben ik heel blij om even een paar weken uit die eigen sfeer weg te zijn. Even geen onuitgesproken, beklemmende verwachtingen. Even geen kerkelijke perikelen en zoektochten. Nee: niet de gelegenheid aangrijpen om werelds de tijd door te kunnen brengen, wel om ook met elkaar Kolossensen te lezen en dat te overdenken. En te reflecteren op wat het leven van een Christen is / zou moeten zijn.

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Evangelist

Bericht door Evangelist »

Tiberius schreef: Gisteren, 11:46 Dat zullen wel dezelfde voorgangers zijn als bij Vakanz.
Het is daar ook weleens leesdienst.
Hartelijke groet,
Evangelist
Tiberius
Administrator

Bericht door Tiberius »

Evangelist schreef: Gisteren, 17:24
Tiberius schreef: Gisteren, 11:46 Dat zullen wel dezelfde voorgangers zijn als bij Vakanz.
Het is daar ook weleens leesdienst.
Bij Vakanz ook weleens.
Tiberius
Administrator

Bericht door Tiberius »

Robbie schreef: Gisteren, 17:21Persoonlijk ben ik heel blij om even een paar weken uit die eigen sfeer weg te zijn. Even geen onuitgesproken, beklemmende verwachtingen. Even geen kerkelijke perikelen en zoektochten. Nee: niet de gelegenheid aangrijpen om werelds de tijd door te kunnen brengen, wel om ook met elkaar Kolossensen te lezen en dat te overdenken. En te reflecteren op wat het leven van een Christen is / zou moeten zijn.
Klinkt alsof het totaal niet jouw eigen sfeer is. Bijzonder dat je dat dan 50 weken per jaar volhoudt.
Bourdon16

Bericht door Bourdon16 »

Wij zitten nu aan de Costa Brava.

Morgen hoop ik ergens in een kerk(je) een poosje rustig te kunnen bidden en bijbellezen maar een dienst zullen we niet bezoeken. En verder gewoon rustig aan op de camping en misschien nog iets via YouTube kijken of luisteren.

Ik neem ook altijd wat bladmuziek mee in de hoop ergens wat te kunnen spelen. Soms lukt dat.
Maanenschijn

Bericht door Maanenschijn »

Bourdon16 schreef:Wij zitten nu aan de Costa Brava.

Morgen hoop ik ergens in een kerk(je) een poosje rustig te kunnen bidden en bijbellezen maar een dienst zullen we niet bezoeken. En verder gewoon rustig aan op de camping en misschien nog iets via YouTube kijken of luisteren.

Ik neem ook altijd wat bladmuziek mee in de hoop ergens wat te kunnen spelen. Soms lukt dat.
Jaren geleden zijn we wel eens bij een dienst geweest die zondags gehouden werd op de (volstrekt seculiere) camping El Delfin Verde. Bestaan die diensten nog?
Wie lege handen heeft, kan ze altijd vouwen.
CvdW

Bericht door CvdW »

Maanenschijn schreef: Gisteren, 18:51
Bourdon16 schreef:Wij zitten nu aan de Costa Brava.

Jaren geleden zijn we wel eens bij een dienst geweest die zondags gehouden werd op de (volstrekt seculiere) camping El Delfin Verde. Bestaan die diensten nog?
Volgens mij wel.
Plaats reactie